VNS
- Henk van der Moolen
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
- Locatie: Amsterdam
Re: VNS
Hallo Roy,
Schiekerk,Serooskerk,Servaaskerk en Simonskerk hadden Smit B&W 9 cyl. 10600 APK.
Sinoutskerk,Spaarnekerk,Steenkerk en Streefkerk hadden een Stok Hotlo 9 cyl 10600 APK
Dat zijn er dus 8.
vr gr Henk
Schiekerk,Serooskerk,Servaaskerk en Simonskerk hadden Smit B&W 9 cyl. 10600 APK.
Sinoutskerk,Spaarnekerk,Steenkerk en Streefkerk hadden een Stok Hotlo 9 cyl 10600 APK
Dat zijn er dus 8.
vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Bij de slijter krijg je 41%.
Re: VNS
Bedankt Henk.
Ik had ook al een mailtje van een oud V.N.S.er uit Vlissingen gekregen die mij op dezelfde fout wees.
Achteraf had ik het in m'n vlootlijstje van de V.N.S. wel goed staan m.b.t. tot Stork en B.& W. Er stond echter nog een andere stomme fout in. Ik had de "Steenkerk" er 2e in staan. Tja, dan kom je toch op een verkeert totaal S-kerken uit.
Het is dan ook duidelijk dat de "Koudekerk" en de "Kloosterkerk" de 1e Stork S.W. motoren hadden. Tenminste, bij de V.N.S. Welk schip uiteindelijk de 1e Stork S.W. motor kreeg is me nog niet duidelijk. Misschien dat een ander dat weer weet............
Bedankt voor het meedenken en corrigeren.
m.v.g., Roy
Ik had ook al een mailtje van een oud V.N.S.er uit Vlissingen gekregen die mij op dezelfde fout wees.
Achteraf had ik het in m'n vlootlijstje van de V.N.S. wel goed staan m.b.t. tot Stork en B.& W. Er stond echter nog een andere stomme fout in. Ik had de "Steenkerk" er 2e in staan. Tja, dan kom je toch op een verkeert totaal S-kerken uit.
Het is dan ook duidelijk dat de "Koudekerk" en de "Kloosterkerk" de 1e Stork S.W. motoren hadden. Tenminste, bij de V.N.S. Welk schip uiteindelijk de 1e Stork S.W. motor kreeg is me nog niet duidelijk. Misschien dat een ander dat weer weet............
Bedankt voor het meedenken en corrigeren.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: VNS
Hoi VNS-ers en gasten.
Hier een paar plaatjes van de Annenkerk uit 1947:
Boven: op het Noordzeekanaal.
Gegevens:
Naam: Annenkerk
Imo/ID: 5019135
Naamsein: PCRL
Eigenaar: NV Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij - 's-Gravenhage/NLD
Tonnage: 8052 GT
Lengte: 159,30 m - Breedte: 19,27 m - Holte: 9,14 m
Thuishaven: 's-Gravenhage
Vlag: Nederland
Gebouwd: 1947 als Annenkerk (VNS) - 1970 Annenkerk (Koninklijke Nedlloyd BV)
Werf: Dok- & Werfmaatschappij Wilton Fijenoord NV - Schiedam/NLD - Werf nr: 673
Motor: 2 MAN diesels, 2 x 5 cil, 2 tew, 2 schroeven / Vermogen: 10400 rpk / Snelheid: 17,5 kn
Type: vrachtschip met pass. accommodatie voor 12 passagiers
Gesloopt: 21-05-1971 te Shanghai/China. Op een paar foto's zijn aan de zijkant van de opbouw (brug) de ramen veranderd, kan niet terug vinden wanneer dat is gebeurd.
Groetjes Willem
Hier een paar plaatjes van de Annenkerk uit 1947:
Boven: op het Noordzeekanaal.
Gegevens:
Naam: Annenkerk
Imo/ID: 5019135
Naamsein: PCRL
Eigenaar: NV Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij - 's-Gravenhage/NLD
Tonnage: 8052 GT
Lengte: 159,30 m - Breedte: 19,27 m - Holte: 9,14 m
Thuishaven: 's-Gravenhage
Vlag: Nederland
Gebouwd: 1947 als Annenkerk (VNS) - 1970 Annenkerk (Koninklijke Nedlloyd BV)
Werf: Dok- & Werfmaatschappij Wilton Fijenoord NV - Schiedam/NLD - Werf nr: 673
Motor: 2 MAN diesels, 2 x 5 cil, 2 tew, 2 schroeven / Vermogen: 10400 rpk / Snelheid: 17,5 kn
Type: vrachtschip met pass. accommodatie voor 12 passagiers
Gesloopt: 21-05-1971 te Shanghai/China. Op een paar foto's zijn aan de zijkant van de opbouw (brug) de ramen veranderd, kan niet terug vinden wanneer dat is gebeurd.
Groetjes Willem
Re: VNS
Hallo Willem,
Ik denk dat de "Annenkerk" en "Arendskerk" beide aan b.b. zulke ramen hadden en aan s.b. niet.
Voor enkele maanden geleden hebben we ook een discussie over dergelijke ramen gehad. Het betrof toen de vooroorlogse "Westland" van de K.H.L.
Mogelijk is dat de oplossing van je vraag.
Wederom een fraaie serie platen hoor !.
m.v.g., Roy
Ik denk dat de "Annenkerk" en "Arendskerk" beide aan b.b. zulke ramen hadden en aan s.b. niet.
Voor enkele maanden geleden hebben we ook een discussie over dergelijke ramen gehad. Het betrof toen de vooroorlogse "Westland" van de K.H.L.
Mogelijk is dat de oplossing van je vraag.
Wederom een fraaie serie platen hoor !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
Een oudje. De Amstelkerk, liggende te Bordeaux.
Groet Arnold.
Groet Arnold.
Bovenkerk, werkboot
Al 40 jaar heb ik veel plezier van de werkboot van de Bovenkerk. Ik plaatste al eerder een berichtje over de geschiedenis van dit bootje:
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... ot#p304182
Kennelijk niet op de juiste plek, wan weinig reacties tot heden.
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... ot#p304182
Kennelijk niet op de juiste plek, wan weinig reacties tot heden.
Re: VNS
Zoals Harry H. al geopperd heeft is het wel handig om hier een foto te plaatsen van de boot.
Ik heb nog nooit een werkboot meegemaakt met een inboard motor, dus het zal wel een reddingssloep geweest zijn.
De derde stuurman aan boord was verantwoordelijk voor het onderhoud aan de sloepen, dus nu maar hopen dat een oud derde stuurman van de Bovenkerk zich meldt.
Ik heb nog nooit een werkboot meegemaakt met een inboard motor, dus het zal wel een reddingssloep geweest zijn.
De derde stuurman aan boord was verantwoordelijk voor het onderhoud aan de sloepen, dus nu maar hopen dat een oud derde stuurman van de Bovenkerk zich meldt.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: VNS
Nog een mooie van de Wissekerk. De W-kerken zijn mijn favoriete koopvaardijschepen. In de periode 1969-1972 heb ik 3 reizen naar Australië gemaakt op deze prachtige schepen. Dat waren de Westerkerk, Wissekerk en Waalekerk. Alleen op de Willemskerk heb ik nooit gevaren. Ten tijde van de fusie in 1970 waren dit de nieuwste en mooiste schepen van de Nedlloyd.
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: VNS
@ Jos Koomen
Over werksloepen. De hierboven vermelde W-kerken hadden een werksloep met binnenboord motor. Op de foto te zien aan de achterzijde vd opbouw op het dek met de grote ventilatorroosters. Zij werden buitenboord gezet met de kranen achter ruim 6.
Over werksloepen. De hierboven vermelde W-kerken hadden een werksloep met binnenboord motor. Op de foto te zien aan de achterzijde vd opbouw op het dek met de grote ventilatorroosters. Zij werden buitenboord gezet met de kranen achter ruim 6.