Boekje van Fleur van der Laan

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gast

Bericht door Gast »

Hallo Joke,
Ja, ik wilde eigenlijk ook een plaatje bij mijn naam, maar ik weet niet hoe dat moet. Dat duiveltje lijkt qua oren op mijn hond Boris, vandaar.

Dag Theo Horsten,
Ik heb zojuist op Bol.com gekeken en daar staat dat je 1,95 betaalt voor de verzending en 0,45 voor het inpakken. Mijn boek kost 14,90. Ik wil het je graag toesturen natuurlijk, gesigneerd en wel, maar dan ben je niet goedkoper uit, behalve dan die handtekening, die is niet in geld uit te drukken.
Rus is overigens ook bij meeste boekhandels te verkrijgen. Het is ook te bestellen via de site van uitgever Ad. Donker.

Groetjes,

Fleur :oops:

Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Fleur, ik woon in Griekenland en dat moet bij Bol 14,35 kosten. Tot twee jaar geleden wilden ze niet eens naar Griekenland verzenden: "dat raakte altijd zoek". Ik vertelde ze dat ik vrijwel wekelijks iets van Amazon ontving en dat de uitgeverijen waar ik voor werkte ook nooit problemen hadden, maar ze deden het niet. Gezien de prijzen denk ik dat ze nu een eigen vliegtuig hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Fleur,
Als je jezelf aanmeldt op kombuispraat kan ik er wel een avatarretje bijzetten, die dan te zien is als je inlogt.
Ik neem aan dat je de foto van het boek als avatar wilt.
Zou je een stukje kunnen citeren uit je boek?
En wanneer speelt het zich ongeveer af?
Wanneer sprong de eerste vonk over, tijdens het zuigertrekken? :lol:
Want dit:
een containerschip. Het ruikt er naar specerijen en zware olie
is door die uitgever geschreven en dat is een overgehaalde walslurp.

All the best
Jos
Gast

Bericht door Gast »

Dag theo,

Dat verandert de zaak! Hoe bent u daar verzeild geraakt?
Ik moet me eerst aanmelden bij de heer Komen en dan zal ik u in een privebericht mijn gegevens sturen. 14 euro nogwat is een absurd bedrag inderdaad.

Groeten!

Voor Jos:

Rus speelt zich in het heden af. De liefde begon in kerstnacht.
Ik moet nu naar bed van Boris (de hond). Morgen stuur ik een citaat.
Een plaatje van Boris bij mijn naam vind ik leuker.

Welterusten!

Fleur. :P
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hoe bent u daar verzeild geraakt?
Ik ben een "je" en geen "u". Ik geloof niet dat we hier een "U" hebben. Behalve meneer Jos dan. :wink:

Hoe ik hier verzeild ben geraakt...
Tja, kijk, ik heb dus mijn leven lang gevaren en verder op schepen rondgeklooid ook zonder er zelf mee te varen en toen kwam ik een keer in Piraeus om te proberen een akelig grote, in akelig verwaarloosde staat verkerende VLCC aan de praat en naar zee, naar Taiwan te krijgen. Daar had ik het zo verschrikkelijk druk mee dat ik zogezegd geen tijd had om aan mijn kont te krabbelen, laat staan om te eten, wel om te drinken en te roken, maar tijd om naar vrouwen te kijken, had ik al helemaal niet en dan heb je het écht druk.
Maar terwijl ik een glaasje bier kocht en dat naast mijn uiterst belangrijke papieren zette in de kroeg die we als kantoor voor ons miljoenenproject gebruikten, zag ik iemand en dacht: Hé, wat een aardig wijf!
Dat denk ik na tweeëntwintig jaar nog vaak als ik haar van een afstandje bespied en met andere vrouwen vergelijk. :)

Toen die tanker na vier maanden eindelijk uit Piraeus vertrok, ben ik gebleven. Die tanker heette ELPIDA en dat betekent HOOP. Zelden is iets zo waar geweest, dus toeval... vergeet het maar.

We zouden ook gelijk kunnen oversteken, Fleur:

Afbeelding

Het mijne kost € 14,35 en heeft 154 pagina's, maar heeft dus geen harde kaft.

:wink:
Fleur van der Laan

Bericht door Fleur van der Laan »

Hallo, hier is Boris
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Als jullie snel zijn (Theo en Fleur) kan de recensie snel op kombuispraat staan en op mijn verlanglijstje voor Sint.
Anne
ronny

Bericht door ronny »

Mooi gedaan fleur,anders had ik je wel kunnen helpen,jos heeft altijd zondags zijn off-comp day.
En hij doet dus vandaag eigenlijks niets op de comp.
Ben nog in afwachting van het boek zal het dinsdag krijgen als het goed gaat.
Heb het boek van theo ook gelezen en zeer veel dingen herkende ik daarin zelfs in de tegenwoordige tijd.
Zelf vaar ik als 2de stm en vaar al 26 jaar waarvan 21 jaar als matroos/bootsman
Fleur van der Laan

Bericht door Fleur van der Laan »

Hier een citaat van RUS

Aus is de 1e stuurman

Drijvend op zee. Een betere kerst kan ik me niet wensen. Als je familie uiteen viel en een nieuw gezin nog niet is gesticht.
Geen schranspartijen zoals op het land. Geen verwarring over met wie dit heilige feest te vieren. Of angst om alleen te zijn.
Het trappenhuis is een parfumerie van bemanningsgeuren. Het lijkt of de mannen zich opmaken voor een speciaal bal waar vele vrouwen ronddwalen. Ik voel me opgelaten, want die vele vrouwen, dat ben ik.
In het praathuis strijk ik mijn jurk glad, open een pak wijn en zoek een plaatje om te draaien. Aus komt als eerste binnen. Hij draagt een horizontaal gestreept overhemd dat de omvang van zijn buik extra benadrukt. "˜Er hangen geen slingers,' zegt hij, "˜Jura is toch jarig?'
Hij komt naast me staan. "˜Wat ben je mooi! O, en kijk, schoenen met hakken!'
"˜Goed'avond,' zegt Boris. Hij vlijt zijn lichaam tegen de toog en ondersteunt zijn gezicht met zijn handen. Zijn vlezig wangen vervormen. Hij likt zijn lippen af: "˜Gerookte zalm, asperges en gebakken krieltjes, asteblief.'
"˜Ik moet je teleurstellen, Boris, de keuze bestaat vanavond uit gedroogde visjes of beschuit met muisjes. Opdracht van Valk.'
Ik zet drie schaaltjes met ondermaatse sardientjes en een bord met beschuit voor hem neer. Boris rolt de suikerbolletjes met zijn grove vinger door de boter en pikt er een roze tussenuit. "˜Deze neem ik. Hij heeft in ieder geval de kleur van zalm. Kun je het eten?'
"˜In Holland wordt dit getrakteerd bij de geboorte van een kind.'
Boris legt het muisje op zijn tong, sluit zijn ogen en trekt een pruillip.
"˜Bijzonder. Dankewel, Roos. Mag noe ain bie'tje?
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Fleur,
Bedankt voor het plaatsen van een fragment uit je boek.
Maar dit is slechts een klein hapje uit het geheel.
Beschuit met muisjes heeft natuurlijk ook met de kerstgedachte te maken.
All the best
Jos


Plaats reactie