Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
louis holleman

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door louis holleman »

Tks, Ron 8)

louis holleman

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door louis holleman »

hondasevenfifty schreef:Is het daar zo diep ,gewoon de bak op de bodem van die sloot ballasten en je ligt stabieler dan gewoon op het water. brug deel over nemen in de midden houden en naar de brug varen en daar als het kan weer de bak op de bodem zetten en de brug er in hangen. ...en geen zware lading freak
Reuze oplossing! Dat ze daar niet aan gedacht hebben. Met je kraan en kraanhuis onder water. En lig je dan in de bagger stabieler? Kun je daar dan nog bijballasten????
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Gert Schouwstra »

Volgens het boekje is de bodemdiepte ter plaatse 3,30 meter. Max toegelaten diepgang is 2,80. Dus de diepte is niet het probleem. Maar hoe krijg je de zaak ooit stabiel daar in die prut?
Gert
- Varen is Leven -
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Kijk eens aan...
    • Afbeelding
Doet me toch goed, dat van die stabiliteitsberekeningen. Die mensen begonnen dus aan iets zonder te weten waar ze eigenlijk mee bezig waren. Dat anderen dat hadden moeten weten dat ze daar de ballen verstand van hadden of dat toch in elk geval hadden moeten controleren is een andere zaak. Wat ik in dit verband alleen nog wil toevoegen, waarna het me worst zal wezen hoe dat daar in Alphen aan de Rijn verder gaat, is dat Ferry van Eeuwen - zeer terecht - schreef dat je hier nogal snel gekapitteld wordt als je een mening verkondigt en ik schreef zelf HIER: Het zou niet best zijn als ik geen enkele kijk zou hebben op, en geen mening zou hebben of mogen geven over, de stabiliteit van een simpele, platte bak zoals de bak die ik daar heel duidelijk kan zien. En ook: Vandaar dat ik hier wel durf te stellen dat de mensen die de leiding van deze operatie hadden, echt helemaal niets van stabiliteit wisten.

Op dit goede forum is echt wel enige kennis, ervaring en expertise aanwezig. Men moet dat niet zo snel in twijfel trekken of afkatten met dat afgezaagde, telkens weer herhaalde: "De beste stuurlui staan aan wal," vooral niet als men zelf niets ter zake doende kan aandragen.

En gaan over tot de orde van de dag. :wink:
Gebruikersavatar
kees
Berichten: 233
Lid geworden op: 22 jul 2004 19:56
Locatie: klundert

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door kees »

Als je een smal ponton wil gebruiken, kan dat.
In de bagger gebruiken ze dan opdruk spuds aan beide zijden van ponton.
Bij de grote gaat er dan boom, stick, bucket en de lading van de ene naar andere kant. Het gewicht kan wel totaal 150 of meer ton zijn! Bij het weg zetten van de lading strek je geheel uit tot somige wel 20mtr.

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=6iCGLL-TEmg



Gaat ook wel eens fout, als BV een draad breekt of spud ineens wegzakt.
Kan er geen plaatje van vinden(???) weet zeker dat er zijn met Backakter vlak bij een Sluis of zo.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door K.Brouwer »

Denk niet dat zijn verzekeringmaatschappij erg gelukkig met zijn uitspraak zal zijn.

Groeten, K.Brouwer
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2421
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door peelander »

De verzekeringsmij. zeker niet; maar de gedupeerden zeker wel!!!!~~~
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Boots
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:26
Locatie: Maassluis

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Boots »

"Alles sal reg kom" ( Behalve kromme benen dan) :-D
v+d
Berichten: 7176
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door v+d »

In de IJssel bij Zwolle is een vrachtwagen in een binnenvaartschip gevallen, gelukkig geen gewonden.
Een tijdelijke laadbrug stortte in elkaar. We hebben vandaag de dag te veel opperhoofden en te weinig indianen geloof ik, waar is ons gewone boerenverstand toch heen gedreven?
Te lezen op: www.destentor.nl/regio/zwolle en op u-tube natuurlijk
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Leo Bokkum »

v+d schreef:waar is ons gewone boerenverstand toch heen gedreven?
Verdampt in een dikke soep van eisen, protocollen, veiligheidsinstructies, regelementen, milieu-eisen, etc etc.
Als je die nou maar allemaal braaf opvolgt, kan je niks gebeuren.
Dénken ze... :?
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is


Plaats reactie