Kittens

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kittens

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Tja, katten... Hij - of zij - ziet er anders weldoorvoed uit. Je hebt toch zeker wel een visje voor het arme, verwaarloosde dier gekocht?

Wij met onze katten... Nadat de laatste van onze grote vrienden in 2010 helaas overleden was, wilden we geen katten meer. Maar ja, toen er eentje van het in het wild geboren nest dat ik in 2012 elke dag een hapje eten gaf, besloot om bij ons in te trekken, toen dachten we: nou ja, vooruit. Dat was Freddy, ik heb hem hier al eens geplaatst. Maar Freddy had een broer en die kwam eerst alleen maar zo nu en dan een vorkje meeprikken, tot ook die besloot dat het hier beter toeven was dan in het wild en toen dachten we: nou ja, vooruit... en noemden hem Boris.
Toen lag er op zekere dag in oktober vorig jaar zomaar een kitten in een van de comfortabele kattenbedden die we op de veranda voor de heren hebben staan. Ook die heb ik hier al getoond. Ach, zon kleine kat van misschien drie maanden, mager en vuil, maar uiterst sociaal en vriendelijk en keurig op de bak gaan, dus toen dachten we: nou ja... en noemden hem Felix.

Toen zat er elke avond als het eenmaal donker was een schuwe, donkere kat op de veranda die vlug even een hapje kwam stelen. Die joeg ik telkens als ik hem zag weg, maar hij kwam ook weer terug, tot we dachten: nou ja, een meeëter meer, wat maakt het ook uit? Maar hij was erg schuw, wilde niet aangeraakt worden en dook elke keer weg als er iemand op de veranda kwam. Tja, wat moest je ermee? Ik kon niet kijken wat het was, zo schuw was hij, maar het leek een kater.

Tot de kater morgen precies vijf weken geleden twee kittens baarde! Mijn god, wat kregen we nou weer? Ik zag al zes kittens in dat nest liggen en wat moet je daar hier in Griekeland mee? Hier stoppen ze zo'n nest in een plastic zak van de supermarkt, knopen die stevig dicht en flikkeren hem in de vuilcontainer.
Maar het bleef bij twee kinderen, een grote en een kleine. Die kleine had moeite met drinken bij de moeder en leefde maar drie dagen. Moeder verwijderde hem zelf keurig uit het nest. De tweede groeit zeer voorspoedig.
Ach, katten...

-----------------------Afbeelding

-----------------------Moeder en kind maken het uitstekend.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Kittens

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hij - of zij - ziet er anders weldoorvoed uit
Het was heel duidelijk een zij, Theo. :)
De manier waarop ze liep te paraderen en stukjes vis probeerde te bietsen, een kater pakt dat toch anders aan.
Hier krijgt ze een klein stukje haring van Akkie die meteen in haar vinger gebeten werd.
Alsof ze wilde zeggen: "Is dat nou alles, ik had wel iets meer verwacht."
etende poes-kl.jpg
etende poes-kl.jpg (226.36 KiB) 9404 keer bekeken
Voor het eerst sinds 37 jaar hebben we geen kat meer sinds het overlijden van onze katten.
Maar mochten we ooit verhuizen dan gaan we meteen naar het eerste de beste asiel in de buurt. :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kittens

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Lekker lui liggen met zijn allen.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kittens

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

    • Gisteren een item in Eén vandaag ...
    • Met de hele familie in een bed: honderd jaar geleden lagen we nog vaak met z’n allen in hetzelfde bed. En anno 2016 doen we het weer, en veel ook.
      Een kwart van de jonge kinderen tot vijf jaar slaapt bij de ouders op de kamer en vier procent van de kinderen tot en met twaalf jaar slaapt bij de ouders in bed. Tegenwoordig is de reden niet meer ruimte- en geldgebrek maar de populaire opvoedstijl ‘attachment parenting’. Die wordt gepromoot door bekende sterren als Angelina Jolie, Brad Pitt, Macklemore, Mariah Carey en Alicia Silverstone.
[/color]
    • Onze katten zijn duidelijk trendvolgers ...

      Afbeelding

      Niet alle katten in Griekenland hebben een slecht leven, hoor!
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Kittens

Bericht door v+d »

Theo, al jaren komen, zodra de camper in Quarteira op de blokken staat, de zwerfkatten gezellig een paar weken bij ons wonen.
Deze keer was er een kitten tamelijk ziek en zijn we er mee naar de veearts gegaan. Het ding bleek ijzersterk en liet zich ook goed behandelen. Nadat hij beter was nam moe hem weer op in de familie. Onze Twizy, die niet helemaal kattendicht is, diende al die tijd als kattenhotel.
Overdag wij met het ding op pad en de katten heerlijk achter ons windscherm bij de camper en in de nacht lag het geboefte in de Twizy.
IMG-20160209-WA0000zwerffamilie.JPG
IMG-20160209-WA0000zwerffamilie.JPG (316.13 KiB) 10663 keer bekeken
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kittens

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ach, katten ... Ik begin ze mooier en mooier te vinden. Tegenwoordig vijf katten met vijf totaal verschillende karakters. Maar alle vijf net zo aanhankelijk als een hond.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Re: Kittens

Bericht door jan »

Pleuntje aan de pc.jpg
Pleuntje aan de pc.jpg (100.56 KiB) 10538 keer bekeken
Pleuntje geniet mee
De wind en de golven zijn altijd op de hand van de beste zeelui.
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Kittens

Bericht door Wim Plukker »

Jummie in the sun.jpg
Jummie in the sun.jpg (1019.32 KiB) 10404 keer bekeken
Onze kater Jummie (Asielnaam Yumyum) is afgelopen vrijdag aangereden door een auto en werd door mijn vrouw gevonden in de tuin. Röntgen foto wees uit dat hij een gebroken borstbeen had en zijn nagels wat beschadigd. Met klein morfine prikje door de dierenarts meegenomen om te zien of het allemaal goed zou gaan. Paniek en verdriet want hij is al 12 jaar bij ons, als jonge kater door ons uit het asiel gehaald. Gelukkig allemaal goed afgelopen want sinds gister is hij weer thuis, moet nog wel zijn bewegingen beperken en zit daarom klaaglijk miauwend in een honden bench in de huiskamer.

Via de what's app op de hoogte gehouden door mijn vrouw want ik moet nog 2 weken ab voor ik weer met Jum de krant kan lezen op de rode bank met een Hertog Jan erbij. :-D
Jum op de bank.jpg
Jum op de bank.jpg (808.82 KiB) 10404 keer bekeken
"Beauty is in the eye of the beholder"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Kittens

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Gelukkig allemaal goed afgelopen
Wees blij. Je kunt ze zo moeilijk misen.
Onze katten - vijf stuks - blijven om beurten soms een paar dagen weg. Acht dagen was het record.
Telkens weer zorgelijk en altijd weer fijn als de vermiste opeens weer met de staart in de krul aan komt lopen alsof er niets is gebeurd.
Rotkatten!
  • Als je de hele nacht op stap bent geweest, moet je een lekker plekje zoeken om te slapen ...

    Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kittens

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een echte doorgewinterde scheepskat werd uiteraard op een voetstuk geplaatst.
Zo te zien vindt Stripey zelf ook dat hij daar recht op heeft. :wink:

Spartiate cat (Stripey).jpg
Spartiate cat (Stripey).jpg (139.32 KiB) 9873 keer bekeken


Plaats reactie