Tallships
Re: Tallships
thomas w. lawson Als er al een prijs bestaat voor het lelijkste schip is dit de kandidaat no.1 Haha
- Bijlagen
-
- thomas w.lawson.jpg (112.49 KiB) 5284 keer bekeken
Re: Tallships
PREUSSEN Er gaat ook wel eens iets mis. Bron foto. Het aanzien van de koopvaardij 1979 amsterdam boek
- Bijlagen
-
- preussen.jpg (83.12 KiB) 5272 keer bekeken
Re: Tallships
københavn Ja jos.Een boot van een van je voormalige werkgevers.Haha
- Bijlagen
-
- Kobenhavn.jpg (48.85 KiB) 5018 keer bekeken
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Tallships
Them were the days.............
Port Lincoln...." endless parties, dances, girlfriends, ingedeukte steigers........what have you
Maar lang niet altijd even jofel!! zie website hieronder.
Ship captains pictured at Pt Victoria in 1934
From an article in the 'Falmouth Packet' called 'Bygone Days Revisted' In the Australian grain loading ports of Port Victoria, Port Germein and Port Lincoln, situated in Spencer's Gulf, 13 sailing ships loaded their grain cargoes for Europe in what was to be the last Grain Race of any magnitude. The average passage time from Australia to Europe for the 1939 race was 124 days. Of the 13 ships that left Southern Australia five were bound for Falmouth for orders, three for the Lizard to pick up instructions and the remainder sailed for Queenstown, Ireland. Freight rates saw grain being carried for 25 shillings per ton. Ships normally sailed from Australia in March and April for the 100-plus days passage to Europe either via Cape Horn or the Cape of Good Hope. Between 1921 and 1939 a total of 328 sailings were made from the Australian Grain ports.
http://www.louisenordestgaard.com/ships.html
Port Lincoln...." endless parties, dances, girlfriends, ingedeukte steigers........what have you
Maar lang niet altijd even jofel!! zie website hieronder.
Ship captains pictured at Pt Victoria in 1934
From an article in the 'Falmouth Packet' called 'Bygone Days Revisted' In the Australian grain loading ports of Port Victoria, Port Germein and Port Lincoln, situated in Spencer's Gulf, 13 sailing ships loaded their grain cargoes for Europe in what was to be the last Grain Race of any magnitude. The average passage time from Australia to Europe for the 1939 race was 124 days. Of the 13 ships that left Southern Australia five were bound for Falmouth for orders, three for the Lizard to pick up instructions and the remainder sailed for Queenstown, Ireland. Freight rates saw grain being carried for 25 shillings per ton. Ships normally sailed from Australia in March and April for the 100-plus days passage to Europe either via Cape Horn or the Cape of Good Hope. Between 1921 and 1939 a total of 328 sailings were made from the Australian Grain ports.
http://www.louisenordestgaard.com/ships.html
- Bijlagen
-
- CaptainsWindjammersPortVictoria-1934.jpg (58.33 KiB) 4996 keer bekeken
-
- Sailor-Loading wheat-in Australia.jpg (46.4 KiB) 4996 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Tallships
Dit steigertje in Port Lincoln was in 1971 duidelijk aan vervanging toe, het was de bedoeling dat we dat we daar langszij gingen om op een plekkie aan de laadsteiger te wachten.
Ze waren daar heel blij met ons toen we met de Voorne een begin hadden gemaakt met de definitieve sloop.
Na het laden gingen we ook een Gulf Ttrip maken, naar Bandar Shapur.
Ze waren daar heel blij met ons toen we met de Voorne een begin hadden gemaakt met de definitieve sloop.
Na het laden gingen we ook een Gulf Ttrip maken, naar Bandar Shapur.