Stork Hotlo

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jolly Sailor

Re: Stork Hotlo

Bericht door Jolly Sailor »

Hier nog twee links over de Hotlo

https://www.facebook.com/SosHotlo

http://www.tubantia.nl/regio/hengelo/hotlo

Maar vraag me wel af had het uitgekend als die Hotlo in Enschede was gekomen, als ik dat gebouw zie waar de Hotlo in had moeten staan dat kost ook wat.

Gebruikersavatar
henkiehenk
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2006 17:24
Locatie: Obdam

Re: Stork Hotlo

Bericht door henkiehenk »

Tja ook als lezer van dit forum toch ff wat kwijd
Over 30 jaar bestaat Nederland niet meer geen cultuur hollands alles weg ,,geen zwatrepiet ,,geen molens geen historie industrie geen tweede pinksterdag enz ,,maar suiker feest en andere buitenlandse cultuur ,,,hmm Hollanders inburgeren dus of was het andersom :?:

Weer een triest verhaal de Hotlo jammer had mij er wel op verheugd het te zien werken

Gr Henk
power to the diesel
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Stork Hotlo

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Henkie....zit straks nog maar ff fijn onder je kerstboompie, nu het nog kan :( Hier zal dat nog wel en tijdje kunnen GELUKKIG) :lol: :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
krukas

Re: Stork Hotlo

Bericht door krukas »

Rust zacht HOTLO
Jij gaat de hoogoven hel in.
Ik hoop dat de verantwoordelijke Braziliaanse douane schoften een andere hel ingaan en nog wel voor het WK voetbal en de Olympische spelen, want anders vinden ze misschien dan wel weer nieuwe schofterige streken uit.
Rust zacht ouwe Twentse ooievaar.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Stork Hotlo

Bericht door v+d »

Wellicht is het handig e.a. even in het juiste perspectief te zien :wink:

De motor was kennelijk ingevoerd in Brasil omdat ze niet in een douaneruimte(bonded-area) kon worden opgeslagen, dat is Noble niet te verwijten zo'n bedrijf heeft tenslotte andere doelstellingen.
De mensen die bij Noble hun nek uitgestoken hebben om de motor te schenken aan SOS-Hotlo zullen zich tenslotte hebben moeten verantwoorden voor de kosten die natuurlijk bleven oplopen.
Denk aan douanekosten, importpenningen, kraankosten, opslagkosten, extra demontagekosten enzovoort, iemand bij Noble zal gezegd hebben: "We zijn gekke Henkie niet"!.
Het is ze nauwelijks kwalijk te nemen, ze hebben zich behoorlijk uitgesloofd en ergens houdt het een keer op.
Dat mag denk ik toch wel eens genoemd worden :!:

De motor vertegenwoordigt, zelfs als schroot, nog een aanzienlijke waarde dus de schrootboer zal met de uitkomst van het hele proces niet ontevreden zijn.
Ze hebben mee gewerkt, maar achter de schermen toch hun eigen belangen niet uit het oog verloren schat ik in. :wink:

De douane in Brasil volgt gewoon de procedures en die hebben natuurlijk niet zoveel met een stel Hollanders en een oude scheepsmotor, hoe bijzonder ook :cry: .
Wat betreft de invloed of hulp van de ambassade en/of Nederlandse regering, die hebben, mag je aannemen, op dit moment wel andere zaken aan het hoofd en kun je niet kwalijk nemen dat ze voor een oude Stork geen tijd maken.

SOS-Hotlo heeft zich, moeten we aannemen, tot het uiterste ingespannen om de motor naar Nederland te krijgen.
Je moet daarbij wel bedenken dat nog helemaal niet zo zeker was dat de motor dan ook ergens onder dak zou komen en zou kunnen draaien.
Dat vergt nog behoorlijke investeringen en op dit moment loopt niemand met zakken vol geld projecten te zoeken.

Een bescheiden en wellicht nu nog haalbare mogelijkheid is wat van die al ingepakte spullen naar Hengelo halen voor het Heim museum.
Ook daarvoor zullen douane formaliteiten overwonnen moeten worden, echter met de sloper is het , met geld op zak, iets makkelijker onderhandelen.

Jammer dat het niet doorgaat, maar het helpt niet dat wij hier de Brazilianen de zwarte piet toespelen.
Wellicht dat SOS-Hotlo nog wel eens met een verklaring komt hoe alles gelopen is.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Stork Hotlo

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jan dat hebbie goed uitgelegd.....maar ik blijf erbij dat een behoorlijke portie onwil en onverschilligheid ook de oorzaak waren.Mischien het te goedkoope flessie op het verkeerde bureau neergezet :?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Lemans
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: Stork Hotlo

Bericht door Lemans »

wat weegt deze HOTLO nu eigenlijk, zo kaal op de kant?.
mvg A
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Stork Hotlo

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Elke dag MINDER :cry:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jolly Sailor

Re: Stork Hotlo

Bericht door Jolly Sailor »

Ben benieuwd hoe hoog de invoerkosten waren, dacht dat de stichting ook geld in kas heeft zoals in het krantenartikel vermeld staat.

Nou deze meneer kan zijn titel verwijderen.

Vice president and content manager website www:sos-hotlo.nl

Stichting SOS-HOTLO
Jos Komen (R.I.P)

Re: Stork Hotlo

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Laten we hopen dat er nog veel onderdelen gered worden van de sloop, die moeten we dan maar koesteren.
Voor de inzet en de bijdrages van iedereen van de Stichting SOS-HOTLO, niets dan lof! :-D
Tja, het had zo mooi kunnen zijn...... :(


Plaats reactie