Ferries

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ferries

Bericht door Harry G. Hogeboom »

weet je waar dat bouwwerkje voor diende?
Ja hoor Paul, dat was het "wachthokje"...........vroegaah toen geluk nog heel gewoon was stond daar een redelijk ruime houten keet met banken er in en zo'n ouderwetse boeren schuifdeur an rails, je kunt je wel voorstellen dat er "in mien tiet" veel gebruik werd gemaakt van deze keet " voor andere en ietswat zondiger doeleinden" :lol: ( ik laat dit verder maar aan het voorstellingsvermogen van de lezer over, ik heb zojuist op " Mooie Tankers" aangetoond dat er niks mis is met mijn geheugen! :mrgreen: )........en uiteindelijk werd dit bouwesel vervangen door dit min of meer onverwoestbare hokkie met hele kleine rotbankies :lol: Veerbaas Ties Geist trapte er nait meer in! :mrgreen:
met ervoor die zuurstoffles met ketting
Hier staan er 2 stuks Paul, eentje met de kont omhoog :lol: ...deze staan veel verder terug van de waterkant en zijn specifiek om de kabel te verankeren. Inderdaad die haspel is een reserve kabel....vroegaah waren er wel eens wilde sleepboot knakkertjes....die NU ver weg en overzee wonen :lol: .... op de rivier die dan met hun bagger- sleepbootje met een choleregang nog net even tussen de naderende pont en de Welsumse wal door wilden scheuren en dan stond veerbaas Ties of veerknecht Biesterbosch of de Weerd met de vuist te zwaaien als de roerhak van dat scheepie net over de kabel " hikte"..............er werd dan onmiddelijk bij de eerst volgende gelegenheid aan mijn Vader doorgegeven dat ie " dat rotjong van um" eens een schop onder z'n flikker moest geven want DIT werd toch wel een beetje AL te gek!!!
Ik zie uit naar een mooie foto van dat "Witte Huis".....just for 'Ol times sake :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ferries

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Deventer. Binnenkort gaan we wel weer eens naar die gezellige stad
Inderdaad Paul, nog niet zooo heel lang geleden wassik er weer eens ( vroegaah op school geweest!) het was een prachtige Zaterdagse Marktdag en je kon over de koppen lopen....ik dacht dat ik EN de weg kwijt was EN in een tijdmachine zat en op Steamers Point was :roll:
Doe bij een volgende bezoek even mijn Ome Albert de groeten van me, daar op de Brink, hij staat vast nog op z'n ouwe stekkie :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Patru (R.I.P)

Re: Ferries

Bericht door Patru (R.I.P) »

Robert Delhaye schreef:Wat men met die 'nacht parade' bedoeld is mij ook niet meteen duidelijk. Maar ik neem aan dat de ferries gewoon achter elkaar vertrokken als de trein(en) aankwamen. En die zullen zo nu en dan best wel vol gezeten hebben!
In het boek "Honderd jaar Engelandvaart" over de SMZ komt het woord Nachtparade ook niet voor. Ik neem maar aan dat het om een affiche ging met propaganda voor de nieuwe dienst per 1 januari 1927. Daarover staat wel een passage in het genoemde jubileumboek. De bemanning van het ss Oranje Nassau had blijkbaar met oud en nieuw weinig tijd voor oliebollen en appelflappen. :)
ss Oranje Nassau.jpg
ss Oranje Nassau.jpg (100.65 KiB) 4328 keer bekeken
Groeten, Paul G.
Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: Ferries

Bericht door andrekik »

Een paar foto's van de Galveston - Bolivar ferry. Er zijn 5 ferries welke ingezet worden al naar gelang de drukte. De vervoers capaciteit van deze ferries is 70 autos of 8 stuks 18 wheel trucks van 37 ton en 500 passagiers.
De ferries zijn vrij en werken 24/7. De overtocht is ongeveer 18 minuten (2.7 mijl). Is een leuk tochtje voor toeristen, je parkeert je auto bij de ferry landing, loopt a/b en op de overtocht zie je veel scheepvaart en gegarandeerd dolfijnen.
Robert H Dedman.jpg
Robert H Dedman.jpg (253.22 KiB) 4217 keer bekeken
Robert H Dedman 2.jpg
Robert H Dedman 2.jpg (251.1 KiB) 4217 keer bekeken
Ray Stokes Jr.jpg
Ray Stokes Jr.jpg (257.15 KiB) 4217 keer bekeken
Live life to the fullest!
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Ferries

Bericht door Bob R.I.P. »

De nieuwe veerboot van de TESO. Nog in aanbouw bij Haval in Spanje.
De motoren voor de voortstuwing werken normaal op gas. Ze kunnen omgeschakeld worden op olie.

Bob
Texelstroom [HDTV (720)].jpg
Texelstroom [HDTV (720)].jpg (74.49 KiB) 4106 keer bekeken
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
OLAU-fan
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2006 19:33
Locatie: Fryslân

Re: Ferries

Bericht door OLAU-fan »

Slecht nieuws voor de nog enige overgebleven rederij op de lijn Harlingen-Terschelling-Vlieland naast de Koninklijke Rederij Doeksen.

Nadat in 2014 de Terschellinger rederij EVT als prijsvriendelijke concurrent van Rederij Doeksen "wegviel"; lijkt het erop dat ook de enig overgebleven concurrent van het Wad lijkt te gaan verdwijnen.

Het artikel op Omrop Fryslân, zowel in het Fries als Nederlands te selecteren:
Rederij Waddentransport moat ferdwine út Harnzer haven

Hopelijk komt er een goede oplossing voor de familie Lakeman van rederij Waddentransport en voor de klanten.
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Ferries

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo allemaal,

Afbeelding
Deze ferry vaart van Greencastle naar Magilligan in Lough Foyle (in de buurt van Londonderry) en verbindt Noord Ierland met de Republiek Ierland.
Name: Foyle Venture
IMO: 7800033
MMSI: 250101540
Callsign: EI7199
Vessel type: Inland Ro-ro Cargo Ship
Gross tonnage: 325 tons
Summer DWT: 240 tons
Length: 60 m, Beam: 13 m, Draught: 1.5 m
Build year: 1978

Foto genomen door mijn echtgenoot, die net terug is van een rondreis door de Republiek Ierland en Noord-Ierland.

Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Gebruikersavatar
OLAU-fan
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2006 19:33
Locatie: Fryslân

Re: Ferries

Bericht door OLAU-fan »

Oops! :(

Brand in machinekamer Stena Transit

Gelukkig heeft men het vuur gedoofd en kon ze haar reis vervolgen.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Ferries

Bericht door Bob R.I.P. »

Leuk zulke berichten. Ik moet dinsdag met de Stena Brittania mee. Ik zal maar niets zeggen van dat brandje tegen mijn vrouw.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Ferries

Bericht door Allen »

Aangepast.
Was "off topic". :mrgreen:
Grtn @Allen


Plaats reactie