Haven van Huizen
Re: Haven van Huizen
Het bevreemd me nogal, maar de haven van Huizen heeft bij de BBZ zeer slecht gescored. Uit het kranten artikel in het Noordhollands Dagblad van vandaag komt ook niet naar voeren waar het nu eigenlijk aan mankeer.
Als ik dit naast een programma van RTVNH van afgelopen zomer leg, begrijp ik het nog minder.
Voldoende voor haven Oudeschild.
Texel*
De Vereninging voor Beroepschartervaart (BBZ), beter bekend als "de bruine vloot" waardeert de faciliteiten in de haven van Texel met een 7. Texel zit daarmee net als Ameland in de middenmoot. Terschelling is het best scorende Waddeneiland met een 8,3. Koploper is evenals vorig jaar de Bataviahaven in Lelystad met een 9,7. Helemaal onderaan staat Huizen met een 1,3.
De ranglijst is opgesteld op basis van te betalen havengelden en toeristenbelasting in combinatie met de beschikbare faciliteiten. Een "dure" haven kan dus toch goed scoren, als de faciliteiten, zoals sanitair, elektriciteit, afvalcontainers en diepgang goed zijn. Voor de havengelden wordt uitgegaan van een gemiddeld charterschip van 31 meter lang met 27 gasten aan boord.
Een nachtje op Texel kost dan inclusief toeristenbelasting €. 72,34. dat is goedkoper dan terschelling, ( bijna €.90,-.), maar duurder dan Ameland en Vlieland, ( €.60,-.).
Een gemiddelde scheepsovernachting levert de havenplaats inclusief extra uitgaven van de opvarenden, ruim €.800,-. op, aldus de BBZ. Er werden 56 Nederlandse haven onderzocht.
Nogmaals, waarom Huizen zo slecht scrored wordt niet vermeldt.
m.v.g., Roy
Als ik dit naast een programma van RTVNH van afgelopen zomer leg, begrijp ik het nog minder.
Voldoende voor haven Oudeschild.
Texel*
De Vereninging voor Beroepschartervaart (BBZ), beter bekend als "de bruine vloot" waardeert de faciliteiten in de haven van Texel met een 7. Texel zit daarmee net als Ameland in de middenmoot. Terschelling is het best scorende Waddeneiland met een 8,3. Koploper is evenals vorig jaar de Bataviahaven in Lelystad met een 9,7. Helemaal onderaan staat Huizen met een 1,3.
De ranglijst is opgesteld op basis van te betalen havengelden en toeristenbelasting in combinatie met de beschikbare faciliteiten. Een "dure" haven kan dus toch goed scoren, als de faciliteiten, zoals sanitair, elektriciteit, afvalcontainers en diepgang goed zijn. Voor de havengelden wordt uitgegaan van een gemiddeld charterschip van 31 meter lang met 27 gasten aan boord.
Een nachtje op Texel kost dan inclusief toeristenbelasting €. 72,34. dat is goedkoper dan terschelling, ( bijna €.90,-.), maar duurder dan Ameland en Vlieland, ( €.60,-.).
Een gemiddelde scheepsovernachting levert de havenplaats inclusief extra uitgaven van de opvarenden, ruim €.800,-. op, aldus de BBZ. Er werden 56 Nederlandse haven onderzocht.
Nogmaals, waarom Huizen zo slecht scrored wordt niet vermeldt.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Haven van Huizen
Ja, er stond ook nog iets over in de "schuttevaer". Er is veel politiek gesteggel, wat de haven betreft. Ook de ligplaatshouders zijn niet blij en ergeren zich met name over het feit dat de camperplaats (die nota bene gebruik mag maken van de faciliteiten van de haven) gratis isde haven van Huizen heeft bij de BBZ zeer slecht gescored
Vanmiddag een stukje gefietst, hier wat plaatjes van het hoge water in de polder.
Schip op de Eem.
Hoog water in de sloot.
Gemaal Tydeman.
Pontje bij Eemdijk
quo vadis
Re: Haven van Huizen
Hoi LP. Mag ik je de 'fietsende reporter van Eemland' noemen? Mooie foto's met hoog vaar- en een hoog water gehalte.
Met het pontje van Eemdijk heb ik een speciale band. Heb er twee jaar geleden menig uurtje aan mogen werken toen het bij m'n neefjes
van Flevo jachtbouw in Nijkerk de 5- jarige onderhoudsbeurt heeft gehad.( Daarom ziet het pontje er weer zo gaaf en fris uit .)
't Is maar de vraag hoe lang deze veerdienst blijft bestaan. Er zijn nl plannen voor een fietsbrug die het hele weekend te gebruiken is.
De pontbazen vinden dit uiteraard maar een onzalig plan.Wordt vervolgd.
Gr.Harry
Met het pontje van Eemdijk heb ik een speciale band. Heb er twee jaar geleden menig uurtje aan mogen werken toen het bij m'n neefjes
van Flevo jachtbouw in Nijkerk de 5- jarige onderhoudsbeurt heeft gehad.( Daarom ziet het pontje er weer zo gaaf en fris uit .)
't Is maar de vraag hoe lang deze veerdienst blijft bestaan. Er zijn nl plannen voor een fietsbrug die het hele weekend te gebruiken is.
De pontbazen vinden dit uiteraard maar een onzalig plan.Wordt vervolgd.
Gr.Harry
Varen is hunkeren naar land.
Re: Haven van Huizen
Ja. Harry, de polder ligt bij ons om de hoek en levert elk seizoen mooie plaatjes. We fietsen ook vaak door de Arkemheenpolder, ook heel mooi. Het zou jammer zijn als het pontje, na zoveel jaren, weg zou gaan. Vroeger had je aan de Grote en Kleine Melm ook pontjes. Die werden door de boeren gebruikt om bij hun land aan de overkant van de Eem te komen. Ik heb zelf nog aan de kabel lopen trekken, dat was een aardig vermaak. Tegenwoordig ligt er in het kanaal, tussen Eemnes en het gemaaltje, ook een fietspontje. Geen idee waarom, want binnen een paar minuten ben je omgereden. Van de schipper van de Eemdijker pont heb ik begrepen dat er een DAF motor in staat, loopt lekker die kar. Deze winter hoeft de pont niet uit het water voor onderhoud, maar ze stoppen per 1 november wel met varen, tot het nieuwe seizoen. Nu varen ze tot die tijd met aangepaste tijden, dus is het even opletten. Echter nog geen nood, want via Baarn ben je toch zo weer in Spakenburg, toch
quo vadis
Re: Haven van Huizen
Vandaag was het tussen de buien door droog, dus hebben we een rondje Naarden gefietst.
Zicht op de kerktoren van Naarden.
De vlag van het vestingmuseum hangt uit.
De koeien trekken zich weinig aan van het verkeer op de A1.
Zicht op de kerktoren van Naarden.
De vlag van het vestingmuseum hangt uit.
De koeien trekken zich weinig aan van het verkeer op de A1.
quo vadis
Re: Haven van Huizen
Behalve polders, zijn er rond Huizen ook de nodige heidevelden waar je fijn kan fietsen. Vanmiddag zijn we over de Hilversummer hei gereden.
Fietspadrichting theehuis 't Bluk.
Wel oppassen, want deze dame doet geen stap opzij
Fietspadrichting theehuis 't Bluk.
Wel oppassen, want deze dame doet geen stap opzij
quo vadis
Re: Haven van Huizen
Storm in de haven van Huizen.
Dit gebeurt er als je niet goed op je bootje past.
Lijkt vandaag een overbodige waarschuwing.
Dit gebeurt er als je niet goed op je bootje past.
Lijkt vandaag een overbodige waarschuwing.
quo vadis
Re: Haven van Huizen
Hoe lang mag je eigenlijk een buitenlandskenteken in Nederland op een auto hebben. De "de eend" van Dickens staat op een Frans kentekenstukje eten bij Dickens
Vanmorgen scheen er een mooi laag zonnetje, dus even naar de haven gefietst voor een paar plaatjes.
quo vadis
Re: Haven van Huizen
Ahoy,
Iedere bezitter van een auto moet in Nederland belasting betalen voor het gebruik van de autoweg. Deze belasting wordt geïnd onder de noemer motorrijtuigenbelasting, u betaalt dezelfde prijs of u de auto gebruikt of niet. De hoogte van het belastingtarief verschilt per brandstofsoort en ook nog per provincie. Zo betaalt u per maand al gauw €50 euro aan belasting. In andere landen is dit echter vaak anders geregeld bijvoorbeeld door middel van tolwegen en een heffing op de brandstof.
Een ander middel van de overheid om het bezit van een auto te belasten is de bpm. Deze belasting wordt geheven wanneer de auto nieuw wordt gekocht of ingevoerd vanuit het buitenland en bedraagt ongeveer 40% van de netto catalogusprijs.
Het belangrijkste onderdeel van de regelgeving met betrekking tot het rijden van een auto met een buitenlands kenteken binnen de Nederlandse grenzen is dat een inwoner van Nederland belasting moet betalen om een motorvoertuig te mogen rijden.
Nb. Ik had een Frans rijbewijs,en mocht er toen een ½ jaar mee in Nederland rijden, en dan zou het omgezet kunnen worden naar een Nederlands rijbewijs,en dan moest het Franse afgegeven worden.
Heb dat toen niet gedaan, omdat het Franse levenslang geldig was[alleen als je brildragend zou worden moest dat vermeld worden], en het Nederlandse om de 5 jaar moest verlengd worden.
Uiteindelijk toch maar,sinds mijn terugkeer, het Nederlandse genomen.
Hoe lang mag je eigenlijk een buitenlandskenteken in Nederland op een auto hebben
Iedere bezitter van een auto moet in Nederland belasting betalen voor het gebruik van de autoweg. Deze belasting wordt geïnd onder de noemer motorrijtuigenbelasting, u betaalt dezelfde prijs of u de auto gebruikt of niet. De hoogte van het belastingtarief verschilt per brandstofsoort en ook nog per provincie. Zo betaalt u per maand al gauw €50 euro aan belasting. In andere landen is dit echter vaak anders geregeld bijvoorbeeld door middel van tolwegen en een heffing op de brandstof.
Een ander middel van de overheid om het bezit van een auto te belasten is de bpm. Deze belasting wordt geheven wanneer de auto nieuw wordt gekocht of ingevoerd vanuit het buitenland en bedraagt ongeveer 40% van de netto catalogusprijs.
Het belangrijkste onderdeel van de regelgeving met betrekking tot het rijden van een auto met een buitenlands kenteken binnen de Nederlandse grenzen is dat een inwoner van Nederland belasting moet betalen om een motorvoertuig te mogen rijden.
Nb. Ik had een Frans rijbewijs,en mocht er toen een ½ jaar mee in Nederland rijden, en dan zou het omgezet kunnen worden naar een Nederlands rijbewijs,en dan moest het Franse afgegeven worden.
Heb dat toen niet gedaan, omdat het Franse levenslang geldig was[alleen als je brildragend zou worden moest dat vermeld worden], en het Nederlandse om de 5 jaar moest verlengd worden.
Uiteindelijk toch maar,sinds mijn terugkeer, het Nederlandse genomen.