Truckin' USA

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

@ Leo,

En dan is er nog de combinatie Freightliner en Mercedes.
Heb een tijdje met Freightliners gereden, voornamelijk koel-trailers en daarna flat-beds. De laatste spraken mij meer aan. Kom je nog eens uit je truck en het vraagt enige inventiviteit om de lading "zee-vast" te zetten. Dat is een echte uitdaging, lol.
Mijn voorlaatste truck was een International. Comfortabel genoeg, maar die truck had zoveel technische mankementen, het was gewoon niet leuk meer. 's Zomers warme lucht uit de blowers, en 's winters koude lucht. Verder zat er totaal geen vermogen in die truck, ondanks de 400 pk. Ga dan maar eens door de Rockies.......bergje op met 15 mph, flashers on en krant op het stuur, om toch maar wat te doen te hebben. Bergje af ging wel beter, 80 mph. Kreeg een trip van de goud- en kopermijn in Morenci, AZ naar Hartford, CT. 2450 mijl. Geladen met 20 ton koper. Dat is een zogenaamde "high-value" load, dus moet je in konvooi met een aantal collegas. Well. one International (me) en drie Freightliners. En daar ging een miljoen dollar over the road towards Connecticut. Had ze al verteld dat mijn truck niet zo snel was. Twee Freightliners haakten al snel af. 't Ging te langzaam voor hen. Vooral in de "White Sands missile test range in New Mexico". De derde bleef trouw. Tot aan New York. Toen gingen de uurtjes spelen. Wie schetst mijn verbazing toen ik in Hartford begon te lossen en de eerste twee "afvalligen" het terrein op zag rijden. Die twee hadden een verkeerde route gevolgd. Mijn volgende trip was huisvuil laden in New York voor Amsterdam, (off all places) in Ohio. Ik heb ze vriendelijk bedankt, en gezegd dat als ik vuilnisman wenste te worden, ik dat beter in Louisiana kon doen. Elke avond thuis en geen problemen met mijn truck. Repareer eerst maar eens alle defecten en dan praten we verder. Niet dus, en ik heb mijn truck ingeleverd en had per omgaande een nieuwe baan, een gloednieuwe truck en ben daar zo gelukkig mee. Zal een foto bijsluiten van mijn International.
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Scania's heb ik nog nooit gezien in the U.S. of A. In all my three and a half years of trucking here. And some 350.000 miles later. Wat me wel opvalt is dat je bijna nooit geen Cab-over's ziet. Dat was in de jaren 80 wel anders. Bananen lossen in Galveston, TX en Gulfport, MS. Out of the good old "POLAR ARGENTINA", in charter for United Fruits. Bijna alle trucks waren Cab-over (front-stuur). Reefer days, them were the days....... lange reizen, vier dagen van Honduras naar New York, met verstekelingen aan boord, Policeman with guns op ruim 1, moesten de illigal immigrants die in de bak opgesloten zaten in de gaten houden. Nu moet ik een TWIC card hebben om op een haven terrein te kunnen komen. Transport Workers Identification Credentials. Wat was het leven als zeeman toch goed, mis het elke dag, maar ben happy met mijn nieuwe truck.
So far, so good, hear you
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Hier een foto van mijn voorlaatste truck, een International
Bijlagen
International.jpg
International.jpg (5.03 KiB) 7567 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

En hier begon mijn liefde voor trucking, voor transport in het algemeen, zij het shipping, flying or driving........ as long as it was moving.
Bijlagen
This was the beginning......
This was the beginning......
GebrSchaap.jpg (56.26 KiB) 7563 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Moet even zoeken naar een foto van een Freightliner met een koeltrailer voor CREngland. Was leuk while it lasted, maar........ met all the big trucking companies, you are just a number. Daarom ben ik zo blij met Taylor Truck Lines. Talk with your driver-manager when you want...get a response right away. Makes a difference......
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Truckin' USA

Bericht door leo-shof »

Knisten

Een Inter heeft toch een Cummings onder de kap

En wat Mercedes betreft : liever een ster in de voorruit als 1 in het front
maar dat is gelul hoor want ze maken tegenwoordig geen slechte trucks meer
het is meer de voorkeur van de driver

Mijn 25 jarig truCkers leven begon hier mee
Scania 141  06-NB-69.jpg
Scania 141 06-NB-69.jpg (202.26 KiB) 7554 keer bekeken

388 pk maar je heb meer aan trekkracht
en eindigde met een DAF 480 pk
DAF  BR-VS-84.JPG
DAF BR-VS-84.JPG (220.75 KiB) 7554 keer bekeken
Wel een kleine cabine vergeleken met een Amerikaan
In Zwitserland heb ik wel eens in een Freitliner gezeten , mooi hoor van binnen
al die klokkies en die schakellaars , maar ik was toch blijer met het DAFfie
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Hoi Leo,
Wat een plaatje......een dikke DAF met een wipkar. Die zie je hier bijna nooit. Heel soms en dan voornamelijk auto-transporters. 't Is allemaal tractor/trailers wat de klok slaat. Thanks OM, en hou em tussen de lijntjes. Greetz, Knisten
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Truckin' USA

Bericht door leo-shof »

Knisten schreef:Hoi Leo, hou em tussen de lijntjes. Greetz, Knisten

Nou Knisten daar hoef ik niet meer op te letten vandaag de dag, alleen als ik met me luxe auto onderweg ben
ik ben al bijna 2 jaar met pensioen

In 2007 was ik in Canada op vakantie bij familie
canada leo 063.jpg
canada leo 063.jpg (266.21 KiB) 3849 keer bekeken
Hier werkte een achterneefje van ons .
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Hallo iedereen,
Even een quick update vanuit Detroit. Heb net deze drie "over-sized" airconditioning units afgeleverd bij het
"Greektown Casino" hier in Detroit, MI. De trip door Michigan had nogal wat voeten in aarde, met een "front" en een "rear" escort voertuig. 'k Weet de route niet echt precies meer, maar mijn navigatie systemen (!) bleven maar updaten en me vertellen dat het nog slechts 15 mijl naar de uiteindelijke bestemming was. Enfin, na heel
wat bochtenwerk en stuurmanskunst na een goed uur op de eindbestemming aangekomen. Mijn CB radio had de geest gegeven en en ik had bijna geen diesel meer in de tanks. Tja, een "permit load", dus ben je gebonden aan een van te voren uitgestippelde route. Als ze die nou ook even aan mij bekend hadden gemaakt....... dus reed ik maar achter de voorste escort aan. Om te beginnen stond er teveel wind om met de kraan te kunnen lossen,
dus ging mijn trip vanuit Detroit terug naar Minnesota met rollen staal niet door. Jammer, want nu zit ik het weekend in een truckstop, terwijl ik mijlen had kunnen maken, enfin, 't is niet anders. Het weer wordt met de dag beter en dat is ook wel wat waard. Genoeg sneeuw en ijs gezien dit jaar. Maar eens proberen of ik geen trip naar "down south" kan organiseren. Wel even langs Northfield, MN voor de eerste 15000 mijl service. Alhoewel,
service ? Er is niets mis met deze truck. I'll keep you posted.
Bijlagen
IMG_20150325_174320_167.jpg
IMG_20150325_174320_167.jpg (259.67 KiB) 3768 keer bekeken
IMG_20150325_174436_488.jpg
IMG_20150325_174436_488.jpg (369.62 KiB) 3768 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Howdy gents,
Ben weer even thuis en dus tijd voor een update. De laatste vier weken weer criss-cross door de United States. Mijn klokkie staat nu al op ongeveer 38500 mijl. De vreemdste lading was scrap machinery. Van alles wat, en het was een probleem om dat gezekerd te krijgen.. Tot overmaat van ramp moest er ook nog een zeiltje over. Nou, en probeer dat dan maar eens op een christelijke manier vast te zetten, tot volle tevredenheid van de diverse D.O.T. officers. 't Is me gelukt en weer wat bij geleerd. Had me een drie-assige step-deck trailer..... en kreeg opdracht om platen roestvrij staal te laden in Kentucky voor New Prague, Minnesota. Alles naar voren gehaald, stuwhout, tarps, en vier extensions om maar legal te zijn. Dat werkte goed. 800 mijl later gelost en een praatje gemaakt met een aantal Amish. Truckstops waren vol, geen parkeergelegenheid, dus dan maar naar een Wal-Mart, waar ze truckers de gelegenheid geven geven om 's nachts te parkeren. Er was daar een soort van afdak, waar de Amish hun paard-en-wagentjes kunnen parkeren. Had een interressante discussie met een aantal van hen. Wat een mooie paardjes, en alles zag er zo verzorgd uit, geweldig. Vriendelijke mensen, verfrissende ideeen, en een manier van leven waar ik wel enig begrip voor heb. Maar ja, de 455 paardjes onder mijn kap trokken toch wel harder dan de een-pitters van hun...... en op gepaste wijze afscheid genomen. Met de belofte om terug te komen wanneer het zo uitpakt. Terugkomend uit Connecticut, had ik "geen uren" meer op mijn 14 uren klok. Dus in New Jersey weer een Wal-Mart opgezocht, geparkeerd en met de manager overlegd. Zij zei me dat het goed was dat ik daar parkeerde. Naast mij stond een Canadees, ook "out of hours". Praatje gemaakt, sappie gedronken en toen te kooi. Na een half uur werd er op mijn deur gebonsd.
Nou, maar eens even kijken.....Staat er een vent in een ape-pakkie, met more stars and stripes dan een Swiss Admiral, die me vertelde dat ik binnen 5 minuten weg moest wezen of hij zou een tow-truck bestellen. Dat zelfde gold voor mijn Canadese collega.
Hoe we ook praatten om hem op andere gedachten te brengen, niets hielp. Zelfs de toestemming van Wal-Mart mocht niet baten. We waren beiden "out of hours" dus voor de wet niet gemachtigd om te rijden. New Jersey heeft zeer weinig truckstops en rest-areas. Ze hebben daarentegen wel 10 keer zoveel kerken, met grote parkeerplaatsen. Maar daar ben je als trucker al helemaal niet welkom. Grrrrrrr. Tja, what to do ? I said to myself "Fuck-it". Mijn laadadres was 24 mijl verder en dus maar gegokt en verder gereden tot dat ik ter plaatse was, met een zee van parkeerruimte. Gelukkig geen smokey's of weighstations tegengekomen, maar ik kan je vertellen dat ik niet echt rustig achter het stuur zat. Er hoeft maar dat te gebeuren en je bent fout. Daar een paar kratten met machines geladen voor Ohio. In Ohio 2 rollen staal voor Minnesota. Geen probleem. Trailer wisselen in Northfiield. en met een compactor en een airconditioner terug naar Virginia en Baltimore, MD.
Ik heb een soort van haat/liefde verhouding met Baltimore. Het was mijn allereerste haven in de United States, na een moeizame oversteek van de Atlantic op het goede schip "Iran Zamin". Geplaagd door motor-pech en problemen van diverse aard arriveerden wij dan eindelijk in Baltimore. Tijd voor een biertje dus en wel aan de wal. De eerste de beste kroeg in en daar werd om mijn ID gevraagd. Het bleek dat ik 19 jaar oud was en dus niet gerechtigd was om bier te drinken in Maryland. :oops: :evil: Je moest 21 zijn. Die Coca Cola heeft nog nooit zo slecht gesmaakt en ik was blij dat ik weer aan boord was.
Enfin. Baltimore dus. Om op het haventerrein te komen moet je een TWIC card hebben, zie eerdere post. De meiden die dat controleren hebben er de ballen verstand van, zo als mijn haarfijn door een politie-agent werd uitgelegd. Meer daar over later.
Ingecheckt en compactor gelost. Terug in de queue om machine onderdelen te laden voor Illinois. Er was me verteld dat het 1 krat zou zijn van 42000 pond. Wat bleek ? Het waren 10 kratten met in totaal 46850 pond. En uiteraard moest er een zeiltje overheen.
Dat werden dus drie zeiltjes. Ik was om half negen 's avonds klaar met sjorren en afdekken. Pre-trip inspection en op naar de gate,
want ik had nog wat uurtjes drive-time. Aldaar aangekomen, bleek de gate DICHT. Alleen open tussen 06:30 en 19:00 uur voor uitgaand vrachtverkeer. Hot-dang. Toen kwam ik die agent tegen, en die zei me "Drive back to where you came from, disconnect your trailer en get out of the main-gate. If I catch you on the port-terrain, I'll arrest you for trespassing." Vriendelijke mensen daar,
in the northeast of the United States, maar niet heus. Volgende morgen het hele circus opnieuw en eindelijk op weg naar Illinois. Het is zoals Louis al opmerkte in zijn topic: Als chauffeur word je soms als een varken behandeld en vaak door mensen die er echt het fijne niet van snappen. Wat je al niet moet doen (en laten) om die bellende en textende 4 wheelers to ontwijken...... terwijl jij,
als beroepschauffeur een boete van 2700 dollar tegemoet kan zien als ze je betrappen op niet-handsfree bellen. De company krijgt dan ook nog een douw van 10000 dollar of daaromtrent.
Illinois gelost, terug naar Kentucky, weer roestvrijstaal naar Minnesota. Daar een servicebeurt voor mijn baby en een trailer opgepikt. Omruilen voor een preloaded trailer in Minnesota, voor 3 stops in Indiana en 1 in Kentucky. Op de I65 south (KY) was een ongeluk gebeurd met 6 ! vrachtwagens en een aantal 4 wheelers. Gelukkig geen slachtoffers, maar de ravage was dusdanig dat de hele I65 afgesloten werd. Van milemarker 112 tot 105 (7 mijl) heb ik vier en een half uur over gedaan. Toen een omleiding via
stateroads 61 en 62 en de eerste de beste Petro truckstop was mine. Binnen 20 minuten was de parkeerplaats vol en we praten dan over zo'n 150 trucks....... Allemaal met "out of hours" problemen. Volgende ochtend gelost en toen terug naar Cincinatti OH om daar 2 20 voet tankcontainers te laden voor Chalmette (New Orleans) En vandaar was het slechts 120 mijltjes naar huis en een koud biertje.......
Tot zover Truckin' USA
Bijlagen
Dit is een "compactor"
Dit is een "compactor"
IMG_20150511_135016_569[1].jpg (287.1 KiB) 3606 keer bekeken
En de twee (lege) tanks
En de twee (lege) tanks
IMG_20150529_092436_010[1].jpg (309.61 KiB) 3606 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten


Plaats reactie