Autobussen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

wat leuk nu zo ver weg en dicht bij elkaar zijn geweest!
Ja het is wel grappig Feike, dat ik van de tuin in de Gabrielstraat (12) bijna bij jullie in de slaapkamer kon kijken :roll:
en we elkaar nooit ontmoet hebben. Het muziekkorps Juliana is in Amersfoort een begrip en dan hadden we ook nog Wilskracht en Bernard geloof ik.
Als jochie liep ik altijd de avondvierdaagse mee en dan was de muziek altijd bij het binnen halen.
Mijn grootvader woonde in de Westerstraat, zoals ook Jan van de Doe zijn grootvader (ook op het forum, woont in Canada) Hij was getrouwd met de dochter van Cafe de Oranjeboom, bij het spoorweg overgang Leusderweg.
De huizen in de Westerstraat grensden aan de Leusderweg kazerne. De Vincent van Gogh school zegt me niets, maar ik neem aan dat dat de school was met de ingang (vroeger?) in de Hobbema straat, daar was gedurende de oorlogsjaren de "Gaarkeuken" ben er eenmaal geweest toen het front langs het Gelders vallei kanaal via Hoogland liep en we afgesneden waren. Ik ging naar school in de Johan van Dieststraat, zijstraat van Bischopse weg, en later naar de MULO op de Leusderweg.
Groeten van een oud Keientrekker Gerard Mulders
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

aegis R.I.P.

Re: Autobussen

Bericht door aegis R.I.P. »

Moet even kijken of een reisje naar Tenerife erin zit want er zijn zoveel bekende dingen en namen die je verteld dat lukt allemaal niet zo blokkeren we de hele zaak van de bussen hier. :wink:

Maar de Oranje boom was in die tijd een hele groot café aan de overweg nu het lijntje van Pon ook werden daar rijbewijzen gehaald en de theorie afgenomen.

Mijn buurman was kelner daar en keek nog wel eens(te) diep in het glaasje. :) zag je hem al aankomen vanaf de overweg en de straat noodgedwongen diverse keren oversteken. :lol:

De school zat in de Hobbemastraat dus via de Gabrielstraat heb in van 55 tot 57 de school bereikt via de Vermeerstraat.
Naast de Mulo op de Leusderweg was de LTS daar zat ik van 57 tot 59 ook weer dicht bij.

Geweldig zo die aanknopingspunten had je zomaar tegen het lijf kunnen lopen daar.

Met hartelijke groet Feike Cammenga.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

Feike schreef
zo blokkeren we de hele zaak van de bussen hier.
Ja Feike we zijn wel een beetje "of topic" geraakt zo met die Nefkens aotobussen, maar ik zal het even goed maken, :roll: :wink: hier de vacantie bus op het vliegveld hier vanavond, ik moest even mijn kleindochter op halen.

Afbeelding

Maar als je ooit op Tenerife verzeild raakt, laat het me even weten dan kunnen we nog eens boomen in de Zon.

Groeten Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

De Titsa bus op Los Cristianos bus station van middag. :)

Afbeelding

mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Fluks
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Autobussen

Bericht door Fluks »

Afbeelding

Zelfs in Tuzla (Bosnië) kan men de Connexxion-bus nemen. Groet,Arie.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Autobussen

Bericht door Bob R.I.P. »

Op 17 mei is de beroemde, beruchte, wel bekende GMS autobus van de NHADO, ook bekend als de grijze of de stofzuiger, op het Historisch vervoer langs de Bellolijn in Bergen NH. Men wil deze GMC bus weer opknappen en rijvaardig maken, vandaar dat hij te voorschijn wordt gehaald.
Zie 28 2 2013 op dit topic voor wat meer info.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Autobussen

Bericht door Hannes »

01.jpg
01.jpg (304.31 KiB) 3791 keer bekeken
Waterliner in Oostwold.
Ik vind die bus met die nieuwerwetse deuren er wat vreemd uitzien, vroeger waren deze Den Oudsten bussen volgens mij veel mooier.

Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding

Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Autobussen

Bericht door gerard tenerife »

Hier nog een oudje,

Afbeelding

Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie