Kittens

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kittens

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Onze Freddy, die begin november besloot dat hij bij ons wilde wonen, had aanvankelijk een aantal broers en zussen. Op den duur waren ze nog met zijn drieën: Freddy, een donkere zuster die ik Zwarte Riek had gedoopt en een rode broer die ik Rooie Arie" noemde, ter nagedachtenis aan "Rooie Arie Dijkhuizen", gezagvoerder van het s.s. Tasman van de KPM. De anderen waren verdwenen, ziek geworden, overleden, zoals dat gaat en ook moet gaan, anders zou de wereld binnen de kortste keren bedolven raken onder en volledig overgenomen worden door de katten en honden.
Zwarte Riek stak de verkeersweg over en werd omgebouwd tot een heel klein haardkleedje en Freddy trok bij ons in, maar Rooie Arie was wat eenkenniger en schuwer en bleef buiten onze tuin wonen, waar ik hem elke avond zijn eten bracht. Enige tijd geleden merkte ik dat hij 's nachts bij zijn broer op visite kwam, gewoon voor de gezelligheid en om ook nog een vorkje mee te prikken. Maar kwam ik 's morgens op, dan nam hij snel weer de benen.

Dat is intussen veranderd en hij is nu definitief bij zijn broer ingetrokken. Een dezer dagen zal ik hem meenemen naar de dierenarts voor zijn prikken en een paspoort. Mijn vrouw vond Arie geen mooie naam en ze snapte ook helemaal niets van mijn verwarde verhaal uit 1956 over ene Rooie Arie Dijkhuizen van de Tasman die altijd in zijn hemd liep en niks anders deed dan op alles en iedereen schelden.
Vandaar dat Rooie Arie nu Boris heet.
Die katten. Ze trekken gewoon maar bij je in als ze daar zin in hebben. Dat goedkope voer van Lidl dat hij buiten kreeg, vreet hij ook niet meer. Friskies is wel het minste, maar hij prefereert toch Purina Gourmet en als het aan de katten lag, kocht ik géén Whiskas. Nou ja, vooruit maar. Katten staan in Griekenland niet hoog op de crisisprioriteitenlijst, dus laten deze jongens het dan in elk geval goed hebben.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Kittens

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooie foto van twee tevreden huiskatten, Theo. :)
Wij hadden vroeger ik nog op de kleuterschool zat een hond die "aan was komen lopen".
En niet meer bij ons was weg te slaan. :lol:
Een gezin met 6 koters, dus altijd wel een speelkameraadje aanwezig.
Aan de lijn? Nee dat was er bij Tommie niet bij.
Hij deed dan net alsof hij de moord stikte, dus lieten we hem maar vrij rondlopen. :wink:
We woonden destijds aan de Jan Gijzenkade in Haarlem en aan de overkant stond een haringkar waar Tommie regelmatig langs kwam om de afvalbak leeg te vreten.
Toen mijn jongste broer in 1953 geboren was lag Tommie constant naast zijn wieg en als het bezoek niet naar zijn zin was begon hij dreigend te grommen.
Wat het voor ras was? Een vullisbakkieras. :)
Volgens iemand die er verstand van had was het een kruising tussen een herder en een Chow Chow.
Mijn vader kwam vaak op onregelmatige tijden met de bus terug van zijn werk.
Altijd stond Tommie daar om hem bij de bushalte op te wachten.
Maar dit topic gaat over katten. :)
Er kwam toen een kat aanlopen die meteen liefdevol werd onthaald, maar dat zag de hond natuurlijk niet zo zitten.
Blazen en blaffen, mijn moeder besloot toen om ze samen maar een nachtje in de keuken door te laten brengen en de volgende morgen lagen ze samen vredig naast elkaar in de mand te slapen. :)
Tja, toen was geluk nog heel gewoon..... :wink:
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Kittens

Bericht door Joop »

anigif_enhanced-buzz-16704-1373388469-5.gif
anigif_enhanced-buzz-16704-1373388469-5.gif (1.58 MiB) 9726 keer bekeken
anigif_enhanced-buzz-1390-1373396697-10.gif
anigif_enhanced-buzz-1390-1373396697-10.gif (1.05 MiB) 9726 keer bekeken
anigif_enhanced-buzz-1081-1373398154-44.gif
anigif_enhanced-buzz-1081-1373398154-44.gif (1022.72 KiB) 9726 keer bekeken
anigif_enhanced-buzz-28769-1373395150-0.gif
anigif_enhanced-buzz-28769-1373395150-0.gif (1.73 MiB) 9727 keer bekeken
Jolly Sailor

Re: Kittens

Bericht door Jolly Sailor »

Kitten en parkiet-1.jpg
Kitten en parkiet-1.jpg (231.78 KiB) 9671 keer bekeken
Kitten en parkiet-2.jpg
Kitten en parkiet-2.jpg (245.59 KiB) 9671 keer bekeken
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kittens

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-----------------------------------------------------------------------------------Hij kan lachen...!

----------------------------------------------------------Afbeelding

-----------------------------------------------------------------------------Hij heeft de Jackpot gewonnen!

Een week of vier geleden lag er 's morgens toen ik buiten kwam, zomaar een jonge kat in het bed van een van de gebroeders die we nu een jaar geleden adopteerden, Freddy en Boris. Zie hogerop. Het was een scharminkel: vel over been, groezelig en onder de vlooien. Maar hij deed net of hij me al jaren kende. Zijn eerste honger was gestild, want hij had alles opgevreten wat er voor de gebroeders klaarstond. We hebben hem een week laten betijen, alleen maar eten en slapen en tot rust komen. Wat opvallend was: hij ging keurig op de bak, wat voor dit soort, meestal in het wild geboren katten zeker niet vanzelfsprekend is. Daarom staat er ook altijd een bak, omdat vooral Boris nog wel eens ergens in een hoek wil kakken.

Na die week heb ik hem meegenomen naar Vassili Slimbas, de dierenarts en daar hebben we een echte kat van hem gemaakt, met een paspoort en een naam - Felix - en zijn eerste injectie, wormpil en vlooiendruppels. Ik schatte hem op twee maanden, maar Vassili betastte hem en bekeek zijn gebit en kwam tot drie maanden. Intussen is het al een hele kat geworden, vrolijk en zeer aanhankelijk. Hij wil ook al met iedereen vechten, maar dan geeft Freddy hem ongenadig op zijn sodemieter. Die andere, die rooie Boris, is veel vriendelijker tegen hem.

Maar goed: Felix heeft dus de jackpot gewonnen en kan daardoor breeduit lachen.
Nu heeft alles in het leven een prijs, zo ook in het kattenleven. Wie hier als kater binnen komt wandelen en lid wordt van de familie, accepteert daarmee automatisch de voorwaarden en raakt na een poosje gegarandeerd zijn ballen kwijt. Zo ook Boris, hieronder.
Maar ach, dat weet ie nog niet... :-D

----------------------------------------------------------Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Kittens

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maar ach, dat weet ie nog niet.
Dus je hebt "Rooie Arie" uiteindelijk toch bij de kloten Theo!!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kittens

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, nou je het zegt...! :-D
Dat hij moge rusten in vrede, die Rooie Arie Dijkhuizen.
Wat zal die man zich toch aan mij hebben geërgerd en als ik zo eens terugdenk, waarschijnlijk zeer terecht. :oops:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Kittens

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en als ik zo eens terugdenk,
Jij hebt hem natuurlijk wel eens uitgelegd dat jij de handel vroegaah wel eens "krakend omhoog" had gezet :lol: ...en daaaar is Rooie Arie zich de cholere van geschrokken EN toen is het tussen jullie nooooit meer goed gekomen :roll:

Dat " krakend omhoog" is ook een teminologie waar een iedere zeeman pijn van in z'n drink-arrumpie krijgt!! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kittens

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedelende poes bij de visboer in Uithuizen vanmiddag. :wink:
Poes-kl.jpg
Poes-kl.jpg (219.5 KiB) 9192 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Kittens

Bericht door Jos Linders »

Aan zijn omvang te zien krijgt die regelmatig een visje. :-D

Groetjes, Jos Linders.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/


Plaats reactie