Motorfietsenhoekie
Re: Motorfietsenhoekie
Klop helemaal lp
hij stond boven op een hok
dus ik kon er niet goed bij om een betere foto te maken
hij stond boven op een hok
dus ik kon er niet goed bij om een betere foto te maken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Motorfietsenhoekie
Nooit van gehoord : MANET !
Maar bestond wel : http://nl.wikipedia.org/wiki/Manet_(motorfiets)
Bouwjaar 1948Maar bestond wel : http://nl.wikipedia.org/wiki/Manet_(motorfiets)
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Motorfietsenhoekie
Die link werkt om een of andere reden (ook bij mij) niet. Derhalve het stukje op Wikipedia maar hieronder
Manet is een historisch Slowaaks merk van motorfietsen en scooters.
Manet: Povazské Strojárne, Národni Podnik, Povazská Bystrica (1948-1967) was een - toen nog - Tsjechisch motorfietsmerk dat ontstond uit een munitiefabriek en dat aanvankelijk een 88 cc tweetaktmachine bouwde met een door Vincenz Sklenar ontwikkelde dubbelzuigermotor.
Later volgden 123 cc tweetakt scooters. Het bedrijf is ook bekend als PS Manet (Povazské Strojárne Manet) en bestond nog in 2002. Er werden ook lichte motorfietsen, bromfietsen en scooters gemaakt voor CZ en Jawa.
Eigen modellen werden ook onder de merknamen Tatran en Babetta verkocht.
Rond 1995 verscheen de Tsjechische Korado bromfiets op de markt, geproduceerd door PS Manet. Het motorblokje was in feite een in licentie gebouwd Puch Maxi motortje.
Manet is een historisch Slowaaks merk van motorfietsen en scooters.
Manet: Povazské Strojárne, Národni Podnik, Povazská Bystrica (1948-1967) was een - toen nog - Tsjechisch motorfietsmerk dat ontstond uit een munitiefabriek en dat aanvankelijk een 88 cc tweetaktmachine bouwde met een door Vincenz Sklenar ontwikkelde dubbelzuigermotor.
Later volgden 123 cc tweetakt scooters. Het bedrijf is ook bekend als PS Manet (Povazské Strojárne Manet) en bestond nog in 2002. Er werden ook lichte motorfietsen, bromfietsen en scooters gemaakt voor CZ en Jawa.
Eigen modellen werden ook onder de merknamen Tatran en Babetta verkocht.
Rond 1995 verscheen de Tsjechische Korado bromfiets op de markt, geproduceerd door PS Manet. Het motorblokje was in feite een in licentie gebouwd Puch Maxi motortje.
Groet,
Hans
Hans
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Motorfietsenhoekie
Vreemd. Dit rolt er bij mij uit als ik de link aanklik:
Wikipedia heeft geen artikel met de naam "Manet (motorfiets".
Toen ik de link plaatste gebeurde hetzelfde.
Wikipedia heeft geen artikel met de naam "Manet (motorfiets".
Toen ik de link plaatste gebeurde hetzelfde.
Groet,
Hans
Hans
- hondasevenfifty
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
- Locatie: Poeldijk
- Contacteer:
Re: Motorfietsenhoekie
Even voor de geschiedenis.
De Ural's en andere russische en China boxers zijn klonen van de BMW R71 ,daarvan zijn de tekeningen geleverd aan de russen toen ze nog samen door een deur gingen in 1939 ,deze zijkleppers heeft BMW tot 1945 gebouwd in de serie R51/R61 R66 en R71 waarvan de 51 en 66 kopkleppers waren met het zelfde frame .
IK ben nu een R61 uit deze serie aan het restaureren bouwjaar 1939,nog een jaartje of zo dan is hij klaar ,na 45 jaar onder de werkbank te hebben gestaan in het schuurtje van mijn broer.
op de foto een stapel R61 BMW die in de meidagen in de brand zijn gestoken door de huzaren op het malieveld in Den Haag die er geen brood in zagen om deze aan de oosterburen terug te geven .de eerste verzetsdaad!.
Hans de Haan
Ja, onmiskenbaar Zie details zoals reparatie uitlaat, met klembanden. Dit model heeft een aangedreven zijspan wiel.
Binnen onze club rijdt een aantal van deze exemplaren, leuk als je van sleutelen houdt.[/quote]
Volgens welingelichte kringen, schijnen al die Russische tweecylinder boxers afstammelingen te zijn van de Zündapp
legermotoren, die de Duitsers na de Grote Patriottische Oorlog** in Rusland hebben achtergelaten.
**De Russische term voor de strijd tegen Hitler Duitsland.
Grtz W!W[/quote]
De Ural's en andere russische en China boxers zijn klonen van de BMW R71 ,daarvan zijn de tekeningen geleverd aan de russen toen ze nog samen door een deur gingen in 1939 ,deze zijkleppers heeft BMW tot 1945 gebouwd in de serie R51/R61 R66 en R71 waarvan de 51 en 66 kopkleppers waren met het zelfde frame .
IK ben nu een R61 uit deze serie aan het restaureren bouwjaar 1939,nog een jaartje of zo dan is hij klaar ,na 45 jaar onder de werkbank te hebben gestaan in het schuurtje van mijn broer.
op de foto een stapel R61 BMW die in de meidagen in de brand zijn gestoken door de huzaren op het malieveld in Den Haag die er geen brood in zagen om deze aan de oosterburen terug te geven .de eerste verzetsdaad!.
Hans de Haan
Ja, onmiskenbaar Zie details zoals reparatie uitlaat, met klembanden. Dit model heeft een aangedreven zijspan wiel.
Binnen onze club rijdt een aantal van deze exemplaren, leuk als je van sleutelen houdt.[/quote]
Volgens welingelichte kringen, schijnen al die Russische tweecylinder boxers afstammelingen te zijn van de Zündapp
legermotoren, die de Duitsers na de Grote Patriottische Oorlog** in Rusland hebben achtergelaten.
**De Russische term voor de strijd tegen Hitler Duitsland.
Grtz W!W[/quote]
- Bijlagen
-
- 1RHM_Den_Haag_Malieveld.jpg (28.45 KiB) 3575 keer bekeken
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Hans de Haan
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Motorfietsenhoekie
Op oud Amersfoort gevonden nog een echte Nederlandse motor.
mvg Gerard.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Motorfietsenhoekie
Van middag tijdens een fiets rondje in de buurt bij een tuinder voor de deur
hij was er net nog op weg geweest.
KENTEKENGEGEVENS
SIGNALEMENT : XU-36-48
Merk N.S.U.
Model 201 ZB SUPERLUX
Kleur zwart
Brandstof benzine
Classificatie motorfiets
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 6 april 1957
Datum eerste tenaamstelling 6 april 1957
Datum laatste tenaamstelling 9 mei 2005
Aantal cilinders 1
Cilinderinhoud 198 cc
Massa leeg 0 kg
Wielbasis 0 cm
hij was er net nog op weg geweest.
KENTEKENGEGEVENS
SIGNALEMENT : XU-36-48
Merk N.S.U.
Model 201 ZB SUPERLUX
Kleur zwart
Brandstof benzine
Classificatie motorfiets
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 6 april 1957
Datum eerste tenaamstelling 6 april 1957
Datum laatste tenaamstelling 9 mei 2005
Aantal cilinders 1
Cilinderinhoud 198 cc
Massa leeg 0 kg
Wielbasis 0 cm
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Motorfietsenhoekie
Vandaag was er in het Westland een tour-tocht van old timers
Welke de verzamelde opbrengst schonk aan de KNRM voor aan schaf van nieuwe overlevings pakken Helaas heeft de eigenaar hem een beetje rottig neer gezet Zodat je er geen mooie plaatjes van kon maken Ook zijn jas lag boven op zijn brommert
KENTEKENGEGEVENS ZF-84-21
SIGNALEMENT
Merk ZUNDAPP
Model KS601
Kleur groen
Brandstof benzine
Classificatie motorfiets met zijspan
Carrosserie onbekend
Aantal zitplaatsen 3
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 1 juli 1953
Datum eerste tenaamstelling 9 maart 2015
Datum laatste tenaamstelling 9 maart 2015
Volgnummer eigenaar 1
MOTOR
Motorcode 552762
Aantal cilinders 2
Cilinderinhoud 592 cc
Vermogen 21 kW (29 pk)
MATEN/GEWICHTEN
Massa leeg 317 kg
Wielbasis 145 cm
Welke de verzamelde opbrengst schonk aan de KNRM voor aan schaf van nieuwe overlevings pakken Helaas heeft de eigenaar hem een beetje rottig neer gezet Zodat je er geen mooie plaatjes van kon maken Ook zijn jas lag boven op zijn brommert
KENTEKENGEGEVENS ZF-84-21
SIGNALEMENT
Merk ZUNDAPP
Model KS601
Kleur groen
Brandstof benzine
Classificatie motorfiets met zijspan
Carrosserie onbekend
Aantal zitplaatsen 3
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 1 juli 1953
Datum eerste tenaamstelling 9 maart 2015
Datum laatste tenaamstelling 9 maart 2015
Volgnummer eigenaar 1
MOTOR
Motorcode 552762
Aantal cilinders 2
Cilinderinhoud 592 cc
Vermogen 21 kW (29 pk)
MATEN/GEWICHTEN
Massa leeg 317 kg
Wielbasis 145 cm
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO