Dammers & van der Heide
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 apr 2014 05:24
Re: Dammers & van der Heide
Koert.
Ik heb inderdaad een week of acht op de Casa Blanca gevaren terwijl ik op school zat en ben toen in Port Harcourt naar huis gegaan.
In Grassy ontwikkelde we ons inderdaad tot scherpschutters, ik weet dat we bijna iedere middag rond 17:00 onder het genot van een paar biertjes ( we hadden
de lege blikjes nodig ) op het achterdek stonden te schieten.
Ik denk dat je na een tijdje in de havenmonding op het echolood een berg blikjes kon waarnemen
Dat is waarschijnlijk ook de reden geweest dat het op een gegeven ogenblik niet meer mocht van de Havenmeester.
Ik heb inderdaad een week of acht op de Casa Blanca gevaren terwijl ik op school zat en ben toen in Port Harcourt naar huis gegaan.
In Grassy ontwikkelde we ons inderdaad tot scherpschutters, ik weet dat we bijna iedere middag rond 17:00 onder het genot van een paar biertjes ( we hadden
de lege blikjes nodig ) op het achterdek stonden te schieten.
Ik denk dat je na een tijdje in de havenmonding op het echolood een berg blikjes kon waarnemen
Dat is waarschijnlijk ook de reden geweest dat het op een gegeven ogenblik niet meer mocht van de Havenmeester.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 apr 2014 05:24
Re: Dammers & van der Heide
Bij deze de beloofde foto's van de Alban in dok.
Melbourne Februari 1975
Melbourne Februari 1975
- Bijlagen
-
- Dok2.JPG (58.57 KiB) 3985 keer bekeken
Re: Dammers & van der Heide
Tja Martin, nu je die "Oosterijker" en Rozema noemt gaat er weer een lichtje branden. De eerstgenoemde is al jaren geleden overleden en Rozema nam de Casablanca als 1e gezagvoerder over in Delfzijl, jij als ik het goed heb als 2e stmn en ik als 1e stmn. Max Heijne als hwtk, de 2e wtk (de bochel) kreeg de zak in Souris en de Nederlandse matrozen maakten het ook niet lang met mij. We hadden éen goede ( Marokkaanse!!) matroos maar je leest het denk ik wel op dit forum als ik in 1980 aankom . Trouwens....Sapele staat mij ook bij op die reis, vastknopen aan de bomen . Veel met die "oude" Rozema gevaren welke mij toch mooi het kunstje flikte om mij kapitein te laten worden terwijl ik het al ruim vijf jaar geweigerd had .Eigen schuld,dikke bult zullen we maar zeggen.Veel van die man toen geleerd. Stop er nu maar even mee,zo te zien ben je net zo'n nachtbraker als ik . Trouwens...mooie foto's van de Alban in dok.Had er zelf maar eentje van die ik met de "scheepspolaroid" geschoten had .
Groeten,K.Brouwer
Groeten,K.Brouwer
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 apr 2014 05:24
Re: Dammers & van der Heide
Hier een foto van "Rooie Rada en Rudy samen met de 2e STM en mijn persoontje.
De ander foto, onderweg naar Durban Met een lading hout.
De ander foto, onderweg naar Durban Met een lading hout.
- Bijlagen
-
- Hout2.JPG (41.14 KiB) 3898 keer bekeken
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 apr 2014 05:24
Re: Dammers & van der Heide
Nu de tranen van het lachen zijn opgedroogd gun ik jou ook een lolletje.
- Bijlagen
-
- M+I.jpg (31.99 KiB) 3897 keer bekeken
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 apr 2014 05:24
- Jan Hendrik
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
- Locatie: Melbourne
Re: Dammers & van der Heide
Hallo Martin en Koert,
Dank voor de mooie verhalen.
King Island is gestopt met Rutile en dacht ook met Zircon, maar ze hebben nog een kleine industrie met kelp (zeegras).
Mooi plaatje van het schip in dok , dat is de Duke and Orr Drydock and wordt al jaren niet meer gebruikt, behalve dan dat de POLLY WOODSIDE als museumschip daar haar vaste plek heeft.
Het oude houten dok is in 2009 vernieuwd en heeft nu een nieuwe betonnen bodem en de zijden zijn ook verbeterd.
(kosten 10.5 miljoen Aussie dollartjes)
De POLLY WOODSIDE is weer terug in het dok en ik ben er nog bij betrokken geweest .
De bodem tot de topsides blijft onder water en binnenkort wordt ze weer droog gelegd en opnieuw geverfd. Het staalwerk ziet er niet best uit.
Wellicht is het beter om het schip altijd droog te houden zoals zovele museum schepen elders.
Hierbij wat plaatjes.
Groeten
Jan
www.australasiashippingforum.org
Dank voor de mooie verhalen.
King Island is gestopt met Rutile en dacht ook met Zircon, maar ze hebben nog een kleine industrie met kelp (zeegras).
Mooi plaatje van het schip in dok , dat is de Duke and Orr Drydock and wordt al jaren niet meer gebruikt, behalve dan dat de POLLY WOODSIDE als museumschip daar haar vaste plek heeft.
Het oude houten dok is in 2009 vernieuwd en heeft nu een nieuwe betonnen bodem en de zijden zijn ook verbeterd.
(kosten 10.5 miljoen Aussie dollartjes)
De POLLY WOODSIDE is weer terug in het dok en ik ben er nog bij betrokken geweest .
De bodem tot de topsides blijft onder water en binnenkort wordt ze weer droog gelegd en opnieuw geverfd. Het staalwerk ziet er niet best uit.
Wellicht is het beter om het schip altijd droog te houden zoals zovele museum schepen elders.
Hierbij wat plaatjes.
Groeten
Jan
www.australasiashippingforum.org
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 apr 2014 05:24
Re: Dammers & van der Heide
Beetje late reactie, Houw je haaaaand op krijg je een kwaaaatje.Bema schreef:Korte vraag:Ken je toevallig gerard van varik .. woonde toendertijd in pto barrios, was later 1 van de bootslui (de beste ooit) waar ik mee gevaren heb. Bert
Varik kwam uit Utrechhh ik heb met hem gevaren op de Magdalena ( 1973 ??
Re: Dammers & van der Heide
Vond op StS een mooi plaatje van de Fedala die ik, geloof ik, nog niet kende....
Geplaatst door ene Bert Stevens
Hier de verkleinde versie (ivm max-maten).... Meteen maar ff een vraag aan 'het gesparkste' hier....
Is dat ,vanaf de achtermast naar dat "rondje" op het achterdek lopend, nou écht een schuinstaande telegrafie-antenne ??
Dat zou dan (voor mij althans) de eerste schuinstaande antenne zijn, tóch ?
Of kwam dit toch vaker voor...???
Geplaatst door ene Bert Stevens
Hier de verkleinde versie (ivm max-maten).... Meteen maar ff een vraag aan 'het gesparkste' hier....
Is dat ,vanaf de achtermast naar dat "rondje" op het achterdek lopend, nou écht een schuinstaande telegrafie-antenne ??
Dat zou dan (voor mij althans) de eerste schuinstaande antenne zijn, tóch ?
Of kwam dit toch vaker voor...???
Oost, west...ook best