KNRM
Re: KNRM
<NH 1816 is klaar voor kantelproef >>>
Vandaag wordt de NH 1816 onderworpen aan een kantelproef. Deze proef is één van de belangrijkste proeven voordat de boot kan worden toevertrouwd aan haar bemanning. De kapseisproef bij bouwer Damen Shipyards in Gorinchem moet aantonen dat de reddingboot van de nieuwste generatie daadwerkelijk over zelfrichtende capaciteiten beschikt. De reddingboot richt zichzelf op kapseizen in een paar seconden in normale positie, een levensreddende eigenschap in extreme omstandigheden. Het schip zal drie keer met een kraan worden omgetrokken: een onbemande kanteling in de ochtend en twee keer een bemande kanteling in de middag.
Als je gedurende de dag op de hoogte wilt blijven, hou dan Twitter en Facebook in de gaten of kijk vanavond op de website van de KNRM voor een verslag van de kanteling. Na de kantelproef volgen begin november de proefvaarten met het schip.
<Terschelling Paal 8 opent verbouwd boothuis>>>
Afgelopen zaterdag werd de uitbreiding van het boothuis van KNRM Terschelling Paal 8 officieel geopend. De aanbouw geeft meer ruimte voor het materieel van de lifeguards en voor het bemanningsverblijf van de vrijwilligers.
Aan beide kanten van het bestaande boothuis is een aanbouw in oorspronkelijke stijl gerealiseerd. Deze uitbreiding was noodzakelijk om aan de ene kant het bemanningsverblijf te vergroten en te moderniseren en aan de andere kant ruimte te bieden aan het materieel van de KNRM Lifeguards die in de zomermaanden vanuit drie reddingposten op het strand zorgen voor de strandveiligheid van de badgasten.
<Zware storm blaast dak van boothuis>>>
Weercode rood werd afgegeven, KNRM-ers hielden de pieper extra in de gaten toen de wind maandag aanwakkerde tot zelfs boven de windkracht 12 op Terschelling. Een mooie reden voor een paar reddingstations om eens te oefenen onder echte zware omstandigheden.
De storm leverde mooie actiebeelden in de media op, maar helaas is niet alles de storm goed doorgekomen. Het dak van het drijvend boothuis van Texel Oudeschild is, nadat de deuren van het boothuis open gingen deze er met grof geweld afgerukt.
Vandaag wordt de NH 1816 onderworpen aan een kantelproef. Deze proef is één van de belangrijkste proeven voordat de boot kan worden toevertrouwd aan haar bemanning. De kapseisproef bij bouwer Damen Shipyards in Gorinchem moet aantonen dat de reddingboot van de nieuwste generatie daadwerkelijk over zelfrichtende capaciteiten beschikt. De reddingboot richt zichzelf op kapseizen in een paar seconden in normale positie, een levensreddende eigenschap in extreme omstandigheden. Het schip zal drie keer met een kraan worden omgetrokken: een onbemande kanteling in de ochtend en twee keer een bemande kanteling in de middag.
Als je gedurende de dag op de hoogte wilt blijven, hou dan Twitter en Facebook in de gaten of kijk vanavond op de website van de KNRM voor een verslag van de kanteling. Na de kantelproef volgen begin november de proefvaarten met het schip.
<Terschelling Paal 8 opent verbouwd boothuis>>>
Afgelopen zaterdag werd de uitbreiding van het boothuis van KNRM Terschelling Paal 8 officieel geopend. De aanbouw geeft meer ruimte voor het materieel van de lifeguards en voor het bemanningsverblijf van de vrijwilligers.
Aan beide kanten van het bestaande boothuis is een aanbouw in oorspronkelijke stijl gerealiseerd. Deze uitbreiding was noodzakelijk om aan de ene kant het bemanningsverblijf te vergroten en te moderniseren en aan de andere kant ruimte te bieden aan het materieel van de KNRM Lifeguards die in de zomermaanden vanuit drie reddingposten op het strand zorgen voor de strandveiligheid van de badgasten.
<Zware storm blaast dak van boothuis>>>
Weercode rood werd afgegeven, KNRM-ers hielden de pieper extra in de gaten toen de wind maandag aanwakkerde tot zelfs boven de windkracht 12 op Terschelling. Een mooie reden voor een paar reddingstations om eens te oefenen onder echte zware omstandigheden.
De storm leverde mooie actiebeelden in de media op, maar helaas is niet alles de storm goed doorgekomen. Het dak van het drijvend boothuis van Texel Oudeschild is, nadat de deuren van het boothuis open gingen deze er met grof geweld afgerukt.
quo vadis
Re: KNRM
<189ste verjaardag van de KNRM!>>>
Op 11 november 1824 werd door een gezelschap initiatiefnemers een oproep verzonden aan een grote groep landgenoten om geld in te zamelen voor een georganiseerd reddingwezen langs de kust. Zowel in Amsterdam als in Rotterdam werden rechtsvoorgangers van de KNRM opgericht.
In 189 jaar is een professionele organisatie ontstaan, opgebouwd door vrijwilligers, gefinancieerd door donaties. Ondertussen heeft de Redding Maatschappij 45 reddingstations, 75 reddingboten en 1.300 vrijwilligers en kan gerekend worden op ondersteuning vanuit de beroepsorganisatie. De onmisbare steun van donateurs groeit nog steeds en biedt de basis voor continuïteit van het reddingwerk.
Trots zijn we op het bereiken van deze mooie 'leeftijd', mogelijk gemaakt door veel verschillende mensen. Nogmaals bedankt! De KNRM hoopt nog een hele tijd als bijzondere organisatie het reddingwerk te kunnen uitvoeren.
Op 11 november 1824 werd door een gezelschap initiatiefnemers een oproep verzonden aan een grote groep landgenoten om geld in te zamelen voor een georganiseerd reddingwezen langs de kust. Zowel in Amsterdam als in Rotterdam werden rechtsvoorgangers van de KNRM opgericht.
In 189 jaar is een professionele organisatie ontstaan, opgebouwd door vrijwilligers, gefinancieerd door donaties. Ondertussen heeft de Redding Maatschappij 45 reddingstations, 75 reddingboten en 1.300 vrijwilligers en kan gerekend worden op ondersteuning vanuit de beroepsorganisatie. De onmisbare steun van donateurs groeit nog steeds en biedt de basis voor continuïteit van het reddingwerk.
Trots zijn we op het bereiken van deze mooie 'leeftijd', mogelijk gemaakt door veel verschillende mensen. Nogmaals bedankt! De KNRM hoopt nog een hele tijd als bijzondere organisatie het reddingwerk te kunnen uitvoeren.
quo vadis
Re: KNRM
Deze vond ik in de kringloop.
- Bijlagen
-
- KNZHRM.jpg (122.05 KiB) 6613 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: KNRM
Mooi "collectors item" Kijk ook eens op onderstaande site, staan meer glazen van div. maatschappijen.
Vervoers glazen
http://www.borrelglazen.nl - 210 × 250 - Zoeken op afbeelding
Vervoers glazen
http://www.borrelglazen.nl - 210 × 250 - Zoeken op afbeelding
quo vadis
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: KNRM
Onderstaande foto's kwam ik tegen in "Egmond aan Zee op foto's en prentbriefkaarten", uitgebracht door Pirola in 1990.
De eerste drie plaats ik, hoewel ze zeker op het topic thuishoren, met een dubbel gevoel.
Zie mijn inbreng van 2 mei 2013, pagina 20. Ik zie de ramp zo weer voor mijn ogen, zelfs na bijna 60 jaar.
René
De eerste drie plaats ik, hoewel ze zeker op het topic thuishoren, met een dubbel gevoel.
Zie mijn inbreng van 2 mei 2013, pagina 20. Ik zie de ramp zo weer voor mijn ogen, zelfs na bijna 60 jaar.
René
- Bijlagen
-
- Egmond aan Zee op foto's en prentbriefkaarten, Pirola 1990..jpg (78.24 KiB) 7552 keer bekeken
-
- Egmond etc. 2.jpg (69.38 KiB) 7552 keer bekeken
-
- Egmond etc. 3.jpg (81.34 KiB) 7552 keer bekeken
-
- Egmond etc. 4.jpg (67.26 KiB) 7552 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 21 dec 2010 20:24
- Locatie: Scheveningen
- Contacteer:
Re: KNRM
de Jan van Engelenburg in 2008 in de toenmalige thuishaven Scheveningen
de "Kitty"'
Jeanine Parqui
Joke dijkstra afgelopen zomer, was wel erg ver van haar thuishaven Den Helder verwijderd.
Voor Drone filmjes kijk op het Youtube kanaal van Scheveningen Drone
Op de hoogte blijven over nieuwe filmpjes?, abbonneer op het kanaal
Op de hoogte blijven over nieuwe filmpjes?, abbonneer op het kanaal
Re: KNRM
Ik vond nog wat: genomen tijdens lustrumfeest De Eendracht in 1984.
René
René
- Bijlagen
-
- Scheveningen 2.6.84. Lustrum De Eendracht (2).jpg (57.96 KiB) 7415 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape