ONGELUKJE

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Mannen,

Gisteren naar de "werkplaats" geweest om het loopgips te laten verwijderen en aansluitend het op onderstaande foto vertoonde ijzerwerk.

Gevoelsmatig had ik verwacht en gehoopt dat het nu met een week of drie
wel bekeken zou zijn maar toen ik in die richting begon met de chirurg keek hij alsof hij Harry G. op witte schoentjes zag lopen. :?

De breuk en ontwrichting zijn weliswaar goed genezen maar voordat dit volgens hem weer volledig belast mag worden ben ik nog twee maanden (en dus vele kombuispraat uren) verder. Maar goed dat die man nooit WTK is geworden want dan zouden we na het zuigertrekken nog dagenlang deadslow gedraaid hebben :)

2 februari maar weer terug komen. :( :(

Mijn collega is er echt niet echt blij mee :cry: :cry:

Afbeelding

Groeten,
Bert de Boer

Gerard

/

Bericht door Gerard »

Ahoy Bert. In ieder geval positief dat het goed is afgelopen. En met die haken kajje fien viss`n.... :D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bert,
Ik kan me voorstellen dat je blij bent van die pokkehaakies af te zijn.
Dus nog twee maandjes deadslow.
Maar als je zelf voelt dat je weer kan tippelen als een jeugdige temeier, dan ga je toch gewoon lekker stappen en als DAT goed gaat kun je toch zelf bepalen of je weer aan het werk kan?
Laat die chirurg dan gewoon het heen en weer krijgen. :wink:
Je kunt toch een bedrijfsarts inschakelen?
Ik kan me voorstellen hoe lullig je jezelf voelt als je graag aan de bak wilt en zo'n chirurg heeft het zo "ontzettend druk" dat hij je pas in februari kan inplannen.
Maar gewoon luisteren naar je lichaam, dat werkt het beste.
Doe ik zelf ook nooit. :lol:
All the best
Jos
ronny

Bericht door ronny »

Hio Bert.

Dat is eeen aardige tegenvaller denk ik zo?
Hoop dat je je niet verveelt en dat het toch allemaal nog mee zal vallen.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Mannen,

Vervelen is wel hat allerlaatste probleem zolang er ng boeken zijn en ik in kan loggen op de diverse forums.

Het beroerdste is het voor mijn collega die zich nu uit zijn naad moet werken of werk "doorschuiven" naar collega's.

Vissen is nooit een hobby van me geweest Gerard ; ik zit net zo lief zonder hengel in het water te turen. kan ik uren volhouden; vooral als er af en toe een bootje langs tuft :)

Groeten,
Bert de Boer
Gerard

..

Bericht door Gerard »

Ahoy Bert. Het werk dat jij doet, compasstellen, hoe lang duurt die opleiding? Zou dat graag willen weten. Vr.gr. Gerard.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hé Bankie, wat gaan we nou krijgen?
Word je op je ouwe dag nog verstandig en een joppie op de brug prefereren?
Ik kan me dat heel goed voorstellen, want op Kombuispraat lees je nu dat het leven op de bok zo slecht niet was.
Als jullie zuigertjes aan het trekken waren, dan hesen we twee zwarte ballen op en 's nachts twee rooie lichies vertikaal, met een tussenruimte van tenminste 8 voet en op wacht een boekie uit de boekenkist erbij.
Die mooie ouwe grijze boekenkist.
Op den duur had ik alles gelezen, op het boek wat in iedere boekenkist zat na:
De Hoofdzuster van Zaal K.
En je kan het geloven of niet,
De Hoofdzuster van Zaal K. was een verdomd goed boek. :lol:
Spannend, een wat oudere vrijgezelle hoofdzuster met veel praktijkervaring komt in aanvaring met een ambitieuse jonge knappe arts.
Maar zo oud was die hoofdzuster nou ook niet, jaartje of 33.
Mooie rijpe vrouw met weinig sexuele ervaring.
Aanradertje! :wink:
All the best
Jos
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Jos. Ik doe eerst eens voorzichtig informeren, een voelspriet uitsteken zogezegd. :D Je weet nooit hoe een koei een haos vangt zeggen we hier. Ik heb interesse gekregen door die verhalen van Compass. We zullen eens kijken wat Bert er van zegt, de eisen die ze stellen enz. Vr.gr.Gerard.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Gerard,

In tegenstelling tot Engeland is er in Nederland géén specifieke opleiding tot Kompassteller.

Om te beginnen dien je een zeevaartdiploma te hebben in de Nautische richting. Oorspronkelijk werd hierbij altijd uitgegaan van S1 (eerste rang) maar tegenwoordig kan het in principe ook met S4. Mijn collega (die ik zelf opgeleid heb) had dus ook S4.

Maar daarbij wreekt zich wel het gebrek aan wiskundige vóóropleiding. De kompastheorie is een ongelooflijk ingewikkelde zaak; Als je de studieboeken er op nakijkt dan zakt je echt de broek af en de moed in de schoenen. Zie de afbeelding van de onder eerste rangers beruchtte een veel vervloekte formule van Archibald Smith. :evil:
Maar dat hebben we opgevangen door een fors aantal bijlessen door een leraar zeevartschool (Luuk Nauts van het RTC).

Verder moet je onder supervisie 25 schepen meelopen en een verslag maken.
Alles bij alles moet je toch rekenen dat je op zijn minst 6 maanden bezig bent. Dan volgt een examen bij Verkeer en Waterstaat of hoe dit tegenwoordig ook mag heten. :roll:

En als je eenmaal geslaagd bent en aan de slag dán begint het leerproces pas echt. In de praktijk is het toch allemaal nét weer een beetje anders. :?

Afbeelding

Groeten,
Bert de Boer
Gerard

..

Bericht door Gerard »

Ahoy Bert. Mijn respect voor compassteller is met vier treden gestegen.
Ik veronderstel dat je die beroemde Archibald-formule uit het hoofd moet kennen? Vr.gr.Gerard.


Plaats reactie