Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Joop Kieviet (RIP)

Re: Windows 10

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Dick/brazil,

Zoals bij mij thuis bekend Jopie ongeduld was weer bezig, dus gaat het altijd mis.
Op window7 alles goed, maar windows8.1 op de laptop kom ik er nog niet in want
het begin wachtwoord van W8 ben ik kwijt dus dat wordt een stevige studie om dat weer
uit te zoeken!

Gr.Joop

wereld
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door wereld »

Ik werk tot tevredenheid sinds een aantal weken met Windows10. Het enige probleem was een driver van NVDIA van het beeldscherm. Maar met wat zoeken en moeite is dat ook gelukt. Ook heb ik naast Edge ook IE11 draaien.
Ik vind het laden en zeker ook het sluiten van WIN10 super snel.
http://varen.familiestart.nl/ Van lichtmatroos tot scheepswerktuigkundige

Hans Slot
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door rspeur »

Vandaag Windows 10 binnengehaald, eindelijk gehoor gegeven aan de meldingen elke dag. Het lijkt goed te gaan, tot zelfs mijn beeldschermplaatjes bleven intact. Ik moest alleen mijn scanner opnieuw inregelen en ik moet toch wel wat wennen aan wat nieuwigheidjes, maar ook dat zal wel goed komen.

Waar ik nu mee zit, en ik hoop dat iemand het probleem kent en een oplossing kan geven, is dat het systeem de inhoud van het kaartje van mijn camera niet kent. Er wordt keurig aangegeven welke camera er is aangesloten (via USB, de kaartlezer werkt al een tijdje niet meer), maar vervolgens wordt er aangegeven dat er geen bestanden op staan. Wel dus. Een stuk of twintig foto's.
Van alles geprobeerd, maar niks werkte. Uiteindelijk de camera met USB op de laptop van vrouwlief aangesloten (daar staat 7 nog op), de foto's gekopieerd op haar machine en daarna op een USB stick gezet. Mijn computer las de stick keurig, ik kon de foto's keurig kopiëren. Er staan er inmiddels twee op Zee en andere vogels.

Het is allemaal wat omslachtig, ik kan me voorstellen dat er een oplossing is. Alleen heb ik die niet paraat.
Wie heeft er een idee?

Alvast dank voor het meedenken,
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door TBH »

Joop Kieviet schreef:
Op window7 alles goed, maar windows8.1 op de laptop kom ik er nog niet in want
het begin wachtwoord van W8 ben ik kwijt dus dat wordt een stevige studie om dat weer
uit te zoeken!

Gr.Joop
Bedoel je het (bios) wachtwoord om de laptop op te starten, of een windows (administrator/gebruiker)wachtwoord ?

GR. Thomas
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door TBH »

rspeur schreef:Vandaag Windows 10 binnengehaald, eindelijk gehoor gegeven aan de meldingen elke dag. Het lijkt goed te gaan, tot zelfs mijn beeldschermplaatjes bleven intact. Ik moest alleen mijn scanner opnieuw inregelen en ik moet toch wel wat wennen aan wat nieuwigheidjes, maar ook dat zal wel goed komen.

Waar ik nu mee zit, en ik hoop dat iemand het probleem kent en een oplossing kan geven, is dat het systeem de inhoud van het kaartje van mijn camera niet kent. Er wordt keurig aangegeven welke camera er is aangesloten (via USB, de kaartlezer werkt al een tijdje niet meer), maar vervolgens wordt er aangegeven dat er geen bestanden op staan. Wel dus. Een stuk of twintig foto's.
Van alles geprobeerd, maar niks werkte. Uiteindelijk de camera met USB op de laptop van vrouwlief aangesloten (daar staat 7 nog op), de foto's gekopieerd op haar machine en daarna op een USB stick gezet. Mijn computer las de stick keurig, ik kon de foto's keurig kopiëren. Er staan er inmiddels twee op Zee en andere vogels.

Het is allemaal wat omslachtig, ik kan me voorstellen dat er een oplossing is. Alleen heb ik die niet paraat.
Wie heeft er een idee?

Alvast dank voor het meedenken,
René
Rene, op een Belgische site iemand gevonden met een gelijkwaardig probleem, misschien is het iets.
wel verder lezen, bleek niet met MAC te maken uiteindelijk. (verborgen mappen en bestanden)

http://www.pc-helpforum.be/topic/28566- ... le-camera/

Thomas
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door rspeur »

Dank Thomas, ik ga kijken
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door rspeur »

Ik ben dus terug op 7. Ook mijn scanner had er ineens geen zin meer in.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Windows 10

Bericht door leo-shof »

Rene

Ik vraag mij af wat is de meer waarde van 10
kan je er dan nog meer mee ?
ik gebruik hem voor misschien 5% van zijn kunnen
Dat is de onkunde van mijn kant hoor !
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door rspeur »

Leo, hoe meer ik te zien kreeg van het systeem, hoe meer het me ging tegenstaan. Ineens moest ik een wachtwoord permanent gebruiken - voor zover ik zag niet uit te schakelen waar dat bij 7 wel kan - ruzie met mijn scanner, het fotogebeuren waarvoor ik geen oplossing kon vinden, ik heb de zaak er dus gisteravond laat weer afgekieperd. Als er al meerwaarde is (Snelheid? Ik heb tijd zat!) dan is die aan mij niet besteed. Ik volg een aantal anderen: blijven gebruiken wat ik heb (7 dus) tot het echt niet meer kan.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Windows 10

Bericht door v+d »

Ik kan alleen maar knopjes drukken :wink: , verder weet ik niets van programma's. Windows 10 er gewoon volgens de instructies opgezet, meer kan ik ook niet!
Berichtjes maken voor Kombuis gaat super snel, foto's van de Sony camera's overbrengen perfect, e-mail regelen en andere gein geen enkel probleem.
Scannen, geen probleem dus van deze kant nog geen klachten. Ik heb een telefoon en tablet van Sony met Androïd, wellicht helpt dat Windows 10 beter te begrijpen? :roll:


Plaats reactie