Bulkcarriers
Re: Mooie Bulkcarriers
DDR Ore Bulker Zwickau D.S.R (ex VITAFORS )
Daar heeft iemand zijn zin door gezet om toch een brug Midships te hebben
het was alleen een klein budget
Bron: DSR side
Daar heeft iemand zijn zin door gezet om toch een brug Midships te hebben
het was alleen een klein budget
Bron: DSR side
- Bijlagen
-
- Zwickau Ore Bulker "5382518"
IDNo: 5382518
Year: 1958
Name: VITAFORS Keel:
Type: Ore/oil carrier Launch Date: 4.6.58
Flag: SWE Date of completion: 3.12.58
Tons: 16183 Link: 2374
DWT: 23320 Yard No: 428
Length overall: 181.8 Ship Design:
LPP: 171.0 Country of build: SWE
Beam: 22.8 Builder: Kockums MV
Material of build: Location of yard: Malmo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-14.5
Naval or paramilitary marking :
A: *
End: 1989
Subsequent History:
69 ZWICKAU - 88 ZWICKA - Zwickau.jpg (128.03 KiB) 2159 keer bekeken
- Zwickau Ore Bulker "5382518"
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Bulkcarriers
Nee hoor, dat was een een ouwe Hwtk als Chef Nieuwbouw .........voor een paar centen meer het hele nautische zooitje op een luik in de midscheepsiemand zijn zin door gezet om toch een brug Midships te hebben
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Bulkcarriers
Mooi toch, het Witte Huis op een voetstuk geplaatst.
Een potje na de wacht met de wtk was er toch niet bij op die Ossies, ieder bemanningslid zou wel eens een spion voor de Stasi kunnen zijn.
Gezellige boel daar, alles wat je zei kon tegen je gebruikt worden.
Een potje na de wacht met de wtk was er toch niet bij op die Ossies, ieder bemanningslid zou wel eens een spion voor de Stasi kunnen zijn.
Gezellige boel daar, alles wat je zei kon tegen je gebruikt worden.
Re: Mooie Bulkcarriers
Ik geloof dat op de Oost duitse scheepvaart (koopvaardij) dat thema
Stasi niet zo een sterke rol speelde
O.K de Meeste officieren waren gedwongen maar niet fanatiek
lid van de Partei
Zij moesten lid zijn anders konden zij het vak niet leren
De bemanning van hoog tot laag waren zeevarende in
hart en nieren
En zij hadden hun vrijheid ze mochten ook hun vrouwen
mee aan boord nemen
hier bestond ook geen vlucht gevaar
Heb deze schepen regelmatig gezien in b.v Mombassa
Op de Passagier schepen Volker Freundschaft en de Arkona
lag de situatie duidelijk anders
Daar werd heel streng gecontroleerd en geinformeerd omdat
veel Passagiers probeerde te vluchten in buitenlandse havens
Men heeft later de route verandert en alleen nog havens aangedaan
van bevriende gelijk denkende landen
Fotos van DSR forum
Stasi niet zo een sterke rol speelde
O.K de Meeste officieren waren gedwongen maar niet fanatiek
lid van de Partei
Zij moesten lid zijn anders konden zij het vak niet leren
De bemanning van hoog tot laag waren zeevarende in
hart en nieren
En zij hadden hun vrijheid ze mochten ook hun vrouwen
mee aan boord nemen
hier bestond ook geen vlucht gevaar
Heb deze schepen regelmatig gezien in b.v Mombassa
Op de Passagier schepen Volker Freundschaft en de Arkona
lag de situatie duidelijk anders
Daar werd heel streng gecontroleerd en geinformeerd omdat
veel Passagiers probeerde te vluchten in buitenlandse havens
Men heeft later de route verandert en alleen nog havens aangedaan
van bevriende gelijk denkende landen
Fotos van DSR forum
- Bijlagen
-
- Potje na de Wacht op de Schwedt
- schwedt.jpg (120.29 KiB) 4685 keer bekeken
-
- Poolbar.jpeg (254.68 KiB) 4685 keer bekeken
Re: Mooie Bulkcarriers
Ik heb in 1973 met gevluchte Ossies bij Bornhofen gevaren, en volgens hen heerste er een zeer onaangename sfeer op die Oostduitse schepen.
Ze moesten altijd goed oppassen wat ze zeiden tegen wie dan ook.
Ze konden inderdaad overal in groepjes de wal op, maar als je deserteerde wisten ze thuis je familie wel te vinden.
Nu zijn dit inderdaad slechts enkele voorbeelden, misschien hadden ze op de verkeerde schepen gezeten.
Bij Bornhofen vond ik de onderlinge verhoudingen zelf ook niet zo geslaagd, maar dat zal wel aan mij gelegen hebben.....
Ze moesten altijd goed oppassen wat ze zeiden tegen wie dan ook.
Ze konden inderdaad overal in groepjes de wal op, maar als je deserteerde wisten ze thuis je familie wel te vinden.
Nu zijn dit inderdaad slechts enkele voorbeelden, misschien hadden ze op de verkeerde schepen gezeten.
Bij Bornhofen vond ik de onderlinge verhoudingen zelf ook niet zo geslaagd, maar dat zal wel aan mij gelegen hebben.....
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Bulkcarriers
Tijdens het einde van het communisties regiem lag ik op de oude werf in lisboa een scheepje om te bouwen.Ook lagen daar enige russiese vissersschepen ter reparatie.Op zekere dag werd de hamer en sikkel vlag vervangen door de nieuwe russiese vlag.Voor de werfpoort stond een biertent/caravannetje, ferquent bezocht door de litaus/russise bemanning en uiteraard door ons.Nogal stugge norse lieden dachten wij. Dit veranderde zienderogen na die vlagverandering,en later werd ik zelfs uitgenodigd een vodkaatje te komen nuttigen daar aan boord.Die mannen en vrouwen veranderden in happy zeelieden nu zonder ''commisar'' en ook verdween er zeer zeker wat vis naar de restaurantjes in de buurt,uiteraard om de onkosten van dat biertentje te dekken
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Mooie Bulkcarriers
CMB, Compagnie Maritime Belge, is a maritime group with its registered offices in Antwerp.
The company was founded in 1895.
Bocimar International NV provides shipping of dry bulk goods, such as coal, ores, and grains.
The company is based in Antwerpen, Belgium.
Bocimar International NV operates as as subsidiary of CMB NV.
Foto van CMB site
The company was founded in 1895.
Bocimar International NV provides shipping of dry bulk goods, such as coal, ores, and grains.
The company is based in Antwerpen, Belgium.
Bocimar International NV operates as as subsidiary of CMB NV.
Foto van CMB site
- Bijlagen
-
- Mineral Antwerpen "9224740"
IDNo: 9224740
Year: 2003
Name: MINERAL ANTWERPEN Keel:
Type: Bulk carrier Launch Date:
Flag: PAN Date of completion: 3.03
Tons: 87495 Link: 1878
DWT: 173000 Yard No: 1146
Length overall: 289.0 Ship Design:
LPP: 279.0 Country of build: KOR
Beam: 45.0 Builder: Daewoo SB & ME Co
Material of build: Location of yard: Okpo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-14.5 - Vlag+CMB-BOC-180x79.jpg (7.58 KiB) 4452 keer bekeken
- Mineral Antwerpen "9224740"
-
- 24-25.jpg (88.12 KiB) 4452 keer bekeken
Re: Mooie Bulkcarriers
Name: STAD ANTWERPEN Type: Bulk carrier Flag: BEL DWT: 16040
Builder: H.C.Stulcken Sohn Location of yard: Steinwerder
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-12
71 PACSUN - 77 RIO HAINA
BU Pusan 6.2.83
Re: Mooie Bulkcarriers
Mooie bulkfiets, gebouwd in Italië.
Name: WHITE RIVER Type: Bulk carrier Flag: LBR DWT: 15930
Country of build: ITA Builder: Ansaldo Location of yard: Sestri Ponente
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
76 WHITE ROVER - 80 WHITE RIVER
BU San Esteban de Pravia 9.1.82
IDNo: 5388938 Year: 1958Name: WHITE RIVER Type: Bulk carrier Flag: LBR DWT: 15930
Country of build: ITA Builder: Ansaldo Location of yard: Sestri Ponente
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
76 WHITE ROVER - 80 WHITE RIVER
BU San Esteban de Pravia 9.1.82