KNRM

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: KNRM

Bericht door lp »

<NH 1816 is klaar voor kantelproef >>>

Vandaag wordt de NH 1816 onderworpen aan een kantelproef. Deze proef is één van de belangrijkste proeven voordat de boot kan worden toevertrouwd aan haar bemanning. De kapseisproef bij bouwer Damen Shipyards in Gorinchem moet aantonen dat de reddingboot van de nieuwste generatie daadwerkelijk over zelfrichtende capaciteiten beschikt. De reddingboot richt zichzelf op kapseizen in een paar seconden in normale positie, een levensreddende eigenschap in extreme omstandigheden. Het schip zal drie keer met een kraan worden omgetrokken: een onbemande kanteling in de ochtend en twee keer een bemande kanteling in de middag.
Als je gedurende de dag op de hoogte wilt blijven, hou dan Twitter en Facebook in de gaten of kijk vanavond op de website van de KNRM voor een verslag van de kanteling. Na de kantelproef volgen begin november de proefvaarten met het schip.

<Terschelling Paal 8 opent verbouwd boothuis>>>

Afgelopen zaterdag werd de uitbreiding van het boothuis van KNRM Terschelling Paal 8 officieel geopend. De aanbouw geeft meer ruimte voor het materieel van de lifeguards en voor het bemanningsverblijf van de vrijwilligers.
Aan beide kanten van het bestaande boothuis is een aanbouw in oorspronkelijke stijl gerealiseerd. Deze uitbreiding was noodzakelijk om aan de ene kant het bemanningsverblijf te vergroten en te moderniseren en aan de andere kant ruimte te bieden aan het materieel van de KNRM Lifeguards die in de zomermaanden vanuit drie reddingposten op het strand zorgen voor de strandveiligheid van de badgasten.

<Zware storm blaast dak van boothuis>>>

Weercode rood werd afgegeven, KNRM-ers hielden de pieper extra in de gaten toen de wind maandag aanwakkerde tot zelfs boven de windkracht 12 op Terschelling. Een mooie reden voor een paar reddingstations om eens te oefenen onder echte zware omstandigheden.
De storm leverde mooie actiebeelden in de media op, maar helaas is niet alles de storm goed doorgekomen. Het dak van het drijvend boothuis van Texel Oudeschild is, nadat de deuren van het boothuis open gingen deze er met grof geweld afgerukt.
quo vadis

albert s
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 dec 2005 17:06

Re: KNRM

Bericht door albert s »

Nog meer nieuws over de nieuwe NH1816

http://maritiemnieuws.nl/55307/video-ni ... rds-group/
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: KNRM

Bericht door lp »

:wink: <189ste verjaardag van de KNRM!>>>

Op 11 november 1824 werd door een gezelschap initiatiefnemers een oproep verzonden aan een grote groep landgenoten om geld in te zamelen voor een georganiseerd reddingwezen langs de kust. Zowel in Amsterdam als in Rotterdam werden rechtsvoorgangers van de KNRM opgericht.

In 189 jaar is een professionele organisatie ontstaan, opgebouwd door vrijwilligers, gefinancieerd door donaties. Ondertussen heeft de Redding Maatschappij 45 reddingstations, 75 reddingboten en 1.300 vrijwilligers en kan gerekend worden op ondersteuning vanuit de beroepsorganisatie. De onmisbare steun van donateurs groeit nog steeds en biedt de basis voor continuïteit van het reddingwerk.

Trots zijn we op het bereiken van deze mooie 'leeftijd', mogelijk gemaakt door veel verschillende mensen. Nogmaals bedankt! De KNRM hoopt nog een hele tijd als bijzondere organisatie het reddingwerk te kunnen uitvoeren.
quo vadis
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3226
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: KNRM

Bericht door jacko »

Deze vond ik in de kringloop.
Bijlagen
KNZHRM.jpg
KNZHRM.jpg (122.05 KiB) 6576 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: KNRM

Bericht door lp »

:wink: Mooi "collectors item" Kijk ook eens op onderstaande site, staan meer glazen van div. maatschappijen.

Vervoers glazen
http://www.borrelglazen.nl - 210 × 250 - Zoeken op afbeelding
quo vadis
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: KNRM

Bericht door Frans de Lijster »

Vanmiddag in Hoek van Holland:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
NH 1816

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Douwe J.
Berichten: 1819
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: KNRM

Bericht door Douwe J. »

Even een oudje :wink:

Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: KNRM

Bericht door rspeur »

Onderstaande foto's kwam ik tegen in "Egmond aan Zee op foto's en prentbriefkaarten", uitgebracht door Pirola in 1990.
De eerste drie plaats ik, hoewel ze zeker op het topic thuishoren, met een dubbel gevoel.
Zie mijn inbreng van 2 mei 2013, pagina 20. Ik zie de ramp zo weer voor mijn ogen, zelfs na bijna 60 jaar.
René
Bijlagen
Egmond aan Zee op foto's en prentbriefkaarten, Pirola 1990..jpg
Egmond aan Zee op foto's en prentbriefkaarten, Pirola 1990..jpg (78.24 KiB) 7454 keer bekeken
Egmond etc. 2.jpg
Egmond etc. 2.jpg (69.38 KiB) 7454 keer bekeken
Egmond etc. 3.jpg
Egmond etc. 3.jpg (81.34 KiB) 7454 keer bekeken
Egmond etc. 4.jpg
Egmond etc. 4.jpg (67.26 KiB) 7454 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
michael-taal
Berichten: 165
Lid geworden op: 21 dec 2010 20:24
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Re: KNRM

Bericht door michael-taal »

Afbeelding
de Jan van Engelenburg in 2008 in de toenmalige thuishaven Scheveningen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de "Kitty"'

Afbeelding
Jeanine Parqui

Afbeelding
Joke dijkstra afgelopen zomer, was wel erg ver van haar thuishaven Den Helder verwijderd.
Voor Drone filmjes kijk op het Youtube kanaal van Scheveningen Drone
Op de hoogte blijven over nieuwe filmpjes?, abbonneer op het kanaal
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: KNRM

Bericht door rspeur »

Ik vond nog wat: genomen tijdens lustrumfeest De Eendracht in 1984.
René
Bijlagen
Scheveningen 2.6.84. Lustrum De Eendracht (2).jpg
Scheveningen 2.6.84. Lustrum De Eendracht (2).jpg (57.96 KiB) 7317 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape


Plaats reactie