Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Door een heel legertje wat oudere dames werd het schip ondertussen weer fris in de Lloydkleuren geschilderd.
In 1975 zag dat er in Bangkok zo uit. In dit geval het schip Buntenstein. Of het alleen vrouwen waren die het schip van een nieuwe verflaag gingen voorzien, weet ik niet. Volgens mij zijn het hier mannen.
groeten
Evert Sikkema
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ik heb dat jammer genoeg nooit meegemaakt betreffende " het schilderen"......echter wel wat betreft het schoonmaken van de spoellucht receivers en de tussen bodems van een illustere Verolme MAN. Allemensen WAT zagen die dames eruit met die " zwarte shit"Door een heel legertje wat oudere dames werd het schip ondertussen weer fris
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
meestal deden de mannen de buitenkant van het schip. roest bikken en in de verf zetten, de vrouwen daarintegen waren meer om de dieptanks schoon te maken en voor te strijken met een soort vet als er palmolie geladen werd.
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Hete dat vet niet paraffine.
Gr. Jos
Gr. Jos
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
hele stellingen van bamboe werden er gemaakt in de dieptank, en daar stonden alle vrouwtjes op, om hete parafine op de wanden te smeren. meestal met poetslappen. het stonk enorm. als ze klaar waren was de dieptank geheel wit.
- P.J.Schellingerhout
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Hallo Debby
Die parafine werd alleen gebruikt als je latex ( vloeibaar rubber ) moest vervoeren.
Om het aanhechten van de latex tegen te gaan werd de dieptank gesausd.
Na het lossen van de latex was het vellen trekken en serpetijnen plaatsen om onder grote hitte de parafine weer te verwijderen.
Het tanken cleanen deden we vaak zelf om een extraatje te verdienen.
Groeten Co
Die parafine werd alleen gebruikt als je latex ( vloeibaar rubber ) moest vervoeren.
Om het aanhechten van de latex tegen te gaan werd de dieptank gesausd.
Na het lossen van de latex was het vellen trekken en serpetijnen plaatsen om onder grote hitte de parafine weer te verwijderen.
Het tanken cleanen deden we vaak zelf om een extraatje te verdienen.
Groeten Co
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
TOCH altijd een beetje " linke soep" i.v.m. beschikbare zuurstof??.....zuur verdiende centjes neem ik aan? lijkt me NOG slechter werk dan " shit & crud scheppen" tussen de sporen op een oliepot!!en serpetijnen plaatsen om onder grote hitte de parafine weer te verwijderen.
( ik be nu bezig met een plafond te witten, da's OOK cholere werk en GEEN extra centjes )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Tot nu toe allemaal bedankt voor jullie reacties naar aanleiding van het bikken en tjetten van de romp van de Buntenstein in Bangkok (januari 1975).
groeten
Evert Sikkema
groeten
Evert Sikkema
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Hallo Heren.
Als we tallow hadden gelost uit de dieptanken,
moesten we toch meestal zelf de dieptanks schoonmaken.
Gadver de gadver
Groetjes Bob.V.
Als we tallow hadden gelost uit de dieptanken,
moesten we toch meestal zelf de dieptanks schoonmaken.
Gadver de gadver
Groetjes Bob.V.