Klussen en klooien

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Klussen en klooien

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

In mijn laatste woonplaats in Nederland, Capelle aan den IJssel, woonde ik schuin tegenover een Gamma. Als ik met het een of ander bezig was, liep ik daar soms drie, vier keer per dag even binnen. Hier moet ik echt 110 km rijden, naar Thessaloniki, vlakbij het vliegveld. Daar was eerst alleen een Praktiker, maar sinds twee jaar is er nu ook een heel grote vestiging van Leroy Merlin.
Een dezer dagen moeten we nodig weer eens die kant op, maar dat vergt dan een zorgvuldige planning. Daar in de buurt is ook een IKEA en die slaan we dan niet over. Ook is de grootste en beste supermarkt van Griekenland er gevestigd: Alfa-Beta Vassilopoulos, sinds 1994 onderdeel van de Belgische Delhaize Groep, de enige plek waar ik echte oude kaas kan kopen en ook dat is niet onbelangrijk. :wink:

Gebruikersavatar
pe7eb
Berichten: 201
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:10
Locatie: Alkmaar

Re: Klussen en klooien

Bericht door pe7eb »

Zoals ik al zei Theo, onvoorstelbaar.
De echte doehetzelvert ken niet zonder de gamma ;-)

Maar ik snap dat jullie dan inderdaad wel een plan van aanpak/wensenlijstje maken als jullie die reis gaan maken :-)
Oude kaas, lekker glaasje port ... wakker worden Eric, niet gaan dagdromen :mrgreen:

Maar troost je Theo, ondanks dat ik hier een stuk 10 bouwmarkten en 2 ijzerwarenzaken binnen een straal van 10km heb zitten, heb ik een zestal ladegeleiders voor een revisie projectje van een kast uiteindelijk in een webshop besteld. Niemand had het juiste type in de juiste maat, zij wel 8)
73 es gud dx de pe7eb eric k
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Klussen en klooien

Bericht door Bob R.I.P. »

Klussen op zondag? Ik woon in Broek op Langedijk. Meneer van de Heerik is het er al niet mee eens als ik op zondag de auto neem, tenzij ik op zaterdag getankt heb. De grootste bouwmarkt van Karwei staat in Broek maar is op zondag dicht. Drie keer raden wie de eigenaar van het gebouw is.
Gamma en Praxis (naast elkaar) op zichtafstand in Heerhugowaard.
Maar ik hoef nog maar heel weinig te klussen. De voordelen van een appartement.


mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
pe7eb
Berichten: 201
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:10
Locatie: Alkmaar

Re: Klussen en klooien

Bericht door pe7eb »

'Tis nog erger met mijnheer vd H Bob, Karwei had destijds de Het Huis Anubis actie, alleen niet in de vestiging BOL, die hekserij mocht niet in zijn pand ;-)

Wat ik dan wel weer grapzig vind om te zien is het pandje van X-Toys op hetzelfde bedrijventerrein ;-)
73 es gud dx de pe7eb eric k
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Klussen en klooien

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik denk dat het pandje X-toys niet van hem is. Laten we hier maar over ophouden. Voor politiek en godsdienst is elders een betere plaats.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Klussen en klooien

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding--Afbeelding

Mijn zending uit Hong Kong zat vanmorgen - aangetekend - bij de post. Ik begin maandagmorgen aan een spoedcursrus Chinees om de bijgesloten aanwijzingen te kunnen lezen... :-D
Het ziet er allemaal keurig uit en ook vrij simpel. Niet vodderig, maar goed stevig en gemakkelijk in te bouwen. En dat voor 10 euro en gratis verzending...

Afbeelding--Afbeelding

Alleen... waar vind ik die kleine k(n)utstekkertjes voor de power en de speakers? Hebben die een naam of een code?
De twee-polige zijn krap 5x3mm inwendig, die drie-polige voor de power is 7x3mm. Waarom drie voor de power? Hij moet 3,7 volt hebben. Dat zijn allemaal speciale batterijen, voor zover ik dat kan zien. Kan dat niet met gewone AAA of AA batterijen? Twee is te weinig, drie is te veel.
Ik kan er hier wel mee naar een elektronicus gaan, maar als ik die kleine rotstekkertjes heb, wil ik me er zelf mee zien te redden. Als ik er eentje verknoei, is dat ook niet erg, dat is een tientje leergeld, maar het lijkt me niet nodig.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Klussen en klooien

Bericht door Bob R.I.P. »

3 stekkertjes voor de voeding: Ik vermoed +, -, en een afscherming.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Klussen en klooien

Bericht door jdbvos »

...en voor de batterijen: een "normale" alkaline batterij heeft idd 1,5V=, dus dan is 2 te weinig en 3 teveel...
Doe je "oplaadbare" batterijen, die geven 1,2V= , en dan is 3 st precies goed !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
pe7eb
Berichten: 201
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:10
Locatie: Alkmaar

Re: Klussen en klooien

Bericht door pe7eb »

Wat voor stekkertjes zouden dat moet zijn Theo?
Als ik het zo op het plaatje zie zou ik zeggen dat het met print headers kan.
Die zien er zo ...
Afbeelding
uit, en hebben een onderlinge steek van 0,1 inch
73 es gud dx de pe7eb eric k
Jolly Sailor

Re: Klussen en klooien

Bericht door Jolly Sailor »

Aan boord tapte ik altijd van uit de accu kist.
Dus als de accu nieuw waren was dat ongeveer 6,6 volt en later nam dat af naarmate de accu’s ouder werden.
Maar mijn radio met cassette van 9 volt speelde daar prima op.
Dus met 2 batterijen zal die het ook wel doen.

O,ja we hadden 110 volt boordspanning aan boord.


Plaats reactie