Betonningsvaartuigen
Re: Betonningsvaartuigen
Mercuur ex Frans Naerebout.
- Bijlagen
-
- Mercuur-exFransNarebout1.jpg (152.63 KiB) 5968 keer bekeken
-
- Mercuur-exFransNarebout5.jpg (74.7 KiB) 5968 keer bekeken
Groet Frank
- Jan Sprong
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Betonningsvaartuigen
Hier een Duits betonningsvaartuig uit 1942 en doet nu dienst als wachtschip bij de zeekadetten in Schiedam.
groet,Jan
groet,Jan
- Bijlagen
-
- P8224150.JPG (191.06 KiB) 5835 keer bekeken
Re: Betonningsvaartuigen
Deze dus in de Wilhelminahaven. groetenJan Sprong schreef:Hier een Duits betonningsvaartuig uit 1942 en doet nu dienst als wachtschip bij de zeekadetten in Schiedam.
groet,Jan
Jan van der Pluijm
Re: Betonningsvaartuigen
VLIESTROOM. De Waal bij Zaltbomkel.
Re: Betonningsvaartuigen
publicaties.minienm.nl/download-bijlage/54460/227145.pdf
Over betonningsvaartuigen enzo.
Over betonningsvaartuigen enzo.
Re: Betonningsvaartuigen
Leuk Frank om de Rotterdam weer eens terug te zien.
Ik heb er enkele keren op gevaren als invaller en eind van de tachtiger jaren was ik de persoonlijke
chef hofmeester van Koningin Beatrix bij een informeel bezoek voor een dag ter milieu inspectie
van de Nieuwe Waterweg toen nog met Neelie Smit Kroes (toen zo hetende) als min.V&W.
De Marine wou zelf zo'n hofmeester leveren maar de toenmalige directeur (D.G.S.M.) dhr.Kees van Aken zei dat hijzelf
zo'n vent in huis had en doelde op mij.
Leuke herinnering.
Groet, Willem.W
Ik heb er enkele keren op gevaren als invaller en eind van de tachtiger jaren was ik de persoonlijke
chef hofmeester van Koningin Beatrix bij een informeel bezoek voor een dag ter milieu inspectie
van de Nieuwe Waterweg toen nog met Neelie Smit Kroes (toen zo hetende) als min.V&W.
De Marine wou zelf zo'n hofmeester leveren maar de toenmalige directeur (D.G.S.M.) dhr.Kees van Aken zei dat hijzelf
zo'n vent in huis had en doelde op mij.
Leuke herinnering.
Groet, Willem.W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Re: Betonningsvaartuigen
Een zuster van de Gustav Meyer, de Bruno Illing in Bremerhaven.
IMO: 6818617
Roepsein: DBMI
Gebouwd door: Norderwerft Johann Rathje Köser, Hamburg.
Bouwnr: 864
Kiel gelegd: 1968
Tewaterlating: mei 1968
In dienst: november 1968
Buiten dienst: maart 2013
Lengte (o.a./pp): 48.80/46,21 m.
Breedte: 9,52 m.
Diepgang max: 3,30 m.
Aandrijving: twee 8-cilinder viertakt Dieselmotoren van het type Klöckner-Humboldt-Deutz (Typ: SBA 8 M 528) met een vermogen van elk 552 kW.
Snelheid: 14 kn
Bemanning: 16
Het schip was op de Weser en in het gebied van de Wesermonding in dienst voor het Wasser- und Schifffahrtsamt Bremerhaven.
Naast betonningsvaartuig werd het ook voor andere doeleinden gebruikt, o.a. als ijsbreker, hulpschip, etc.
De Bruno Illing werd begin november 2012 bij het WSA Bremerhaven buiten dienst gesteld en door de Nordergründe vervangen.
Eind november 2012 werd het schip als plaatsvervanger voor de Gustav Meyer, die voor reparatie naar een Werf in Cuxhaven moest, tijdelijk voor het WSA Emden gereaktiveerd waar het schip in maart 2013 voor goed buiten dienst gesteld werd.
Vanaf 12 december 2013 stond de Bruno Illing bij VEBEG ter verkoop en werd op 13 februari 2014 voor de prijs van 516.900,99 € verkocht.
De drie zusterschepen werden op de Jade Werft in Wilhelmshaven gebouwd waarvan de Georg Meyer als enigste nog als betonningsvaartuig dienst doet.
Otto Treplin, IMO-Nr. 6609420, (bouwnr. 101) van 1966 tot 2002 bij het WSA Kiel en sinds 2008 als verzorger voor de Offshore-Windparks bij de Reederei Norden-Frisia.
Gustav Meyer IMO 6619425 (bouwnr. 103) sinds 1967 bij het WSA Emden, zal in de komende jaren vervangen worden.
Konrad Meisel IMO 6815691, MNZ 133693 (Bouwnr. 113) van 1968 tot 1998 bij het WSA Cuxhaven, sinds 2009 als Claymore II voor Stoney Creek Shipping Co. Ltd. in Nieuw Zeeland geregistreerd.
Groeten, Hans.
Bruno Illing.IMO: 6818617
Roepsein: DBMI
Gebouwd door: Norderwerft Johann Rathje Köser, Hamburg.
Bouwnr: 864
Kiel gelegd: 1968
Tewaterlating: mei 1968
In dienst: november 1968
Buiten dienst: maart 2013
Lengte (o.a./pp): 48.80/46,21 m.
Breedte: 9,52 m.
Diepgang max: 3,30 m.
Aandrijving: twee 8-cilinder viertakt Dieselmotoren van het type Klöckner-Humboldt-Deutz (Typ: SBA 8 M 528) met een vermogen van elk 552 kW.
Snelheid: 14 kn
Bemanning: 16
Het schip was op de Weser en in het gebied van de Wesermonding in dienst voor het Wasser- und Schifffahrtsamt Bremerhaven.
Naast betonningsvaartuig werd het ook voor andere doeleinden gebruikt, o.a. als ijsbreker, hulpschip, etc.
De Bruno Illing werd begin november 2012 bij het WSA Bremerhaven buiten dienst gesteld en door de Nordergründe vervangen.
Eind november 2012 werd het schip als plaatsvervanger voor de Gustav Meyer, die voor reparatie naar een Werf in Cuxhaven moest, tijdelijk voor het WSA Emden gereaktiveerd waar het schip in maart 2013 voor goed buiten dienst gesteld werd.
Vanaf 12 december 2013 stond de Bruno Illing bij VEBEG ter verkoop en werd op 13 februari 2014 voor de prijs van 516.900,99 € verkocht.
De drie zusterschepen werden op de Jade Werft in Wilhelmshaven gebouwd waarvan de Georg Meyer als enigste nog als betonningsvaartuig dienst doet.
Otto Treplin, IMO-Nr. 6609420, (bouwnr. 101) van 1966 tot 2002 bij het WSA Kiel en sinds 2008 als verzorger voor de Offshore-Windparks bij de Reederei Norden-Frisia.
Gustav Meyer IMO 6619425 (bouwnr. 103) sinds 1967 bij het WSA Emden, zal in de komende jaren vervangen worden.
Konrad Meisel IMO 6815691, MNZ 133693 (Bouwnr. 113) van 1968 tot 1998 bij het WSA Cuxhaven, sinds 2009 als Claymore II voor Stoney Creek Shipping Co. Ltd. in Nieuw Zeeland geregistreerd.
Groeten, Hans.