Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
Hallo Nico .
Samen komen we ver.
Bij mijn weten zou er dit jaar weer een reunie zijn , maar nog niets van gehoort.
Het zou dit jaar immers om het 100 jarige bestaan gaan.
Ik weet niet of je je in het bestand staat van de organiestie?
Maar mischien heb je hier wat aan.
Ik heb nog de telefoon nummers van de jongens.
Hans de Winter Tel : 0225 514613
Bas Pols. TEL : 0225 532434
Zij zouden het weer organiseren.
Dat is wat ik weet.
Maar mischien zijn er wel jonges die het wel weten, af wachten dus.
Frans

GOOFY

Bericht door GOOFY »

Rob ik had het kunnen weten.
Nu ik de foto beter hebt bekeken,zie ik het .
Natuurlijk kan ik Hans ook van de reunie. en natuurlijk van de haven dienst.
Maar ook van een colega van Hans , Rob Hilhorst van de Amsterdamse haven dienst
Bij hem heb ik een film gezien waar Hans op stond bij de sluisen van IJmuiden en de haven van Beverwijk.
Zo zie je maar alles krijgt zijn plaatsje.
Frans
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Wijsmuller had nog een andere kreet; Praai De Beste Waakhonden.

m.v.g. Roy
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Rob bedankt nog maal
De foto van de havendiest had ik ook in mijn bezit.
Gerrit dat is mijn zwager,die weet nu beter als ik wat er op scheepvaart gebied tekrijgen en te vinden is.
Dus zoek je een boot vraag het maar gerust aan Gerrit.
En met ze'n allen komen heel ver.
Frans
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
Bij wie roept deze Foto, herinneringen op?
We lagen met de Utrecht in Sues met een sleep,en ik was toen chef runner op een baggermolen, toen één van de motoren het begaf van de Utrecht.
Wij konden voorlopig niet verder, want er moesten onderdelen uit Holland komen.
Maar ik meen dat het de Groningen was die in de buurt was, en die zou onze sleep over nemen. Wij als runners hoefden ook niet over te stappen, want de Groningen had zelf runners genoeg aan boord.Dus was er voor de runners en de dekdienst niet zo gek veel werk.Ik weet niet wie het heeft aan gekaart, ik meen de 2e stuurman, dat we wel eensnaar de piramides zouden kunnen gaan.En hij zou alles regelen met onze kapitein.
We kregen toestemming om met een paar man op stap te gaan.
Wij zijn meteen het dorpje ingegaan, om te kijken of er wat te regelen was.We hadden van de Scheepsagent het aanraden gekregen, om op het dorpspleintje, een taxi vast te bestellen voor de volgende dag. Op het dorpspleintje stonden zat taxi die ons wat graag zouden rondrijden. We hebben toen gekozen voor een oude Amerikaan die er nog heel goed verzorgd uit zag hij glom aan alle kanten. We dachten als die auto er zo goed verzorg er uitziet de chauffeur ok wel goed voor ons zou zorgen.
Dat bleek ook later, hij regelde alles en betaalde ook alles voor ons. Wij zouden later alles in eens met hem afrekenen.
En hij heeft ons in iedergeval niet meer laten betalen dan wat wij voor deze trip hadden uit getrokken. Ook was hij in het bezit, van een hele portefeuille met brieven van mensen die hij al tevreden had rond gereden.En natuurlijk hebben wij hem bij het afschijt ook zo'n brief mee gegeven.Wij zijn na dat wij bij de piramides zijn geweest, nog wezen winkelen in cairo.lEn dit was dan ook één van de weinige keren dat ik me in het buitenland niet in de kroeg maar in het toerisme heb begeven.
Ik zou graag willen weten wie met ons is mee geweest op dat uitje dwars door de woestijn Ik weet dat er toen veel foto's zijn gemaakt, en die zou ik later toe gestuurd krijgen, maar dat is nooit gebuurt.
Maar ja zo gaat het zo vaar je een paar jaar samen op div. boten, en dan zie elkaar nooit meer.
Ik hoop een reactie
Frans
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bureau wijsmuller

Bericht door Jaap5 »

Hallo Goofy en Nico enz.
Ik heb mevrouw Pols gebeld over een bericht van een reunie van BW,maar zij zegt dat ze daar niet mee bezig zijn. Hebben dat in het verleden wel gedaan maar deze keer niet Jammer groeten J.vijfhuize
GOOFY

messroom zeeland

Bericht door GOOFY »

[Ik plaats maar weer eens een foto, om nog meer mensen te laten reageren.
Deze is genomen, aan boord van het Zeeland in de messroom toen wij op station lagen op de Bermuda In st Gerorge.Ik kan nog een paar namen herinneren.
Peter Beusekom was op deze reis onze bootsman zijn eerste reis als bootsman.
Peter staat niet op de Foto, maar op de voorgrond Jaap blauw en achter hem Wijnand Kok.
Misschien herkennen jullie nog mensen van deze foto, en kunnen ze nog reageren. Of wie ze herkent. Wijnand die moet toch velen herkennen, die is toen hij stopte met varen bij de Bruinvis gaan werken, en daar kwam toch iedereen die wat met Wijsmuller te maken had.
Wijnand die heb ik alle 3 de keren ontmoet op de reünies, en Peter Beusekom in iedergeval bij de Laatste keer. Ik ben benieuwd, wat we hier op gaan horen.
Als dit niet werkt, dan moet ik meteen nog meer foto's bij gooien.
Frans[img=http://img363.imageshack.us/img363/2614 ... erm.th.png]
[img
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
Ik weet niet wat er fout gaat maar die foto, is alleen tezien, als je er op klikt.
Wie weet het .
Frans
GOOFY

De man waar het mee begon J. F. Wijsmuller

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
Ik snap nog steeds niet wat er af en toe fout gaat, maar nu lukt het weer wel.
Ik heb deze foto gebruikt als test, maar gaan er dan meteen maar op door.
De man in het midden met die grote snor dat is nu Wijsmuller.
Ik heb hem niet gekend hoor, maar dat is toch niet erg?
Dus ik kan niet vragen hoe hij over de site denkt.
Maar zijn zonen wel natuurlijk.
Ik heb bijna alle nieuwe schepen toentertijd uit gehaald.
Dat kwam, om dat ik op de kustvaart veel stuur ervaring had opgedaan.
En stond ik bijna altijd bij de nieuwe schepen aan het roer als ze van de werf op proefvaart gingen. Stuurproefen snelheid, en trek proefen..Van uit Harlingen, en van uit de scheepswerf de klop. En toen kwam de gehele familie Wijsmuller op drafen. Bram Wijsmuller van Wijsmuller Baarn.En Tante Truus En natuurlijk onze directeur toentertijd met zijn 2 herdershonden.
Dat waren altijd mooie dagen het was wel hard werken, maar als die boot weer de reis op ging waren we wat trots.
Maar mij hielden ze elke keer aan de wal voor de volgende boot van de Groningen tot Noord Holland.
gr Frans
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Wijsmuller en oud collega,s

Bericht door Jaap5 »

Frans alias Goofy

Tenminste ik neem aan dat ik je zo mag noemen. Wij moeten samen aan boord hebben gezeten met de proefvaart van de Gelderland en de Friesland want deze beide heb ik als 1e wtk uitgehaald . Dat was een leuke tijd Voor de afname ongeveer drie maanden op scheepswerf Kramer en Booy te Kootstertille en in pension bij Hotel De Roskam te Buitenpost Het was toen ook af en toe hard werken Ik heb een paar dagen in de dubbele bodemtanks gezeten voor contole lasnaden en later in de drinkwatertanksd voor contole van de coating ,vooral de lasnaden ,want roest in het drinkwater is nou niet erg aan te bevelen. Vooral die dubbele bodemtanks waren ondingen want de spanten zaten 30 cm uit elkaar en je moest eerst met je hoofd en bovenliif door de twee volgende mangaten om je benen binnen te krijgen en dan het bovenlijf weer terugtrekken Nu het is geen pretje om in het donker opgesloten te zitten in die ruimte Als je het nog niet hebt zou je er nog claustrofobie van kunnen krijgen En als dan nog de batterijen van de zaklamp het begaven werd het helemaal minder. Maar ja ik heb hetoverleefd. En als ik weer in het hotel was was de eerste kreet van de kelner naar de bar. Uus Jaop is er. Beerenburg mei soeker. Dat was even een zijdelingse sprong.De proefvaart werd gehouden vanuit Harlingen en in Den Helder deden we de trekproeven Toen wij uit Den Helder naar zee moesten in vliegend stormweer ben je er toen afgegaan? We hebben toen een grondzee gehad die er niet om loog Ik was op de manoevreerstand beneden maar het was alsof wij met volle vaart tegen een muur opvlogenHadden ook vrij veel schade. Nou ik zou zeggen tot wederhoren
Groeten Jaap Vijfhuize


Plaats reactie