De zegen van Internet

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: De zegen van Internet

Bericht door ferryvaneeuwen »

Prachtig hoe bezorgd en beteuterd al die kereltjes, elk weer op een andere manier, kijken. Dat is nog effe wennen........


Ferry

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: De zegen van Internet

Bericht door Bob R.I.P. »

Velen gebruiken Startpagina om te beginnen. Persoonlijk vind ik het een rampensite. Er staat zoveel op dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Een startpagina met alleen die sites die je regelmatig bezoek (favorieten) is Symbaloo. Jullie zijn kien genoeg om uit te vinden hoe het werkt. Hier onder een afbeelding van een pagina met URL's van kranten etc.

mvg
Bob
symbaloo.jpg
symbaloo.jpg (105.67 KiB) 4704 keer bekeken
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: De zegen van Internet

Bericht door Allen »

Heeee Bob, waar is/staat het pictogrammetje van Kombuispraat. :?: :mrgreen:
Kombuispraat pictogram.JPG
Kombuispraat pictogram.JPG (8.61 KiB) 4694 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De zegen van Internet

Bericht door jdbvos »

...en wél Mozilla en Firefox....
Gebruik je Linux op je peesee ? (is helemaal geen slechte keuze, hoor: ik heb het ook op wat oudere peesees staan omdat Win vaak crashed op die oudjes...)
..than again: wie crashed niet op die oudjes...?? :roll: :lol:
Oost, west...ook best
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: De zegen van Internet

Bericht door Bob R.I.P. »

Allen dit is een pagina met wat links naar nieuwssites. Zo is er ook een pagina met een aantal links naar videosites, clubs, bladen fora etc. Maak je geen zorgen, op de openingspagina staat Kombuispraat. Meestal niet nodig omdat ik via de mail er kom en dan eventueel kan reageren, zoals nu.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De zegen van Internet

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

    • AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Een van de zegeningen van het internet vind ik het kopen op het internet. Ik doe dat al vele, vele jaren. Eigenlijk vanaf de tijd dat Amazon nog maar in de kinderschoenen stond en alleen boeken verkocht. Daarna vooral eBay en AbeBooks en - nog weer later - Boekwinkeltjes. Aanvankelijk kocht ik ook vrijwel uitsluitend boeken en cd's en later dvd's, maar nu, zeg sinds vijf of zes jaar, werkelijk alles. Vroeger en nu ook nog wel eens, hoorde je soms negatieve geluiden over het kopen op internet. Het zou niet veilig zijn en je werd belazerd en ze konden zomaar je creditcardgegevens misbruiken, maar daar heb ik nooit iets van gemerkt. Zolang je nu maar de meest elementaire voorzichtigheid en voorzorgsmaatregelen in acht neemt en je boerenverstand een beetje gebruikt, is het veilig. Zo heb ik ook nog nooit problemen gehad met internetbankieren en heb ik in al die jaren ook nog nooit een virus gehad. Ook dat is weer een kwestie van elementaire voorzorgen en een beetje je verstand gebruiken.

Maar dat kopen op internet, dus. Vooral in Nederland klagen de winkeliers steen en been en sluiten er steeds meer winkels omdat ze niet meer tegen de concurrentie van het internet op kunnen boksen, maar dat is ook geen wonder. Waren vroeger de verzendkosten nog wel eens een bezwaar, nu ben je vaak, als je de verzendkosten meerekent, nog steeds goedkoper uit dan in de winkel. En je hebt meer keus.
Ik moest een zaagblad hebben voor een alweer wat oudere Black & Decker handcirkelzaag. Die dingen worden gewoonlijk geleverd met een grof blad waarmee je heel goed ruwhouten planken door kunt zagen, maar die toch te grof zijn voor mdf of ander plaatmateriaal. De plaatselijke gereedsschapszaak had de maat niet. Kon wel worden besteld, in Thessaloniki. Het ding kwam, klopte de diameter van het gat niet, dus terug ermee. De maat die ik moest hebben, was niet gangbaar, maar kon wel worden besteld. In Athene. Levertijd een maand. Om een lang verhaal kort te maken: voor minder geld had ik binnen een week drie zaagbladen vanuit Engeland in huis.
En wat te denken van printerinkt voor een Canon printer? Zelfs de goedkopere niet-originele inktpatronen zijn hier in de winkel nog steeds twee keer zo duur dan wanneer ik ze in Duitsland bij Nierle koop. Dat is inclusief de kosten van DHL die ze keurig bij me bezorgt. Dan ga ik immers helemaal niet meer in de winkel kijken?
      • Afbeelding
Zelfs mijn onderbroeken koop ik op het internet! :-D
Sinds jaar en dag draag ik boxershorts, de echte, klassieke, wijd in het kruis en om de benen, zoals dat behoort. Niet voor niets heten ze boxershorts; een bokser heeft voor het juiste voetenwerk ruimte in de broek nodig. Wat ze tegenwoordig vaak verkopen als boxershorts, lijkt daar helemaal niet meer op. Marks & Spencer verkocht altijd prima boxershorts, maar die zijn uit Nederland vertrokken en hier in Thessaloniki zitten ze in het centrum waar het parkeren veel te moeilijk is. Ook de HEMA had ze altijd, maar die verkopen ook alleen nog maar strak om de kont en dijen spannende vodden die ze dan wel boxershorts noemen, maar die dat helemaal niet zijn. Voor 7,50 per stuk. Vorige week was ik in Rotterdam en heb daar nog eens gekeken, maar dat was alles wat ze te bieden hadden.

En dus heb ik ze nu al voor de tweede keer bij Amazon in Amerika besteld. Vanmorgen kwamen ze, twee pakken van vijf stuks. Echte Hanes boxershorts, eerste kwaliteit, eindeloos wasbaar, in fraaie kleuren die mooi afsteken bij mijn bleke oudemannenbenen. Daar kan ik zo de tuin mee inlopen en dan denken de buren niet: die ouwe loopt in zijn onderbroek, maar hoogstens, wat heeft die gozer mooie shorts. Zo heb ik precies wat ik wil, ze worden me per koerier thuisbezorgd, de invoerrechten betaald en dan betaal ik, all in, net 5 euro per stuk. Dat is 33 procent goedkoper dan bij de HEMA. Ik ben geen econoom, maar dan klopt er toch iets niet? Wat klagen die winkeliers dan? Al woon je naast de HEMA, dan kun je je pendekken nog steeds goedkoper uit Amerika laten komen. En zo zijn er nog talloze zaken die je tegenwoordig beter en goedkoper op het internet kunt bestellen.

Maar dat vind ik dus een van de zegeningen van het internet. :wink:
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: De zegen van Internet

Bericht door Bob R.I.P. »

Hier in Broek op Langedijk is een klein winkelcentrum. Op het ogenblik is men bezig met een uitbreiding, tegelijkertijd worden er winkels gesloten, waaronder Bart Smit omdat ze door het kopen op Internet een te grote inkomstenderving hebben. Hoe dat moet met die uitbreiding ik weet het niet. Waarschijnlijk blijven alleen de winkels met verse waar, groentenboer, bakker en slager over.
Ben daar zelf ook gedeeltelijk schuldig aan, omdat ik ook aankopen doe via Internet. Wel die zaken waarvoor ik of naar Alkmaar moet, of hier helemaal niet verkrijgbaar zijn. Ook dat laatste bestaat nog in West Friesland.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jos Komen (R.I.P)

Re: De zegen van Internet

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zelfs vers gerookte paling kun je tegenwoordig via internet kopen. :wink:
(Heb het niet uitgeprobeerd, koop ze liever in Zoutkamp bij de palingrokerij).
https://www.palingshop.nl/
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: De zegen van Internet

Bericht door Allen »

Sinds jaar en dag draag ik boxershorts, de echte, klassieke, wijd in het kruis en om de benen, zoals dat behoort.
Zodat het klokkenspel kan bengelen en klingelen. :mrgreen:
Deze opmerking komt toch wel door de ballotagecommissie. :)
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: De zegen van Internet

Bericht door K.Brouwer »

En als je dan lekker onderuitgezakt wijdbeens op de bank zit te suffen er wel iemand een detailfoto van weet te nemen :shock: .

Groeten, K.Brouwer


Plaats reactie