Jan Goedhart in dok

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb verder nog niets van zoon Peter gehoord.
Wel van een van zijn Noorse vrienden.
Hello
I am a friend of Jan and published his story on a forum here in Norway. I have been in contact with Jan over the last 9 years and i last had a mail from him January 6. this year. I know he is very sick and in hospital at the moment. I understand you are in contact with Jan and helped him on kombuispraat. Can you inform me if Jans situation become worse or better since I have no way to contact him exept by mail?
I hope Jan will be better but as he says himself: I am living on overtime.

With best regards
Per Sundfær
www.skipshistorie.net


Ik houd Per uiteraard ook op de hoogte zodra ik meer weet.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het laatste nieuws over Jan, gelukkig gaat het beter met hem. :)

Beste Jos,

Ik heb bewust even gewacht tot vanavond omdat er nieuwe ontwikkelingen waren, maar hier komt het dan.

Met mijn pa gaat het langzaam beter. Er zijn toch wel de nodige longproblemen om van te herstellen. Zijn al aanwezige COPD, een kleine ontsteking, een klaplong (gelukkig slechts een klein gaatje) en vocht achter zijn long. Dat vocht is inmiddels afgezogen via een drain. Er kwam meer dan een liter 'stookolie' uitzetten. Het hing er een beetje om of het haalbaar was, maar hij komt morgen uit dok. Hij gaat niet naar huis, maar naar een revalidatiecentrum om verder te herstellen. Hopelijk kan hij daar weer snel achter de pc kruipen om verhalen met jullie uit te wisselen. Na revalidatie zal hij waarschijnlijk verhuizen naar een zorginstelling. Hij ziet het momenteel niet meer zitten om thuis te wonen. Maar alles stap voor stap. We zijn blij dat hij het ziekenhuis uit kan, maar hij is nog best zwak. Het herstel zal nog wel wat tijd vergen. Jullie belangstelling doet hem erg goed, dus plaats dit nieuws gerust weer op Kombuispraat.

Als er weer nieuwe ontwikkelingen zijn, laat ik het weten.
Nog mooier natuurlijk als hij dat zelf kan doen. We zullen zien. Bedankt voor uw betrokkenheid!

Met vriendelijke groet,
Peter Goedhart
Jos Komen (R.I.P)

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Helaas slecht nieuws over Jan.

Beste Jos,

Sinds de vorige keer, toen het langzaam beter leek te gaan met mijn vader, is er een hoop gebeurd. Helaas is het geen goed nieuws. Bij het analyseren van het vocht dat ze achter zijn long hebben weggehaald, heeft men longkanker geconstateerd. De behandeling zou chemotherapie zijn, maar omdat hij daar veel te zwak voor is, zou dat zijn dood betekenen. Hij is daardoor uitbehandeld en de verwachting van de longarts was dat hij nog hooguit een paar maanden heeft. Komende week wordt hij overgebracht naar zijn laatste verblijf, een verpleeghuis in Capelle a/d IJssel waar hij palliatieve zorg gaat krijgen om zijn laatste periode zo prettig mogelijk te laten verlopen. Mijn vader is er klaar voor en wil niet meer verder. Zijn medicatie neemt hij niet meer en zodra er aanleiding toe is, zullen ze hem aan de morfine leggen. Momenteel wordt hij vrij snel zwakker en het lijkt erop dat het eerder een kwestie van weken dan maanden wordt. Natuurlijk is het erg om onze vader te gaan verliezen, maar we hebben er vrede mee en hopen dat we nog wat mooie herinneringen met hem kunnen ophalen in de tijd die we nog hebben. Het zou kunnen dat hij mij nog wat laatste woorden zal dicteren voor jullie op Kombuispraat. Mocht dat niet lukken, dan houd ik jullie sowieso op de hoogte. ik had graag beter nieuws gemeld, maar het is helaas niet anders.

Met vriendelijke groeten,
Peter Goedhart
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is inderdaad slecht nieuws. Voor mij tegelijkertijd ook erg herkenbaar.
Gelukkig heeft Jan er vrede mee. Ik wens zijn familie sterkte in deze laatste fase.

Theo Horsten
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door jdbvos »

Als je nog meeleest, Jan: heel veel sterkte voor jou en jouw dierbaren toegewenst.
En bedankt voor je fijne bijdragen hier.
We gaan je missen....!
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Voor mij is dit ook erg herkenbaar.
Mijn vader lag op zijn 86-ste in een soortgelijke situatie als Jan.
De laatste keer dat ik hem bij bewustzijn meemaakte was zijn vraag: "Hoe heeft Haarlem gespeeld?".
Haarlem had uiteraard weer eens verloren, maar een leugentje om bestwil leek me toch beter.
"Met 3-0 gewonnen".
Met een tevreden glimlach sliep hij toen in.
Een paar dagen later overleed hij in alle rust.
Aad v Staveren (RIP)

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Dit is niet zo´n heel mooi bericht vooral als je enige tijd geleden
schreef dat het wat beter ging. Helaas is het tot nu toe berg afgegaan met Jan
Ik wens jullie en je familie heel veel sterkte met dit droevig verhaal
Aad van Staveren
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door Cor Leliard »

Allen heel veel sterkte,met jullie vader
Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ik had graag beter nieuws gemeld, maar het is helaas niet anders.
Mijn beste schoonmoeder zaliger ( R.I.P.) placht in zulke gevallen te zeggen:
" Het wordt je niet gevraagd"..........

Peter doe je vader de hartelijke groeten van een ouwe tankermassinist uit een momenteel koud Canada ver over zee!! Hij is hier vroegaah vast wel eens geweest met de een of andere Noorse Tanker. All the best en sterkte met de hele familie!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jan Goedhart in dok

Bericht door jdbvos »

'k Weet niet of je nog meeleest, jan, maar hoe is't met je ?
Oost, west...ook best


Gesloten