Bulkcarriers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

een typische hollandse hap zoals gado gado
Zo typisch Hollands is dat nou ook weer niet, Mart.:wink:
Ik heb in 1971 op de Voorne met een Indonesische bemanning gevaren, die kok wist écht hoe je een goede gado gado klaar moest maken.
Heb later nog vaak gado gado gegeten, maar het was nooit zo lekker als destijds op de Voorne. :wink:

We zijn dus nog steeds on topic:
De Voorne was een bulkcarrier en het onderwerp hoort duidelijk thuis op Kombuispraat. :lol:

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jos,ik ken alleen nasigoreng en bami als typische marine hap...gado gado mij onbekend, dus zal ik wel als ongecultiveerd te boek staan :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 305
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Coco E »

Harry G. Hogeboom schreef:DAT horen we gaarne
Dan dwaal ik veel te ver af Harry, en Jos houdt dat in de gaten zoals je ziet.
Die President William V S Tubman en het zusterschip James Benedict leken trouwens wel op de Forest - boten.
Ook gebouwd door Verolme en met een Verolme-MAN kar beneden. Nooit mee liggen drijven of zoiets.
Maar de accomodatie was nogal sobertjes afgewerkt met formica e.d. en de airco deed niet veel, ik had liever een poort open gezet maar dat kon niet.
Kan ook zijn dat we een zuinige hwtk hadden.

Wat je tegen kan komen als je vaart op een bulkcarrier zie je hieronder.
Amerikaanse girls die uit zijn op fun bij het zwembad van Holiday Inn in Lake Charles met kapsels naar de Amerikaanse mode van 1967.

Groeten,

Koos van der Elst
Bijlagen
Holiday Inn Lake Charles.jpg
Holiday Inn Lake Charles.jpg (255.02 KiB) 5875 keer bekeken
louis holleman

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door louis holleman »

Ja Koos, luister es, dat kan niet he? Ons eerst lekker maken met "een verhaal op zich", dan onder het mom van "dat vindt de baas hier niet goed"... (terwijl ie waarschijnlijk al met zijn oren gespitst zit te wachten) en dan ook nog een foto van een paar blonde American Females (can I have a double shot?, je kent dat vast ook nog wel)....
Kom op met dat verhaal. Dan gaat Jos maar met mij ruzie maken a.s. kombuispraatmeeting :mrgreen: Rol ik 'm wel in het smietlientouwtje.

Overigens, die Tubman en James Benedict stonden destijds te boek als eigendom van Liberian National Shipping Lines, callsigns 5MZS en 5MZT.
Ik herinner me ook de New Frontiers, New Horizon en New Adventure van een zekere Greyhound, ook allen liberiaanse vlag. Zelfde club? En als m'n geheugen niet kapot is, ook in NL gebouwd.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We zijn dus nog steeds on topic
Die opmerking plaatste ik omdat ik tot mijn eigen verbazing niet aan het zig-zaggen was. :)
Dit overkomt me nogal vaak, heb al regelmatig reacties gekregen van vooral lezende leden dat ik als beheerder blijkbaar het slechte voorbeeld geef.
De alleen maar lezende leden zijn vaak de grootste zeurpieten, ze voegen zelf niets toe aan het forum en hebben alleen maar commentaar. :wink:
Dus Koos, zoals je oud-collega Louis al zei: ik zit met gespitste oortjes te wachten. :lol:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja Jos....de beste stuurlieden en zo....waar men zich zo al druk om kan maken :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Tja Jos....de beste stuurlieden en zo....waar men zich zo al druk om kan maken
Tjonge jonge Martje......wat wordt jij toch een wijs man op je ouwe dag......zou um dat in die Presidente zitten......OF heppie dat altijd al gehad!! :lol: :mrgreen: 8)
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Harry, de ''presidente'' is ff op,en inderdaad denk ik wat dieper na nu ik mij niet meer druk hoef te maken ,hoe de kost te verdienen :lol: :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 305
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Coco E »

louis holleman schreef:Ja Koos, luister es, dat kan niet he?
Vooruit dan maar. Het komt er in het kort op neer dat ik met mijn gado gado boodschappenlijst van de graansilo, waar het schip lag, naar Beaumont ging lopen.
Zoals meestal in havenplaatsen moest je dan door een Achterstandswijk en in die wijk was ik een paar dagen eerder al opgepikt door een Texaan in een dikke auto die zei dat het levensgevaarlijk was om daar te voet doorheen te gaan. Dezelfde man dus zag mij daar alweer lopen, gaf mij hoofdschuddend opnieuw een lift, en zette me af in downtown Beaumont.
Daar vroeg ik voorbijgangers waar ik een butcher, een greengrocer of een grocery kon vinden.
Ze keken me aan alsof ze een alien zagen en liepen gauw door.
Uiteindelijk kwam ik toch terecht in een grote supermarkt. Had ik nog nooit gezien, zoiets was er toen nog niet bij ons in het Westland. Ik kon in die supermarkt alles kopen wat ik nodig had.
Voordat ik weer terug naar boord ging zou ik nog even in een zaak wat gaan drinken en vroeg de barman een cola.
“Kouk” was het antwoord. Ik kreeg geen cola als ik niet Kouk oftewel coke zei.
Dat zei ik niet. Allebei zo soepel als een spoorstaaf. Maar aan de bar zat ook een meisje en tenslotte wees ik op wat dat meisje zat te drinken en vroeg hetzelfde.
Dat kon niet missen. Het meisje had wel schik in het hele geval en zo raakten we aan de praat en tenslotte bracht ze me in haar auto met de spullen weer door de Achterstandswijk terug naar de bulkcarrier Tubman.
Ik weet ook nog wat dat meisje (en ik) dronk, het was een strawberry milkshake, godvergeten lekker als je dat nog nooit gedronken hebt.
De bemanning (gedeeltelijk) poseert hier bij het strand van Lake Charles.

Groeten,

Koos van der Elst
Bijlagen
Lake Charles Alabama.JPG
Lake Charles Alabama.JPG (117.35 KiB) 5558 keer bekeken
louis holleman

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door louis holleman »

Mooi verhaal Koos. Herkenbaar ook.
Alhoewel? Mijn 1e reis als assistentje, toch nog net ff anders. Eerst naar Savannah, daar met een paar maten (nou ja) de wal op, uiteraard naar je weet wel. Zitten we in een bar, gelijk zo'n Meep naast je. Can I have a drink? Yes. Can I have a double shot? Errrmmm, no, want je had nog assistentengage incl. 100 piek per maand naar Cohen. Dus maar geen double shot.
Daarna naar Tampa. Daar een keer alleen de wal opgegaan, naar zo'n winkelcentrum waar je in Nederland niet eens plaats voor had. Lopend. Had binnen 5 minuten een lift. Als je daar rondsjouwde was je kennelijk een idioot. Op de terugweg weer gelopen, door een wijk die veel van Harlem of iets soortgelijks had. Ikke lekker gewoon lopen met mijn plastic boodschappentasjes en kwam weer aan boord.
Ha sparks, waar ben je geweest? Nou, naar de stad, die en die supermarkt. Hoe ben je teruggegaan? Lopend. Ben je door die wijk gelopen? Ja, want dat was wel de kortste route. En dan hoor je dat je dat beter nooit had kunnen doen, maar ik was zonder problemen weer heelhuids aan boord gekomen... Ach ja.
En inderdaad ook een keer zo'n Camaro gehuurd. Bij ons was dat heel wat, maar in de States was dat een autootje wat je je voor zijn high school geslaagde zoon gaf. Ze kostten iets van net geen 2000 dollar toen.


Plaats reactie