Opmerkelijke berichten

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door gerard tenerife »

die dame daar in Töre,
Ik kan me de naam van het plaatsje niet meer herinneren, maar de rest klopt wel, is dat Tore op een eilandje en was het een koninkle hout zagerij, er staat me zo iets van bij. Ik ben blij dat Klaas nog onder ons is, hij heeft het verdient zoals Martin al zegt, Jij hebt toch niet met hem gevaren Martin?
En breek me de bek niet open over kauwe klauwen, waarom denk je dat ik op Tenerife woon :lol:
"Ik leg te neuken, kap'tein!"
en dat was Klaas ten voeten uit :lol:
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door jdbvos »

"Wat doe je daar, man?"
"Ik leg te neuken, kap'tein!"
Schitterend!! :lol: :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door dita »

Dat heb je goed gezien Gerard.
Met Klaas heb ik gevaren op de Prinsenborg.
Ik weet me nog precies te herinneren toen hij de eerste keer aan boord kwam.. op de zoutkade in Delfzijl. We waren aan het dichtleggen en begonnen net die kleden over de luiken te trekken toen er een verschrikkelijk groot persoon in zijn beste kloffie nog, zijn zeezak aan dek zette en meteen zonder ook maar een woord te zeggen aan die kleden begon te scheuren. Of hij er met het bomen zakken er nog bij was weet ik niet meer,
Afin later bleek hij dus Klaas te heten.
De laatste keer dat ik hem ontmoette was hier in Hamina. Ik denk dat het in de jaren 80 geweest is toen Wagenborg ineens buitenlands personeel aannam en de mannen oa Klaas dus ook de zak gaven.
Die keer dat ik hem sprak was hij als passagier op zijn eigen schip mee omdat hij met verlof ging naar de vrouw in Pori. In Hamina kreeg hij dus die brief dat Klaas overbodig was en dat mij in tranen vertelde. Dus zo zonder pardon na ik weet niet hoeveel dienstjaren er uit werd gezet.
Later heb ik gehoord dat Wagenborg toch bijdraaide en Klaas weer aangenomen werd.
Achteraf denk ik dat Klaas in zijn eigen verlofdagen als passagier meemoest. Goedkoop voor de rederij waar ze toen nog nooit van een vliegtuig gehoord hadden.
Wel ik heb een collega die ook in Pori woont en zal hem eens vragen, met de kerstmis sturen we elkaar altijd een kaartje, of Klaas daar nog zit.

Die plaats in het noorden is waarschijnlijk Karlsborg bij Kalix als het in Zweden is. In Finland zou het Röyttä kunnen zijn bij Tornio. Dus daar waar degrens nu overbevolkt is met Irakezen die Finland inwillen. Vraag me alleen maar af: waarom juist die Irakezen.

Salud y Pesetas y Amor (nou ik het over Klaas heb)
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Die plaats in het noorden is waarschijnlijk Karlsborg bij Kalix als het in Zweden is.
Nee, die plaats is gewoon Töre, hoor. Officieel de meest noordelijks voor zeeschepen bereikbare haven in de Botnische Golf. Op 65°55′N 22°39′E. Klik HIER. Kalix ligt net even zuidelijker, op 65° 51′ NB, 23° 10′ OL.
      • Afbeelding
Wij moesten daar cellulose laden.
In de nieuwste DETAILS, het personeelsblad van Royal Wagenborg, worden twee pagina's aan Klaas Verwey geweid, een stuk van Ben Kok, eigenaar van het m.s. Jan van Gent. Daar staat ook een foto bij die ik heb gescand. Die foto is genomen door Bernhard Huizinga, kapitein bij Wagenborg en ook alweer een jongen die ik aan boord kreeg toen hij voor het eerst naar zee ging, zo van de Oranje-Nassau. Dat was op het Potje van mijn Tante waar ik toen stuurman was, net voordat ik mijn geluk op de Grote Vaart ging beproeven. Mijn god, wat worden we toch oud, mensen... :shock:

Links Klaas in 1962 op de Scheldeborg. Foto werd gepubliceerd in Buitengaats bij een artikel over de kustvaart van mijn hand. Rechts de foto die Bernhard Huizinga van hem nam. Die vogel op zijn hoofd is de parkiet van kok Henk Visser.
      • Afbeelding---Afbeelding
Ik heb nog een opmerkelijk verhaal over Klaas, maar de hond begint te klagen over catering, dus die moet ik eerst verzorgen.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door dita »

Töre is het dus in Sverige. Nog nooit eerder van gehoord.
Een mens is nooit te oud om te leren, zeggen ze wel eens.
En nu vergeet ik het ook nooit meer.
In Karlsborg dat was bij Spliethoff heb ik wel eens cellulose geladen en in Röyttä, dat was dus in de Wagenborg tijd plankjes hout.
In Röyttä ben ik nog wel eens in de vacantie geweest. Van een haven kan je niet meer spreken.
Wel ligt er een hele grote camping vlak bij daar wat eens die laadsteiger stond. Nu half weggerot.
Maar kom moet even naar buiten want het noorderlicht staat aan de hemel te draaien.
Groeten
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door rspeur »

Ik logeer bij dochterlief en haar man ("het neefje van Henk van Hanegem") die kort heeft gevaren, laat hem de foto van Klaas met vogel zien. Hij houdt vogels. Vandaar. Eerste reactie: Mijn boots! Prachtvent!
Rene
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Jos Komen (R.I.P)

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Groningen kan een uur langer slapen: de wintertijd gaat in

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/155176/Gr ... jd-gaat-in
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Geep »

????? Lente op tweede kerstdag! 2015
Onze tuin vertoond kuren.
Ergens ver int verleden Leeuwebekken gezaaid. Nooit opgekomen, kleigrond te zwaar?
Slaapmutsjes (geel/oranje) familie v/d klaproos.
Sneeuwklokjes.
Maagdenpalm.

Alle 4 de tuinplanten staan in volle bloei.
Uitbundig!
Vrgr.Geep
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Regeltjes zijn er om te overtreden,wat mij meestal wel lukte, en me soms in moeilijkheden hebben gebracht.Mijn eerste kuster na mijn marine periode was de Amstelborg als 2e machinist in 1961 en maar voor korte teid daar men mij bestemde voor een bevriende eensheeps reder de HR Rieske eigenaar van de Albatros,waar ik enige jaren meestertje op geweest ben.Op de Amstelborg kregen we ergens in Finland bezoek van de agent en zijn gevolg van enige dames.Dit scheen nogal te bevallen een dek hoger en uren later naar het gezang te horen,en ging toch ff kijken aan dek .Omdat het schip ver van de kant of hoog langs de steiger lag bleek de valreep niet te gebruiken,dus werd een boom met een bootsmanstoeltje ingeschoren en de dames een voor een op de steiger gezwaaid.De agent ook, maar werd door de stuurman eerst even gedoopt door hem tot bijna zijn middel in het water te laten zakken.Het was zomer dus geen nare gevolgen voor deze.Mooie teiden met onschuldig vermaack,ha.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: opmerkelijke berichten

Bericht door leo-shof »

Hoek van Holland 29.07.2016 - De George Dijkstra moest donderdagmiddag om 17.13 eruit voor een melding van een vaartuig wat op de Noordzee water maakte.
Cod1UZrXEAExUrp.jpg
Cod1UZrXEAExUrp.jpg (475.9 KiB) 6032 keer bekeken
Een drietal Zwitsers waren al vier weken met een avontuurlijke vaartocht bezig vanaf de Rijn, maar toen ze voorbij Hoek van Holland waren en de ruwe zee opvoeren, ging het toch mis en begon hun bootje vol te lopen met water.
Codr1cNXEAEya3U.jpg
Codr1cNXEAEya3U.jpg (471.97 KiB) 6032 keer bekeken
Codr1bwW8AEEILR.jpg
Codr1bwW8AEEILR.jpg (427.08 KiB) 6032 keer bekeken
De KNRM heeft de boot naar het strand gesleept waarmee het bootavontuur voor de Zwitsers ten einde kwam. Ze keren nu terug naar Zwitserland met het openbaar vervoer. (foto 's SN Redaction)
Cod6Hz4WIAA-QOj.jpg
Cod6Hz4WIAA-QOj.jpg (400.75 KiB) 6032 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO


Plaats reactie