Truckin' USA

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

@LEO

Hoi,

De trucks van de firma ERB kom ik regelmatig tegen, voor al in de noordelijke staten.
Ze zien er "gelikt" uit en op de achterkant van de trailer staat "Another Cool Move" :-D
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Truckin' USA

Bericht door dita »

Knisten.

Je stukjes mag ik graag lezen en krijgt ook de gewone man een klein idee omtrent het leven in de truckerswereld.
rgrds en keep trucking
Martin.
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Truckin' USA

Bericht door leo-shof »

Ja Knisten het is ook een aardig groot bedrijf
een achter-neefje van mijn vrouw werkte daar
ERB komt uit de buurt van Waterloo - Ontario
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Truckin' USA

Bericht door peelander »

Deze, die op de Alpe d'huez stond, wil ik jullie ook niet onthouden
01 06 2015 alpe d'huez (10) (Kopie).JPG
01 06 2015 alpe d'huez (10) (Kopie).JPG (206.55 KiB) 3333 keer bekeken
01 06 2015 alpe d'huez (9) (Kopie).JPG
01 06 2015 alpe d'huez (9) (Kopie).JPG (215.04 KiB) 3333 keer bekeken
Voor een profi lijkt het me een groot plezier om met zo'n Kenworth te rijden.
Een super manier van camperen :-D :lol:
groeten
Jan van der Pluijm
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Truckin' USA

Bericht door v+d »

Ik blijf ze mooi vinden :)
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Ja, inderdaad....... mooi en imposant zijn ze, zekers !!! Maar comfortabel is vers twee. Die staande pijpen geeft ook wel cachet aan de zaak, nu de vlammen nog :-D Wat ook wel imposant is, is wanneer je in een afdaling van een bergpas gepasseerd wordt door een Kenworth of een Peterbuilt die even zijn "jake-brakes" gebruikt. Nu heb ik zelf ook jakes, maar een iets meer beschaafd en bescheiden geluidsniveau. Er komen steeds meer plaatsen waar het gebruik van "jakes" verboden is vanwege geluidsoverlast. En omdat de mijne "gedempt" zijn mag ik ze wel gebruiken. Yippeeeeee. Spaart heel wat remvoeringen en je loopt niet het risico met oververhitte remmen (brandgevaar) en fading geconfronteerd te worden. Een gouden regel hier is: "Ga in de zelfde versnelling de berg af als waarmee je er tegenop gereden bent, dan loop je weinig risico". Ben de laatste paar maanden maar weinig in de Rockies geweest, maar de Appalachians in West-Virginia moet je ook niet onderschatten. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. Zoek maar eens op "Donner Pass" in Google, dan zie wat er kan gebeuren wanneer je -iets- te snel bergje-af probeert te gaan. Ga even mijn wasje uit de droger halen, voor dat de tent sluit. Ben zo terug.....
Bijlagen
C.R.England Freightliner met koeltrailer
C.R.England Freightliner met koeltrailer
011013122241.jpg (96.45 KiB) 3210 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Zo, mijn huishoudelijke taken zijn ook weer vervuld, dus morgen met een schoon kloffie beginnen aan de laatste 925 mijl. Hoop er morgen zo'n 630 a 640 vanaf te snoepen en de rest woensdag. Moet nog wel even zuid van Chicago door de wegwerkzaamheden aldaar (a 45 mph) en daarna is het eastward bound op de I80. 's Zomers zijn de USA een grote bouwput en 's winters.......Ahhh, da's een ander verhaal en komt later wel aan bod. Elke staat heeft wel zijn eigen natuurschoon en het uitzicht vanuit mijn "kantoor" veranderd steeds en verveelt nooit. :lol: Maar de mooiste vind ik toch nog steeds Colorado, Utah (vanwege de Rockies) en Oregon en Washington (wegens de Columbia River). Arizona heeft ook wel wat. Texas....... komt geen eind aan :roll: In mijn vorige post een fotootje van m'n C.R.England Freightliner. Was een fijne truck, 10 versnellingen, en double-clutchen. Voornamelijk koel- en vrieslading. Dat gejank van die koeler net achter je slaapcabine moest je wel aan wennen en alleen al de manual van het Thermo-King aggregaat besloeg al zo'n 180 pagina's. Had een lading worteltjes (in bulk) voor een babyvoeding fabriek. Werd los gestort, deurtjes dicht en ik onderweg. Na een paar uurtjes toch maar eens gekeken wat de temperatuur deed, want ik was in Texas, bij de Mexicaanse grens. Nou, die deed dus nix, en was hetzelfde als tijdens het laden. ThermoKing dealer opgezocht, die het hele systeem doorgemeten en vertelde me dat er geen "return-air" was. De groeven in de vloer van de trailer, die daar voor moesten zorgen waren uiteraard verstopt met....... juist ja, worteltjes. Niets mis met het aggregaat zelf en in het manual werd daar uiteraard met geen woord over gerept. In overleg met de shipper de reis vervolgd. Bij de consignee werd ik vriendelijk verzocht de trailer achteruit op een platform te parkeren, af te koppelen en mijn truck een paar meter naar voren te rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Toen ik uitstapte, miste ik mijn trailer......... hot dang ! Wat bleek, de voorkant van dat platform werd door een tweetal hydraulische armen zo'n vijftien meter omhoog getild en het was de bedoeling dat de worteltjes er dan zo uitgleden, in een hopper verdwenen en er aan de andere kant van de fabriek als potjes babyvoeding uit kwamen rollen, in een andere truck, dat dan weer wel. Terug was meestal bevroren kippetjes laden voor Mexico. Omdat wij niet de grens over gingen (rules en regulations) dumpten we de trailer dan bij de een of andere agent in Laredo en droeg een Mexicaanse club zorg voor het verdere vervoer. Vaak pikte je dan een lege trailer op die uit Mexico kwam en moest je donders goed opletten dat de banden niet verwisseld waren of andere ongein. Laden aldaar was vaak een kwestie van manana, manana. Wachten dus en weinig mijlen. Ik ben blij dat ik de overstap naar de "flat-beds" heb gemaakt. Kom je nog eens uit je cabine en doe je wat meer physical labour dan alleen maar kijken hoe of een heftruck je trailer volstouwt met de een of andere lading. Er zijn collega's die wat meewarig kijken wanneer je staat te worstelen met kettingen, spanbanden, dekzeilen en wat dies meer zij, maar tegen de tijd dat zij uit hun cabine gestapt zijn, ben jij al halverwege klaar. (Obesitas.......grrrr) De vreemdste lading was 1 pallet met mystirieuze inhoud welke naar een bestemming zo'n 450 mijl verderop moest. Dat moet wat gekost hebben. "Us not to wonder why, us just to do and drive..." :-D Dat een jaartje gedaan en toen vond ik het welletjes, ook al vanwege het feit dat het contact met mijn "driver-manager" steeds slechter begon te verlopen. Lange wachttijden als je belde, en dan vaak nog een voicemail aan het eind en afspraken werden bijna nooit nagekomen. Hoe kun je dan iets plannen, wanneer je al van te voren weet dat je toch niet aan je verplichtingen kunt voldoen omdat je aan de andere kant van het land bent. Dat viel nog wel eens tegen. Ook wilden ze elke truck voorzien van een camera. Niet naar buiten gericht, maar op de chauffeur, om te zien wat die zo-al uitspookte. Dat was de bekende druppel... En toen kwam het volgende bedrijf om de hoek kijken, waar ik mijn eerste "flat-bed" ervaring opdeed. Daar ben ik ook al weer weg, na een jaartje. Een verandering is niet slecht, zolang het maar een verbetering is. Gelukkig is het nu, bij mijn huidige werkgever veel, en heel veel beter. Wordt vervolgd.
Bijlagen
Freightliner met een 53' flat-bed trailer
Freightliner met een 53' flat-bed trailer
2948 first job 2.JPG (195.38 KiB) 3071 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Truckin' USA

Bericht door dita »

Mooi stukje Knisten. Heb het met plezier gelezen.
Keep trucking
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA ik weer

Bericht door Knisten »

Thanks, Martin..... mijn volgende stukkie heet "Uit en Thuis"....... met wat wetenswaardgheden. Zondag a.s. vertrek ik weer, maar weet nog niet waarheen...... tramping, tramping, the best thing since sliced bread... :-D
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Truckin' USA

Bericht door Knisten »

Uit en thuis.
De derde Juli was ik dus thuis. Kreeg orders om te gaan laden in Baton Rouge op de 7de.
2 stops, Owatonna en Faribault, MN.. totaal 1133 mijl. No problem. Zootje afgeleverd aldaar en terug naar de yard. Trailer gewisseld en toen met twee airconditioning units naar Oakland en Miami, FL, 1750 mijl, yippeeeeee, now we talking...lol. Een heleboel Florida sunshine gezien...... maar niet heus. Het leek wel het Panama kanaal. Rain, rain, rain en dan een beetje meer rain. Enfin, alles gelost en toen weer laden in Florida, voor.....Ohio.... alweer zo’n 1000 mijl. 240 mijl naar de volgende shipper, laden voor Minnesota, yippeee..... Deze twee klanten zijn een “trucker’s dream”. Easy on, easy off.... zeiltje erover en Bob’s you’re uncle. Terug naar de yard, na gelost te hebben. Nieuwe load.
Een compactor (zie eerdere foto in this topic) voor...... je raad het al...... Baltimore, MD. Kom in Baltimore, los dat ding en ben “out of hours”. Kan dus niet meer rijden. In goed overleg met de shipper gezegd dat ik de volgende lading morgen zal oppikken. Trailer afgekoppeld en “bob-tail” naar de Entrance gate. Daar geparkeerd en wachten tot morgenochtend 06:30hrs om te gaan gaan laden........ juist ja, in de Port of Baltimore.
Heb al mijn papierwerk gedaan, post-trip inspection gedaan, DVD’tje opgezet om een filmpje te kijken...... hoor ik een sirene. Nou, maar es effe kijke.....Staat daar een Port Authority police car naast mijn truck.....
“Move it, get out of here.... or I give you a 70 dollar ticket…..”
“But sir, your colleague told me……”
“Move it, get out of here…….. if I have to tell you one more time I’ll fine you for trespassing”,
Ben daar twee keer geweest, twee keer geen problem, but fucking fatso, too goddamn thick to get out of his cruiser, left me no option. Truck gestart, en naar de TA truckstop gereden. Was “out of hours” dus dat was een violation. ’t Was maar 3 mijl, maar toch..... nu moest ik 20 dollar betalen voor de previlidge om daar 12 uur te “mogen” parkeren. Het heeft mijn “haat-liefde’ verhouding met Baltimore geen goed gedaan. Volgende ochtend, terug naar de haven..... daar een excavator (rups-kraan) laden voor Ohio, slechts 375 mijl. Kreeg een nummer en mij werd verder toegevoegd “Find it, load it, and come back here for your paperwork”.
Effe zoeke, dus. Gevonden,(na een half uur) en het ding op de trailer gereden, vastgezet en toen op naar de gate voor mijn papers. ’t Ja, jammer dan, was lunchtime, dus weer een anderhalf uur van mijn 14 uur clock naar de gallemiezen..... Oversize load, dus alle vlaggen en toeters en bellen opgetuigd voor 15 cm over de breedte van mijn trailer aan iedere kant. Hell, mijn vlaggen staken al meer uit...... Normaal laad je die dingen met geknikte armen....zo ik ook. Vertrouwde het niet helemaal en maar eens de hoogte gemeten....... 13’ en 9”. Das een beetje teveel van het goede, dus de handel maar weer opgestart en de boom uitgevouwen tot het eind van mijn trailer. (Zie foto) En toen was ik slechts 13’ en 2” hoog. Da’s een beter gegeven. Eindelijk mijn papers..... en op weg naar Ohio. Wel even wegen, mijn gross weight was 62500 pounds. Legal !!!. In Ohio gelost en toen naar Mentor OH, just south of Lake Erie. Truck onderdelen laden voor Wyoming, MN. Geladen, zeiltje er over en slapen ! ’t Was maar 800 mijl, maar toch......Gelost aldaar en vrij gemeld. Kom maar naar Northfield, MN en pick-up a load voor Connecticut...... 2 airconditioners. Yippeeeee.
Was nog geen 40 miles underway…..telefoon. Sorry, gaat niet door……
Kom naar de yard en laden voor Chicago, IL. OK, be there in 2 hours. Pick up preloaded trailer 12010. Hey guys, that’s a ‘low-boy” (dieplader) Ik heb geen ervaring met die dingen. Never mind….. go, go, go. Enfin, aangekoppeld, en op naar de weegbrug 9 miles verderop. Uiteraard is het een “oversize” load. 12’ en 4” wide, Hoogte en lengte zijn legal. Op de weegbrug blijkt al gauw dat ik 480 pond te zwaar ben op mijn trailer assen. ’t Lijkt niks, maar probeer het maar eens uit te leggen aan een D.O.T. inspector. Geen probleem, laat it dus mijn derde (laatste) as op mijn trailer zakken.......... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, wat ik ook deed, that bugger would not come down.......... Terug naar de yard (9 miles) om het problem te verhelpen. Ze deden “iets” aan “een of andere valve” en toen kwam de derde as wel naar beneden. Thanks guys, see ya’ll later...” Back to the truckstop and the scales (weegbrug)..... Knoppie gedrukt en gezegd “re-weigh”. Thanks, come inside and get your ticket……
Zo gezegd, zogedaan……… haal mijn scale-ticket en wie schetst mijn verbazing……nu ben ik 180 pond overweight op mijn drive-axles. Sweet suffering child....... you cannot win for loosing. Alles moet legal zijn voor “oversize” loads, dus maar even geparkeerd. All mijn kettingen, all mijn snap- en ratchet binders, all mijn timbers, all mijn tarpaulings van de front to the rear of the trailer(cost you a good half hour and a gallon of sweat) en nog maar eens gewogen. Woohoooo, I is legal….. hot diggety-dog. 80 miles down the road is a Love’s truckstop. Is my goal for today and gonna shutdown…. Shit, shower, shoeshine and shave….. not necessarily in that order. Having done all that….. time to reflect on my route. Like I said, it is a “low-boy” and with 39000 pounds of load, the ground clearance is only 2”. I got permits for Minnesota, Iowa, and Illinois…. So far so good. My boardcomputer tells me it is 381 miles (as the crow flies) My odometer (kilometerteller) says it is 595 miles (Thanks guy’s for being oversize, now tell my company).
That’s for later. I arrive at consignee in tine. Get un-tarped, unstrapped and ready to get unloaded. “Back-up” in this door….. they tell me.
OK, np, just a sec…… am in front of the door…..12’ and 4” doesn’t fit
Into 12’ and 0”. LOL
There cannot be too much paint left on the bottom of my “low-boy”.
I get directed into a yard….backup….. and with three forklifts they get this piece of “old, used”: machinery of my trailer. Was I ever be happy to get rid of this load ? You bet…..
Ondertussen staat mijn boordcomputer ook niet stil. Volgende lading. Steiger materiaal van Chicago naar Minnesota. Het adres waar ik moest laden was in het hartje van Chicago. Smalle straatjes, hoge trottoirbanden, dus niet echt geweldig voor een dieplader.
Na heel wat stuurman’s kunst en geblokkeerde intersections (kruisingen) eindelijk op de plaats van bestemming aangekomen. Was een twee baans weg, met auto’s aan beide zijden geparkeerd. Truck geparkeerd, met slechts enkele inches verwijderd van de geparkeerde auto’s. Tot overmaat van ramp was er ook nog een ball-game gaande, en al dat verkeer moest ook nog even door die straat.....Het kostte me 4 en en half uur om te laden en te zekeren. In die tijd heb ik zeker 10 keer met een politie agent gesproken..... move, move, ......... Sorry, can’t move without loadsecurement.. En mijn klok tikte maar door.... had net genoeg uurtjes om naar de dichtsbijzijnde truckstop te gaan. 12 mijl weg,
Koste me 1 uur en 45 minutes. Getankt, en eens kijken of ik daar kon overnachten. Niet dus, er waren maar 8 parkeerplaatsen voor trucks en allemaal bezet....... Was toch al in een violation, dus what the hell, ga naar de eerste de beste service plaza op de I-90 en vond een parkeerplaatsje. Gelukkig. Volgende ochtend op weg naar Minnesota, Ben net de splitsing I-90/I-94 gepasseerd (op de I-94) gaat mijn telefoon. Kom maar naar de yard en someone else will deliver your load...... Grrrrrrr, had dat nou effe 20 minuten eerder gezegd, had ik op de I-90 kunnen blijven. Het goede nieuws was dat ik een stukje van Wisconsin heb gezien wat je niet elke dag mee maakt, mooie route, overweldigend natuurschoon. In de yard, trailer gedropt, nieuwe aangepikt en op naar Owatonna, MN, voor 5 airconditioning units voor Austin, TX en Houston, TX. Kijk, dat zijn mijlen....lol.
Moest wel een zeiltje overheen, maar ach........ kniesoor die daar op let.Leuke trip. Geen bijzondere voorvallen en met 60 mph op mijn snelheidsmeter kwam ik tot op 8.7 mijl per gallon diesel. Da’s geen slecht gemiddelde en heeft me tot op heden als “zuinigste rijder” gepromoveerd. Maar eens op zoek naar een truckstop..... dat werd de Pilot, in Jarrell, TX.
Kwam daar om 5 uur ’s middags. Al bijna geen plaats meer. Gaatje gevonden, en toen aar kijken wat mijn collega’s gingen doen. Met mijn 53 foot trailer ben ik langer dan de meeste trucks, dus mijn neusje steekt uit. Heb geen zin in schade, dus stap maar uit en help mijn collegas wanneer ze naast mijn truck willen parkeren. Hoop maar dat ze hetzelfde voor mij doen...lol. Om 4 uur vetrokken, en was “leeg” op beide adressen bij 2 uur ’s middags. Nieuwe lading: 3 stalen pijpen, 40.000 pond van Pearl Land, TX naar Broussard, LA. En dat is slechts 27 miles from home. Zwikkie geladen. Gezekerd. Gelost. En nu dus thuis...... tot zondagochtend. Waar de reis daarna naar toe gaat ? Kweenie...... maar zolang als het maar in “mijn” Volvo is, maakt het niet uit.
Bijlagen
IMG_20150724_115441_790.jpg
IMG_20150724_115441_790.jpg (331.43 KiB) 2841 keer bekeken
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten


Plaats reactie