Motorfietsenhoekie
Re: Motorfietsenhoekie
Goedemiddag Wim, Co en anderen ook natuurlijk,
Ik kocht mijn 1e Guzzi in 1979 een 850T3, in 10 jaar ruim 250.000km mee gereden,
door heel Europa, ook veel wielerrondes begeleid, maar ja na verloop van tijd kwamen er kinders,
motor weg en een boot gekocht konden we weer met z'n allen op pad.
Nu een jaar of 7 geleden weer tegen een motor aan gelopen,
Moto Guzzi SP1000 uit '78 met slechts net 70.000km op de teller, staat nu op 76747km.
Rij eigenlijk veel te weinig, tijd.......
door werk en andere hobby's zoals (zee)zeilen komt het er niet meer van,
gaat mij wel aan het hart maar als er een echte liefhebber is mag hij naar een nieuw baasje.
Moto Guzzi's blijven prachtige machientjes, het blijft draaien simpel en degelijk en geen gekloot met kettingen!
vriendelijk groetend,
Matthijs
Ik kocht mijn 1e Guzzi in 1979 een 850T3, in 10 jaar ruim 250.000km mee gereden,
door heel Europa, ook veel wielerrondes begeleid, maar ja na verloop van tijd kwamen er kinders,
motor weg en een boot gekocht konden we weer met z'n allen op pad.
Nu een jaar of 7 geleden weer tegen een motor aan gelopen,
Moto Guzzi SP1000 uit '78 met slechts net 70.000km op de teller, staat nu op 76747km.
Rij eigenlijk veel te weinig, tijd.......
door werk en andere hobby's zoals (zee)zeilen komt het er niet meer van,
gaat mij wel aan het hart maar als er een echte liefhebber is mag hij naar een nieuw baasje.
Moto Guzzi's blijven prachtige machientjes, het blijft draaien simpel en degelijk en geen gekloot met kettingen!
vriendelijk groetend,
Matthijs
Andere motor.
Half oktober kwam ik met mijn BMW R1150RT bij Abco in Vlissingen. De motor liep niet mooi rond en sloeg over. Was duidelijk aan een grote beurt toe.
Ook waren er twee nieuwe banden nodig plus remblokken en nog zo het één en ander. Zou al gauw richting anderhalf duizend Euri's gaan lopen.
Abco (http://www.abcomotors.nl/) had nog een twee jaar jongere R1200RT staan, met slechts iets hogere kilometerstand.
Net een grote beurt gehad en -nagenoeg- nieuwe banden. Ik had het apparaat al eerder bewonderd. Ik hoefde "maar" 2500 euri's bij te betalen.
De beslissing was makkelijk zat....
De verrassing voor Abco was, dat ik hem de volgende dag wilde hebben i.v.m. een dienst in Roosendaal.....
Enfin, ik neem aan dat jullie wel willen zien hoe het apparaat er uit ziet...: Ik heb er intussen (twee maanden verder) al zo'n 3000 km mee gereden, meest voor mijn werk...
Grtz W!W
Ook waren er twee nieuwe banden nodig plus remblokken en nog zo het één en ander. Zou al gauw richting anderhalf duizend Euri's gaan lopen.
Abco (http://www.abcomotors.nl/) had nog een twee jaar jongere R1200RT staan, met slechts iets hogere kilometerstand.
Net een grote beurt gehad en -nagenoeg- nieuwe banden. Ik had het apparaat al eerder bewonderd. Ik hoefde "maar" 2500 euri's bij te betalen.
De beslissing was makkelijk zat....
De verrassing voor Abco was, dat ik hem de volgende dag wilde hebben i.v.m. een dienst in Roosendaal.....
Enfin, ik neem aan dat jullie wel willen zien hoe het apparaat er uit ziet...: Ik heb er intussen (twee maanden verder) al zo'n 3000 km mee gereden, meest voor mijn werk...
Grtz W!W
Re: Motorfietsenhoekie
Volgens welingelichte kringen, schijnen al die Russische tweecylinder boxers afstammelingen te zijn van de Zündapplp schreef:Ja, onmiskenbaar Zie details zoals reparatie uitlaat, met klembanden. Dit model heeft een aangedreven zijspan wiel.DNEPR MT 16
Binnen onze club rijdt een aantal van deze exemplaren, leuk als je van sleutelen houdt.
legermotoren, die de Duitsers na de Grote Patriottische Oorlog** in Rusland hebben achtergelaten.
**De Russische term voor de strijd tegen Hitler Duitsland.
Grtz W!W
Re: Motorfietsenhoekie
Mooie "bromfiets" Willem
Dat je er veel plezier mee mag hebben en veilige KM mag maken
je staat voorlopig weer gesteld
Dat je er veel plezier mee mag hebben en veilige KM mag maken
je staat voorlopig weer gesteld
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Motorfietsenhoekie
Dank je! Voor de oplettende lezertjes: het plastic dingetje op de ruit is de houder van de T-Tag.leo-shof schreef:Mooie "bromfiets" Willem
Dat je er veel plezier mee mag hebben en veilige KM mag maken
je staat voorlopig weer gesteld
Daarmee kan ik (meestal) zonder stoppen langs de kassa van de Westerscheldetunnel.
Meestal, want ik moet als motorrijder nog steeds langs een bemand poortje. Zeker in
de zomer betekent dat aansluiten. En een paar tolgaarders (M/V) heeft nog niet door dat ik
die T-Tag niet heb om toch te moeten stoppen. Ze denken blijkbaar dat ze mij daar een plezier
mee doen... Voor die luizige Euro rij ik liever door!
Ik zou er een lief ding voor over hebben om gewoon door elk willekeurig poortje te mogen!
Grtz W!W
Re: Motorfietsenhoekie
Een jaar of twee geleden reden we met de Ural Dnepr club over de Humberbrug in Engeland. Dat is een tolbrug, maar motorfietsen (ook met zijspan) mogen er gratis over.
quo vadis
Re: Motorfietsenhoekie
Geen motorfiets maar een brommertje :Nooit Slechter Uitgevoerd
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- Henk van der Moolen
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
- Locatie: Amsterdam
Re: Motorfietsenhoekie
Maakt niks uit Leo, elke brommer is natuurlijk ook een motorfiets.
Tenslotte is een Harley ook maar een opgevoerde brommer.
vr gr Henk
Tenslotte is een Harley ook maar een opgevoerde brommer.
vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Bij de slijter krijg je 41%.
Re: Motorfietsenhoekie
Precies, Henk !
Alléén de XS650 is 'a better machine' !
Alléén de XS650 is 'a better machine' !
Oost, west...ook best
Re: Motorfietsenhoekie
Als ik me niet vergis, een NSU Quickly, twee versnellingen. Was ooit een toppertje.Geen motorfiets maar een brommertje
quo vadis