Betonningsvaartuigen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door Akwanaut »

Mercuur ex Frans Naerebout.
Bijlagen
Mercuur-exFransNarebout1.jpg
Mercuur-exFransNarebout1.jpg (152.63 KiB) 5968 keer bekeken
Mercuur-exFransNarebout5.jpg
Mercuur-exFransNarebout5.jpg (74.7 KiB) 5968 keer bekeken
Groet Frank

Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door Akwanaut »

Frans op de Boulevard in Vlissingen..........

Afbeelding
Groet Frank
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door Jan Sprong »

Hier een Duits betonningsvaartuig uit 1942 en doet nu dienst als wachtschip bij de zeekadetten in Schiedam.
groet,Jan
Bijlagen
P8224150.JPG
P8224150.JPG (191.06 KiB) 5835 keer bekeken
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2409
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door peelander »

Jan Sprong schreef:Hier een Duits betonningsvaartuig uit 1942 en doet nu dienst als wachtschip bij de zeekadetten in Schiedam.
groet,Jan
Deze dus in de Wilhelminahaven.
vlaardingen 03 04 07 006 (Kopie).jpg
vlaardingen 03 04 07 006 (Kopie).jpg (170.65 KiB) 5801 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door Joost.R »

VLIESTROOM. De Waal bij Zaltbomkel.
vls.JPG
vls.JPG (231.95 KiB) 5731 keer bekeken
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door Akwanaut »

Rotterdam, Dordtsche Kil 20.08.2014.
DSC_5960.JPG
DSC_5960.JPG (131.86 KiB) 5708 keer bekeken
DSC_5961-001.JPG
DSC_5961-001.JPG (121.83 KiB) 5708 keer bekeken
Groet Frank
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door j.haver »

publicaties.minienm.nl/download-bijlage/54460/227145.pdf

Over betonningsvaartuigen enzo.
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door warbout »

Leuk Frank om de Rotterdam weer eens terug te zien.
Ik heb er enkele keren op gevaren als invaller en eind van de tachtiger jaren was ik de persoonlijke
chef hofmeester van Koningin Beatrix bij een informeel bezoek voor een dag ter milieu inspectie
van de Nieuwe Waterweg toen nog met Neelie Smit Kroes (toen zo hetende) als min.V&W.

De Marine wou zelf zo'n hofmeester leveren maar de toenmalige directeur (D.G.S.M.) dhr.Kees van Aken zei dat hijzelf
zo'n vent in huis had en doelde op mij.

Leuke herinnering.
Groet, Willem.W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door Hannes »

Een zuster van de Gustav Meyer, de Bruno Illing in Bremerhaven.
B. Illing.jpg
B. Illing.jpg (304.78 KiB) 4446 keer bekeken
Bruno Illing.

IMO: 6818617
Roepsein: DBMI

Gebouwd door: Norderwerft Johann Rathje Köser, Hamburg.
Bouwnr: 864
Kiel gelegd: 1968
Tewaterlating: mei 1968
In dienst: november 1968
Buiten dienst: maart 2013

Lengte (o.a./pp): 48.80/46,21 m.
Breedte: 9,52 m.
Diepgang max: 3,30 m.

Aandrijving: twee 8-cilinder viertakt Dieselmotoren van het type Klöckner-Humboldt-Deutz (Typ: SBA 8 M 528) met een vermogen van elk 552 kW.
Snelheid: 14 kn
Bemanning: 16

Het schip was op de Weser en in het gebied van de Wesermonding in dienst voor het Wasser- und Schifffahrtsamt Bremerhaven.
Naast betonningsvaartuig werd het ook voor andere doeleinden gebruikt, o.a. als ijsbreker, hulpschip, etc.

De Bruno Illing werd begin november 2012 bij het WSA Bremerhaven buiten dienst gesteld en door de Nordergründe vervangen.
Eind november 2012 werd het schip als plaatsvervanger voor de Gustav Meyer, die voor reparatie naar een Werf in Cuxhaven moest, tijdelijk voor het WSA Emden gereaktiveerd waar het schip in maart 2013 voor goed buiten dienst gesteld werd.
Vanaf 12 december 2013 stond de Bruno Illing bij VEBEG ter verkoop en werd op 13 februari 2014 voor de prijs van 516.900,99 € verkocht.

De drie zusterschepen werden op de Jade Werft in Wilhelmshaven gebouwd waarvan de Georg Meyer als enigste nog als betonningsvaartuig dienst doet.

Otto Treplin, IMO-Nr. 6609420, (bouwnr. 101) van 1966 tot 2002 bij het WSA Kiel en sinds 2008 als verzorger voor de Offshore-Windparks bij de Reederei Norden-Frisia.

Gustav Meyer IMO 6619425 (bouwnr. 103) sinds 1967 bij het WSA Emden, zal in de komende jaren vervangen worden.

Konrad Meisel IMO 6815691, MNZ 133693 (Bouwnr. 113) van 1968 tot 1998 bij het WSA Cuxhaven, sinds 2009 als Claymore II voor Stoney Creek Shipping Co. Ltd. in Nieuw Zeeland geregistreerd.

Groeten, Hans.
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Betonningsvaartuigen

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Je zult de Gustav Meyer bedoelen,Hans.
Harry


Plaats reactie