Tune Up Utilities

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Re: Tune Up Utilities

Bericht door janvanduin »

Als ik dit zo lees,ben ik blij dat 2013 nog gebruik.
grts jan.

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Tune Up Utilities

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Jos,

Ik heb die versie uit 2013 nog. Die is 26,4 MB groot en die kan je installeren. Heb jij die code nog? Dacht dat ik die ook nog ergens had rondslingeren. Stuur even een PB'tje met je e-mail adres zodat ik hem daar aan kan hangen. Dan kan dit bericht ook gelijk verwijderd
worden :-D .

Groeten,K.Brouwer
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Brazuca »

BAIDU ( de Chinese evenknie van Google) heeft een soortgelijk (gratis) programma zoals Tune-Up op de markt gebracht; PC Faster. Ik heb het een tijdje op een oudere PC uitgetest en ben positief verrast over de gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden van dit gratis programma.

Je moet je wel afvragen natuurlijk, of je geen grote achterdeur open laat voor spionage, want alle grote zoek-giganten willen graag weten wat je op het internet doet.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Koert,
bedankt voor het aanbod, maar ik wacht het nog even af.
Misschien komen ze nog met een update.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Tune Up Utilities

Bericht door K.Brouwer »

Oké Jos.

Groeten,K.Brouwer
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb die AVG-versie toch maar gedownload en ik moet zeggen... het is inderdaad geen verbetering. :oops:
Het werkt wel, maar minder snel dan bij de vroegere Tune Up en ook minder gebruiksvriendelijk.
En het "Browser opruimen" werkt simpelweg niet. Hij meldt maar liefst 36.000 (!) elementen die opgeruimd zouden moeten worden. Maar als ik dan zeg: "Ga je gang!", dan laat hij het mooi afweten. Hij wil dat ik Google Chrome sluit terwijl die al gesloten was. En wat ik ook doe, hij blijft volhouden dat ik de vensters van Google Chrome moet sluiten. Annuleren is dan de enige oplossing.

Verder heeft hij dingen met mijn scherminstellingen gedaan. Kleinigheden, maar ik hou niet van die ongein. Je bent aan bepaalde dingen gewend en nu ziet het er opeens anders uit. Het is een hoop geknoei om het weer te krijgen zoals ik het had en dat vind ik hinderlijk.
Ik heb jarenlang tot volle tevredenheid Tune Up gebruikt, maar dit is knudde.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Brazuca »

Probeer PC Faster van Baidu, is m.i. een ´nette´ opruimer en maakt je PC wel degelijk sneller. (ik heb geen aandelen Baidu...)
Ook heb ik AVG anti-virus ingeruild voor AVAST (gratis versie) en ook die is stukken vriendelijker dan AVG en creëert geen enkel conflict.
(AVG creëerde conflicten met mijn firewall)

Volgens mij is het tijd om de bakens te verzetten AVG/Tune Up waren uitstekende programma's, maar m.i. zijn ze te veel doorontwikkeld en veel te zwaar (complex) geworden.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb AVG-2014 ook maar verwijderd en Tune-up utilities 2013 weer geïnstalleerd, vond nog ergens de installatie.
Alle problemen zijn weer opgelost.
Ook de schijfcontrole wordt weer goed uitgevoerd door een vertrouwde diskdoctor, niet eentje die er halverwege mee ophoudt en dan meldt dat er geen problemen zijn.
Daarna wordt er weer het oude CHKDSK gedraaid, dit hadden we vroeger ook al bij MS-DOS.
(Op de DOS-prompt klikken en dan CHKDSK draaien.)
Of dit nu nog effectief is weet ik niet, maar het doet geen kwaad. :)
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

En ik heb de tip van Dick opgevolgd en PC Faster van Baidu geïnstalleerd. Dat werkt flitsend, man! :-D
Een merkbare verbetering - versnelling - en een zeer gebruikersvriendelijk programma.
Ik ga mijn centen bij AVG terughalen.

P.S.: ik had mijn geld binnen een uur terug. Toch netjes.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Tune Up Utilities

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Inderdaad een heel goed programma, Dick! :)
P.S.: ik had mijn geld binnen een uur terug. Toch netjes.
Hoe kreeg je dit zo snel voor elkaar, Theo?
Dan ga ik dat ook proberen.


Plaats reactie