Erhardt & Dekkers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Enig idee op welke schepen Sparks heeft gevaren in die periode?
Geen enkel idee meer, maaaar veeel jenever met hem weg gespoeld EN veeeel wilde verhalen gehoord, waarvan o.a. iets met een E&D schip met een gebroken krukas ergens bij de Aleouten!!!
Allemaal " somewhere in the sixties" :lol: :lol:
Ik voer op de tankers van Muller & Co....dat was toendertijd " reguliere wilde tanker vaart" en met de wijsheid van achteraf een klup die me heel goed heeft behandeld maar niet bekend stond toen als een " Heren Maatschappij" ( waar ik trouwens ook niks mee op had!)....maaaaar Erhardt & Deckers stond toen wel bekend als een klup.........." waaar je ALTIJD nog terecht kon als het soms wat tegenzat!" :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

nkj.bolt

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door nkj.bolt »

Harry G. Hogeboom schreef:
Enig idee op welke schepen Sparks heeft gevaren in die periode?
Geen enkel idee meer, maaaar veeel jenever met hem weg gespoeld EN veeeel wilde verhalen gehoord, waarvan o.a. iets met een E&D schip met een gebroken krukas ergens bij de Aleouten!!!
:lol: zal het binnenkort ook eens aan moeders vragen, die heeft ook nog enkele reizen meegemaakt.
Kan me alleen nog een verhaal voor de geest halen over een ankerketting die verstrengelt geraakt is in een ketting van een russisch marine fergat, maar of dat daar was..? Roerige tijden ind. :)
Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door Sparkymul »

Hoi...

Twee schoolkameraden van mij van de Radio-Holland School in Amsterdam hebben midden zeventigerjaren tegelijk de totale vloot
van Erhardt & Dekkers bezet. De ene zat als sparks op de Schelpwijk en de ander op de Katwijk. Wellicht heeft één
van hen met je vader gevaren. Ik zal, als ik hen weer spreek, eens vragen naar hun ervaringen en of ik hun namen kan doorgeven.

Heb je misschien foto's van de radiohutten van deze schepen?

Vriendelijke groet,

Sparkymul
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door Allen »

NOORDWIJK
Noordwijk001.JPG
Noordwijk001.JPG (285.82 KiB) 7923 keer bekeken
Noordwijk002.JPG
Noordwijk002.JPG (203 KiB) 7923 keer bekeken
Grtn @Allen
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door ferryvaneeuwen »

Een soort vroege voorloper van de moderne gesloten reddingsboten. Er werd toen kennelijk door E&D aan het welzijn van de eenvoudige zeeman gedacht. Wel grappig die uitstekende riemen: 'Haal op.....gelijk!'
nkj.bolt

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door nkj.bolt »

Sparkymul schreef: Heb je misschien foto's van de radiohutten van deze schepen?
Hallo Sparkymul,

leuk om te horen. Mijn vader heeft van '67 tot '76 op de Schelpwijk gevaren, dus grote kans :)
Kan zo snel geen foto's hier van vinden, maar ga deze week alle originele foto's eens doorzoeken, misschien zit daar wat bij.

Grt. Niels
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door j.haver »

Weet iemand of er van de Katwijk (1921) misschien nog bouwtekeningen zijn ?
Sjaan1946
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2014 21:14

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door Sjaan1946 »

Ik ben op zoek naar gegevens van deze firma. Het zit zo... mijn oom voer in WW2 op de Stolwijk die op 6 december 1940 voor de kust van Ierland op de rotsen is gelopen. Mijn oom en 9 anderen zijn omgekomen. De rest van de bemanning is gered. De zoon van iemand van die reddingsboot is nu doende een monument op te stellen voor de omgekomen zeelui. Hij schreef mij dat in een mail met het daarbij het verzoek om wat zaken te vertalen enzovoort. Hij heeft een facebook pagina gemaakt met meer info:https://www.facebook.com/groups/440806279447957/

Ik ben nu aan het zoeken naar nabestaanden van de omgekomen zeelui. Inmiddels heb ik via facebook meer dan 60 mensen met dezelfde achternaam als de omgekomen zeelui een bericht gestuurd maar nog geen respons. Heeft iemand een tip hoe ik dit wellicht beter kan aanpakken? Weet iemand of er archieven zijn van deze firma waar wellicht nog documentatie te vinden is van de ramp en de bemanningsleden?
Alvast bedankt.

Sjaan Lieder
Jos Komen (R.I.P)

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Sjaan,
misschien dat Henk Meurs je verder kan helpen.
http://members.ziggo.nl/hmeurs/
Succes!
Sjaan1946
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2014 21:14

Re: Erhardt & Dekkers

Bericht door Sjaan1946 »

Dank je wel Jos


Plaats reactie