Europoort in angst

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Europoort in angst

Bericht door gerardN »

Weer een nieuw boek van Gerard H. Nijmeijer. Hij lag al een jaartje op de plank. Nu weer uitgegeven bij Brave New Books.nl. (ISBN 978 940 210 8842). Verkrijgbaar bij Bol.com, Bruna.nl en vele andere webwinkels.

Korte omschrijving.
Op de landtong van Rozenburg (Rotterdams havengebied) spelen zich zaken af, die het daglicht niet kunnen verdragen. Mogelijk, dat terrorisme zich hier in dit uitgebreide industrie- en havengebied ook de kop op zal gaan steken. Een bewijs hiervan drijft op de Nieuwe Waterweg voorbij aan de ogen van een paar sportvissers. De mannen slaan alarm en ze blijken het bij het goede eind te hebben gehad. Door de autoriteiten wordt alles in het werk gesteld om de misdadigers te ontmaskeren.
Bijlagen
5 zelf gemaakt reserve foto omslag eia.jpg
5 zelf gemaakt reserve foto omslag eia.jpg (8.62 KiB) 8077 keer bekeken
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Europoort in angst

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Je schud de verhalen lustig uit je mouw he Gerard....ga je dat misverhaal over Bob de kok nog rechtzetten? Deze voelt zich nl ''een beetje in zijn kruis getast''
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Europoort in angst

Bericht door gerardN »

Hallo Mart,
Dat doe ik zeker en bekijk het een beetje positief. Ik vermaak me er uitstekend mee en bij de uitgever Brave New Books.nl kun je letterlijk alles zelf doen. Zodoende heeft de omslag ook een foto, die ik zelf op een mooie dag van een raffinaderij in Europoort heb gemaakt. Niks geen gezeur met fotorechten en andere ellende. Een aantal verhalen had ik al jarenlang in mijn hoofd en toen ik eenmaal de slag te pakken (in jaar 2007) had was ik niet meer te stoppen. Mijn schrijfcapaciteit (het lijken wel pk's!) ligt nu op vier boeken in de vijf jaar. Jan de Hartog schreef er nog veel meer in eenzelfde periode. Het zal nu wat langzamer aan gaan, want de onderwerpen liggen bij mij niet meer voor het opscheppen.
Met Bob, onze de kok, heb ik ook persoonlijk contact gehad. In eerste instantie was hij een beetje gebelgd dat het verhaal niet helemaal klopte over de pan patat, die hij in de sloep meenam. Een poosje later trok hij, zo heb ik het begrepen, zijn klacht in. Ik heb hem gezegd, dat ik na 45 jaar ook niet exact meer wist hoe dat was gegaan. Ik heb geen wetenschappelijk onderzoek gedaan. In mijn herinnering kwam Bob met een pan patat in onze sloep terecht. Hij bleek dat uiteindelijk niet geweest te zijn. Het moet een andere persoon zijn geweest. Misschien wel de koksmaat, ik weet het niet meer. Het verhaal is voor een deel dan ook pure fictie, alhoewel het eerste deel op werkelijkheid is gebaseerd. Het gaat ook niet over de Jacob Verolme, maar over de Cornelis V. De 4e machinist Henk Voorne vertelt zijn verhaal over de schipbreuk aan mij persoonlijk. Alle meespelenden hebben een andere naam gekregen. Bob persoonlijk wordt ook niet genoemd.
vr.gr.,
Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Europoort in angst

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Bob is een virtuele vriend van mij ook wonend in dit wondermooie brasil, hoewel meer in de zuid en we mailen al weer enige jaren.Zodoende weet ik dat hij niet erg blij was met je artikel in de Blauwe Wimpel TOEN... dus niet in je roman,dat is fiction.Niet dat ik deze gelezen heb,want de overstuur kosten van boeken uit nederland zijn duurder dan het betreffende boek, dus daar begin ik niet aan''.De Prijs '' van Theo Horsten werd door een kennis geleverd, maar dat was dan ook een uiterst interresant en goed geschreven en gedetaileerd stuk werk.Verder heb ik allerlei keus op de 2e hands engelse boeken marktjes,is voordeliger voor deze pensionado,maar nu met mijn suppersnelle internet line bekijk ik films van all teiden om mijn 23' monitor,en kan mijn fonsbrilletje op tafel laten liggen,wel zo comfortabel.
Gerard ik wens je succes met je schrijfkunst,en ''no bad feelings''Mart. :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Europoort in angst

Bericht door gerardN »

Hallo Mart,
Ik wil absoluut niet het laatste woord hebben, daar gaat het mij echt niet om. Maar het stukje in de Blauwe Wimpel van ruim een jaartje geleden is geschreven door de hoofdredacteur Wim van der Veer en dus niet door mij. De zeer mooie recensie betrof mijn tweede boek met de titel "Goeree in zwaar weer". Van der Veer vroeg een recensie-exemplaar en dat heb ik toen persoonlijk in Blaricum bij hem thuis gebracht en in zijn brievenbus gedeponeerd. Van der Veer zelf heb ik niet gesproken, hij was niet thuis. Mijn dochter woont in Huizen op een paar kilometer afstand van Van der Veer in Blaricum. Mart, bedankt voor je reactie. Doe ze de groeten in Recife, ik ben er vaak geweest en heb er zeer goeie herinneringen aan.
vr.gr.
Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Happe Bob

Re: Waarom de Cornelis V moest zinken. (boek)

Bericht door Happe Bob »

Hallo Gerard ,ik heb de conversatie tussen jou en Mart gelezen,en ook hebben wij enig contact gehad ,over mijn idee van het gebeurde en hetgeen je geschreven hebt
op je site over het gebeurde op de ss Jacob Verolme ,en je boek heb ik ook gelezen ,(trouwens een aanrader ),daar ik ook opvarende was en dit gebeurde dus zelf ook heb meegemaakt,reageer ik hier op.
Dus het volgende ,ik schat dat dit alles gebeurde ,jan 1967 rondom 10.15 uur en 10.45 op een zondag ,(het is dus ongeveer 45 jaar terug )maar dit is iets wat je niet zomaar even weg wist uit je gedachte . ik zat in de allerlaatste sloep die zich losmaakte, van de slagzij makende Verolme.
Nadat ik terstond begon met het van proviand en drinken te voorzien van de 4 sloepen ,dus voordat ze gestreken werden ,door de 2de stuurman met hulp van de dekdienst.
En we toen nog geen slagzij maakte ,naar stuurboord!!
De 2 sloepen aan de bakboord kant waren daarna al snel weg ,met de eerste stuurman met de zwaar gewonde bankwerker Molleman.en de andere sloep met div opvarende,na het provianderen had ik daar geen oog meer voor.
daarna vertrok ook de 3de sloep met div opvarende veronderstel dat jij daar ook in zat.
De laatste sloep heb ik toen onder hevig protest van de 3 a 4 Cabo Verdiaanen welke snel wilde losmaken ,van de door mij , toch nog vastgemaakte sloep aan het steeds verder hellende schip,dus ik wist de sloep te behouden ,voor de nog aanwezige kapitein en 2de stuurman ,marconist en nog een paar lui ,welke nog wat materiaal overboord gooide om eventueel op te kunnen blijven drijven,en nog aan boord waren.
Dus waar ik het meest over val is dat je mij toch nog als een soort paljas (clown) met een bak patat bij jullie ,dus ik in de sloep zou zijn gestapt,ook bakt men geen frites op een dergelijke klok zoals jij stelt ,er was echter zoals jij stelde geen ander kombuis personeel,deze was al eerder van boord gezet door de kapitein,en richting Nederland gestuurd ,dus ik runde de kombuis alleen ,met een hulp om schoonmaakwerk te verrichten,deze echter was door de dekdienst afgestaan ,en kreeg hier wat extra overwerk voor.
Je hebt mij in je schrijven toegezegd dit te veranderen op je site ,in het boek kon dat niet meer en daar heb ik begrip voor,ook voor wat fixtie in het schrijven.
heb ik wel begrip,ik wil geen afbreuk doen aan je boek ,ik heb er van genoten,en dat heb ik je ook gemeld.
Verder alle goeds .

Groet Bob Happe.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Europoort in angst

Bericht door gerardN »

Hallo Bob,
Ik heb gezocht naar de frase in mijn boek, waar jij niet blij mee bent. Nogmaals, jij persoonlijk wordt er echt niet mee bedoeld. En zeker weten doe ik het niet meer na 45 jaar. Het verhaal is in werkelijkheid iets anders als in mijn boek beschreven. Nogmaals, het is fictie en alle namen zijn veranderd. Over het stukje, wat jij bedoelt, zou ik je willen vragen, zet een copy hiervan even neer op kombuispraat. Dan weet ik zeker waar het om gaat. Ik kan het bij een volgende correctieronde corrigeren en zo veranderen, dat jij er mee kunt leven. In ieder geval ben ik blij, dat je van het verhaal hebt genoten. Tot schrijfs,
vr.gr.,
Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Europoort in angst

Bericht door gerardN »

Hallo Rene , Ali, ??
Ik begrijp niet over welk boek en over welke schrijver je het hebt. Wil je jouw commentaar nog eens uitleggen? Heeft het betrekking op Europoort in angst? Ben er wel nieuwsgierig naar.
Vr.gr,
Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Europoort in angst

Bericht door gerardN »

"Europoort in angst".
Geheel herzien en nu ook in Ebook. (ISBN 978 940 212 8918)
m.vr.gr.,
Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.


Plaats reactie