Loggers

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Re: Loggers

Bericht door shipwis »

héél mooi weergegeven Jan,
ech wel
groets pete
Als woelig water tot rust komt,
wordt het langzaam helder.

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 753
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus »

VL84 Jan Senior

Het motortrawler VL84 Jan Senior is in 1957 gebouwd bij de Scheepsbouw- en reparatiewerf De Hoop v/h Gebr. Boot te Leiden onder bouwnr. 1437 voor de Zeevisscherij Mij. en Haringhandel v/h A. Verboon te Vlaardingen.

De te waterlating van de VL84 Jan Senior vond plaats op 7 september 1957. Het schip kwam in de vaart op 6 januari 1958.

Inhoud: 275 bruto ton register
Afmetingen: 40,25/37,47 x 7,64 x 3,56 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz 660 pk

1969: BELIA SCH252 Verhuurd aan Rederij P. Taal
1970: NELLIE SCH62 Firma C.K. Pronk
1974: nieuwe motor geplaatst Deutz 1320 pk
1977: overgegaan naar Rederij Den Dulk-van Leeuwen
1983: over gegaan naar Firma Kemphaan uit Den Helder en omgedoopt in KEMPHAAM HD62
1987: verkocht naar het buitenland

Jan
Bijlagen
VL84 Jan Senior (40x30cm)
VL84 Jan Senior (40x30cm)
VL84-Jan-Senior_150kB.jpg (146.44 KiB) 7000 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 753
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus »

SCH19 Wouter

Deze motorlogger is in 1916 onder briefnr 4876 gebouwd bij de Sleephelling Mij Scheveningen als SCH370 Clyvia voor C. v.d. Toorn Jr.

Inhoud: 172,67 brt netto 87,80 ton
Afmetingen: 32,78 x 6,75 x 3,08 m
Motor: 240 pk Deutz bouwjaar 1935

1916 SCH370 Clyvia eig. C. v.d. Toorn Jr
1935 SCH19 Wouter eig. W. v.d. Toorn
1938 SCH19 Wouter eig. J.J. v.d. Toorn
1952 SCH19 Wouter Eig. Verre Visserij Mij.
1969 verkocht voor de sloop

SCH40 Castor


Deze motorlogger is als Anthonia Hubrechta in 1919 gebouwd bij Figge te Vlaardingen voor rekening van de ZeeVisserij Mij te Scheveningen.

Inhoud: 119,96 brt na verlenging in 1947 153,66 brt
Afmetingen: 33,39 x 6,68 x 2,78 m
Motor : 210 pk 6 cyl. Benz. motor

1919 SCH 40 Anthonia Hubrechta Eig. ZeeVisserij Mij Scheveningen
1928 SCH 40 Castor Eig Avd Toorn
1941 SCH 40 Castor gevorderd, M 3838 / M 4507
1945 vrijgegeven te IJmuiden
1962 SCH 40 Castor Eig. Verre Visserij MIJ
1970 SCH 40 Castor Eig. J Groen word gebruikt voor Sportvissen

Jan
Bijlagen
SCH19-Wouter-&-SCH40-Castor2.jpg
SCH19-Wouter-&-SCH40-Castor2.jpg (149.83 KiB) 6932 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 753
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus »

SCH302 Willem van der Zwan

De hektrawler SCH302 Willem van der Zwan werd in 1973 in opdracht van Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V. gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk. Zusterschip was de SCH54 Franziska welke in 1974 bij dezelfde werf is gebouwd.

Inhoud: 477 BRT
Lengte: 54,45/50,79 meter
Breedte: 10,02 meter
Holte: 5,74 meter
Hoofdmotor: 6 cil. Deutz van 2000 pk.

In 1980 werd het schip verlengd tot 61,93 meter. De inhoud van de Willem van der Zwan werd daarmee vergroot tot 565 BRT.

In 1987 is het schip verkocht naar Peru. De SCH302 Willem van der Zwan kreeg toen de naam Azangar met als nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Prettige Pasen.

Jan
Bijlagen
SCH302 Willem van der Zwan (50x40cm)
SCH302 Willem van der Zwan (50x40cm)
SCH302-Willem-van-der-Zwan_.jpg (148.71 KiB) 6874 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 753
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus »

VL 112 Bets en Gerda

De motortrawler VL112 Bets en Gerda werd in 1962 opgeleverd door de Scheepswerf De Industrie van D. & Joh. Boot te Alphen aan de Rijn onder bouwnr. 1301 voor rekening van G. Kornaat’s Handelsmij. te Vlaardingen.

Inhoud: 327 bruto ton.
Lengte over alles: 44,21 m.
De hoofdmotor was een 8 cilinder Industrie dieselmotor van 1000 pk.

De Bets en Gerda is tot 1975 in de vaart geweest en werd in december 1975 afgevoerd en gesaneerd. Op 4 januari 1980 is het schip uit IJmuiden naar de sloperij vertrokken.

Jan
Bijlagen
VL112 Bets en Gerda (50x40cm)
VL112 Bets en Gerda (50x40cm)
VL112-Bets-en-Gerda_150kB.jpg (145.77 KiB) 6818 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 753
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus »

SCH 33 Margriet

De motortrawler SCH33 Margriet is in 1963 onder bouwnr. 643 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van Jaczon Rederij en Haringhandel te Scheveningen.

Inhoud: 346 BRT
Afmetingen: 48,33/45,53 x 7,54 x 3,85 m
Hoofdmotor: 6 cil. Industrie 1350 pk

De Margriet heeft maar kort voor Jaczon gevaren want al in 1966 is het schip verkocht aan Heinrich Harling K.G. Bremerhaven en werd het schip herdoopt in San Antonio. Daarna is het schip doorverkocht naar Chili, en wel aan Empressa Pesquera Chili Ltda, te Valparaiso.

Jan
Bijlagen
SCH33 Margriet (50x40cm)
SCH33 Margriet (50x40cm)
SCH33-Margriet_150kB.jpg (145.18 KiB) 6760 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 753
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus »

SCH302 Willem van der Zwan

De motortrawler SCH302 Willem van der Zwan werd in 1962 door Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V. gekocht van de Firma D. Joh. Krijger te IJmuiden en heette oorspronkelijk Amsterdam IJM28. Het schip is in 1955 gebouwd bij Scheepsbouw en Reparatiewerf De Hoop te Leiden onder bouwnr. 1431. Het schip werd op 7 september 1955 te water gelaten. De proefvaart vond plaats op 6 maart 1956 en op 28 maart van datzelfde jaar vertrok de Amsterdam van uit Vlaardingen ter visserij.

Inhoud: 333 BRT
Lengte (over alles): 43,16 m
Breedte: 7,84 meter
Holte: 3,75 meter
Hoofdmotor: 6 cil. Krupp van 750 pk. Deze is in 1962 vervangen door een Deutz van 1000pk.

De Willem van der Zwan heeft tot 1966 gevaren voor rederij W. van de Zwan en is daarna verkocht aan Konrad Kvalsik te Alesund, Noorwegen. Het schip kreeg toen de naam Gollenes. In 1977 is het schip verlengd.

Jan
Bijlagen
SCH302 Willem van der Zwan (40x40cm)
SCH302 Willem van der Zwan (40x40cm)
SCH302-Willem-van-der-Zwan2.jpg (147.53 KiB) 6546 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 753
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus »

SCH 303 Wilhelmina Maria

De SCH 303 Wilhelmina Maria is in 1963 gebouwd door Scheepsbouwwerf Gebr. Pot te Bolnes in opdracht van rederij W. van der Zwan & Zn te Scheveningen. De tewaterlating had plaats op 1 juli 1963 en de overdracht vond plaats op 11 september 1963 waarna schipper A. Hofland er mee ter visserij vertrok.

Afmetingen: 48,46/42,39 m x 7,52 x 3,81 Bruto inhoud: 341 ton
Hoofdmotor: 8 cilinder Deutz van 1000 pk

Het schip heeft tot 1974 aan de visserij deelgenomen en is daarna verkocht naar Argentinië. Op 15 juni verliet het schip onder de naam San Jose de haven van IJmuiden.

Zusterschip van de Wilhelmina Maria was de SCH 23 Yke welke eveneens in 1963 door de Gebr. Pot werd opgeleverd voor de rederij Jaczon te Scheveningen. Dit schip werd echter al in 1964 verkocht naar Italië onder de naam Fabrizio Di Fazio.

Jan
Bijlagen
SCH303 Wilhelmina Maria (40x40cm)
SCH303 Wilhelmina Maria (40x40cm)
SCH303-Wilhelmina-Maria2_15.jpg (147.53 KiB) 6474 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 753
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus »

Vlaggetjesdag Scheveningen

Beste forumleden,

As zaterdagdag is het weer vlaggetjesdag op Scheveningen. Dan is er van alles te doen in en rondom de haven. Ik sta er dit jaar ook weer met een aantal van mijn schilderijen. Mocht je toevallig in de buurt zijn kom dan even een kijkje nemen. Je kunt me vinden in de visafslag bij de kramen van de Stichting Kunst op Scheveningen.

Jan
Bijlagen
Vlaggetjesdag2015_150kB.jpg
Vlaggetjesdag2015_150kB.jpg (148.78 KiB) 6427 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 753
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus »

VL73 Elly

De Elly was de eerste van een serie van 5 schepen die tussen 1963 en 1965 voor Vlaardingen zijn gebouwd door de Sleephelling Mij. Scheveningen. De Elly werd gebouwd voor Visserij Mij. Kwakkelstein te Vlaardingen, werd 9 maart 1963 te water gelaten, was in juni bedrijfsklaar en vertrok op 21 juni ter visserij, schipper N. Pronk.

De Elly is groot 326 bruto ton bij een lengte over alles van 43,31 m. Lengte tussen de loodlijnen 38,74 m, breedte 7,24 m en holte 3,86 m. De hoofdmotor is een 8 cylinder Deutz van 1000 pk waarmede ook de vier die daarna volgden zijn uitgerust.

Dat waren in 1964 de Anita VL34 van de Visserij Mij. Vlaardingen en de Elizabeth VL105 van de Visserij Mij. W. Kwakkelstein gevolgd in 1965 door de Ursinus VL1 van de Zeevisserij Mij. Holland en de Caroline VL90 van de Visserij Mij. Vlaardingen.
Bijlagen
VL73 Elly (50x40cm)
VL73 Elly (50x40cm)
VL73-Elly4_150kB.jpg (147.42 KiB) 6389 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl


Plaats reactie