Effe Apeldoorn bellen
Re: Effe Apeldoorn bellen
Reuze oplossing! Dat ze daar niet aan gedacht hebben. Met je kraan en kraanhuis onder water. En lig je dan in de bagger stabieler? Kun je daar dan nog bijballasten????hondasevenfifty schreef:Is het daar zo diep ,gewoon de bak op de bodem van die sloot ballasten en je ligt stabieler dan gewoon op het water. brug deel over nemen in de midden houden en naar de brug varen en daar als het kan weer de bak op de bodem zetten en de brug er in hangen. ...en geen zware lading freak
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Effe Apeldoorn bellen
Volgens het boekje is de bodemdiepte ter plaatse 3,30 meter. Max toegelaten diepgang is 2,80. Dus de diepte is niet het probleem. Maar hoe krijg je de zaak ooit stabiel daar in die prut?
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
Re: Effe Apeldoorn bellen
Kijk eens aan...
Op dit goede forum is echt wel enige kennis, ervaring en expertise aanwezig. Men moet dat niet zo snel in twijfel trekken of afkatten met dat afgezaagde, telkens weer herhaalde: "De beste stuurlui staan aan wal," vooral niet als men zelf niets ter zake doende kan aandragen.
En gaan over tot de orde van de dag.
Op dit goede forum is echt wel enige kennis, ervaring en expertise aanwezig. Men moet dat niet zo snel in twijfel trekken of afkatten met dat afgezaagde, telkens weer herhaalde: "De beste stuurlui staan aan wal," vooral niet als men zelf niets ter zake doende kan aandragen.
En gaan over tot de orde van de dag.
Re: Effe Apeldoorn bellen
Als je een smal ponton wil gebruiken, kan dat.
In de bagger gebruiken ze dan opdruk spuds aan beide zijden van ponton.
Bij de grote gaat er dan boom, stick, bucket en de lading van de ene naar andere kant. Het gewicht kan wel totaal 150 of meer ton zijn! Bij het weg zetten van de lading strek je geheel uit tot somige wel 20mtr.
https://www.youtube.com/watch?v=6iCGLL-TEmg
Gaat ook wel eens fout, als BV een draad breekt of spud ineens wegzakt.
Kan er geen plaatje van vinden(???) weet zeker dat er zijn met Backakter vlak bij een Sluis of zo.
In de bagger gebruiken ze dan opdruk spuds aan beide zijden van ponton.
Bij de grote gaat er dan boom, stick, bucket en de lading van de ene naar andere kant. Het gewicht kan wel totaal 150 of meer ton zijn! Bij het weg zetten van de lading strek je geheel uit tot somige wel 20mtr.
https://www.youtube.com/watch?v=6iCGLL-TEmg
Gaat ook wel eens fout, als BV een draad breekt of spud ineens wegzakt.
Kan er geen plaatje van vinden(???) weet zeker dat er zijn met Backakter vlak bij een Sluis of zo.
Re: Effe Apeldoorn bellen
Denk niet dat zijn verzekeringmaatschappij erg gelukkig met zijn uitspraak zal zijn.
Groeten, K.Brouwer
Groeten, K.Brouwer
Re: Effe Apeldoorn bellen
De verzekeringsmij. zeker niet; maar de gedupeerden zeker wel!!!!~~~
groeten
Jan van der Pluijm
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Effe Apeldoorn bellen
"Alles sal reg kom" ( Behalve kromme benen dan)
Re: Effe Apeldoorn bellen
In de IJssel bij Zwolle is een vrachtwagen in een binnenvaartschip gevallen, gelukkig geen gewonden.
Een tijdelijke laadbrug stortte in elkaar. We hebben vandaag de dag te veel opperhoofden en te weinig indianen geloof ik, waar is ons gewone boerenverstand toch heen gedreven?
Te lezen op: www.destentor.nl/regio/zwolle en op u-tube natuurlijk
Een tijdelijke laadbrug stortte in elkaar. We hebben vandaag de dag te veel opperhoofden en te weinig indianen geloof ik, waar is ons gewone boerenverstand toch heen gedreven?
Te lezen op: www.destentor.nl/regio/zwolle en op u-tube natuurlijk
- Leo Bokkum
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
- Locatie: Oost Drenthe
Re: Effe Apeldoorn bellen
Verdampt in een dikke soep van eisen, protocollen, veiligheidsinstructies, regelementen, milieu-eisen, etc etc.v+d schreef:waar is ons gewone boerenverstand toch heen gedreven?
Als je die nou maar allemaal braaf opvolgt, kan je niks gebeuren.
Dénken ze...
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is