Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
schokker
Berichten: 241
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:21

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door schokker »

Een kennis van me vaart al jaren kleurenblind,hij onderscheid de boeien zelfs op vorm en niet op kleur zo kleurenblind is die.
Hij keurt altijd bij dezelfde dokter/oogarts in Amsterdam, deze dokter keurt hem goed.
Ik weet niet bij wie dat is maar daar kan ik eventueel wel achter komen.
Maar het is niet normaal dat ze je nu afkeuren en twee jaar geleden goedkeurden en helemaal niet op basis dat het kan verslechteren. Niemand weet tenslotte hoe zijn ogen over 2 jaar zijn.

M vr grt

Henk

DavidJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2015 16:06

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door DavidJ »

schokker schreef: Maar het is niet normaal dat ze je nu afkeuren en twee jaar geleden goedkeurden en helemaal niet op basis dat het kan verslechteren. Niemand weet tenslotte hoe zijn ogen over 2 jaar zijn.
Nee, dat is ook het grootste probleem. Als ik de eerste keer al was afgekeurd zou ik weten dat ik iets anders moest gaan doen.
Kunt u mij de gegevens van die arts geven?

Alvast bedankt!

Gr. David
schokker
Berichten: 241
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:21

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door schokker »

Medical Centre for Seamen Amsterdam. Kalkmarkt 8. 1011 BD AMSTERDAM.
www.havenarts.nl

Hij keurt bij dokter Voorsluis.

Succes !!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Good luck.......ik ben benieuwd. :lol: Het klinkt allemaal ZEER bekend. :mrgreen: en "sommige zaken" veranderen niet in 50 jaar!!! :lol:

PS even dat kleurenbordje uit je hoofd leren kan geen kwaad!! :oops:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vroeger moest je toch iedere 2 jaar je oog- en oorpapieren bij een oogarts en KNO-arts laten doen?
Dit was voor eigen rekening, in tegenstelling tot de jaarlijkse keuring, die was op kosten van de rederij.
In Rotterdam altijd bij dokter Rietdijk en in Amsterdam bij dokter Klokke. :wink:
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door Meestertje »

David,

Wanhoop niet!

Ervaringsdeskundige zijnde, Ch.Eng no limitations, met een lui oog :shock:

Optie 1: Te keuren gaan op de Kalkmarkt in A'dam, dr Viruly, niet lullen maar varen!

Optie 2:Te keuren gaan als Wtk, een kleine kleurafwijking is geen bezwaar.

Als brugwachter moet je rood en groen kunnen onderscheiden,in de mk zijn 50 tinten grijs je uitdaging!

Geef je droom niet zomaar op!
schokker
Berichten: 241
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:21

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door schokker »

Ik schat dat het nu een jaar of 15 is dat je ogen, oren en lichamelijk in één keer bij dezelfde keuringsarts doet.
Dus geen geklepper meer apart naar oogarts en KNO arts.

M vr grt

Henk
DavidJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2015 16:06

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door DavidJ »

Bedankt allemaal voor de reacties, volgende keer keuren zal ik wel naar een goeie arts gaan;)

En ik heb met mijn arts gebeld en deze zei dat voor machinist dezelfde regels gelden als voor stuurman qua kleurenzien...

We gaan het zien woensdag, weet iemand of er na deze test nog een mogelijkheid is om door de keuring te komen of is dit de laatste kans!?
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

met mijn arts gebeld en deze zei
Nou David, ik zal je dan als bewijs van mijn sympathie een "gratis" lesje leren......ondanks het feit dat een halve eeuw operationele ervaring mij heeft geleerd dat er " vrijwel NOOIT naar gratis advies wordt geluisterd"

Aan het einde van mijn werkzame leven in de Maritime Industrie was een van mijn VEEL gestelde vragen: " Wilt U mij dat dan even laten LEZEN waar dat dan wel staat!"........"de mensen" zeggen ZOOveel!!

Jij kunt daar dus nu mooi aan het begin van je loopbaan vast mee beginnen!! " De Dokter zei".....hij kan wel zoveel zeggen gebaseerd op ZIJN interpretatie van "de regels", maar misschien is er wel ruimte voor "een andere/ruimere/betere interpretatie" door iemand die het wel anders WIL en/of KAN interpreteren!!

Je komt er vast nog wel achter op je eigen, maar je mag het ook van mij NU aannemen :
"Er wordt ontiegelijk veel GELULD in de wereld"..en VEEL komt "uit de nek"

Als mijn , toen door de wol geverfde dorpsvrienden, toendertijd mij niet op het goede been hadden gezet, dan heb je hierboven kunnen lezen wat er van mijn "droom" terecht was gekomen!
Als ik de hierboven - door anderen- vermelde suggesties lees, dan is er nog maar weinig verandert sinds mijn jonge jaren. IK wist het wel....IK zou Woensdag flink ziek zijn en die afspraak afzeggen en eentje met de juiste dokter maken! Sukses.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
DavidJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2015 16:06

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door DavidJ »

Harry G. Hogeboom schreef:
Als ik de hierboven - door anderen- vermelde suggesties lees, dan is er nog maar weinig verandert sinds mijn jonge jaren. IK wist het wel....IK zou Woensdag flink ziek zijn en die afspraak afzeggen en eentje met de juiste dokter maken! Sukses.
Dat zou ik graag doen, maar hoe?
De arts die mij nu afgekeurd heeft lief aankijken en vragen of hij de afkeuring wil intrekken?
Ik kan als ik hier ben afgekeurd toch niet in één keer naar een andere arts gaan? Dat wordt allemaal geregistreerd...

Gr. David


Plaats reactie