Bulkcarriers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Westerling

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Westerling »

Toch gevonden de berichten over de "James Benedict" Heb dit schip als 4e wtk v bij de werf in Cork uitgehaald met de 1e reis in november over de Noord Atlantic naar Seven Islands in Canada om ijzererts te laden. Stuurlieden wisten zich geen raad met de plaats van de ballasttanks en schip pikte het ene paaltje na het ander. HWTK was een malloot met alpinopet op en z'n Belgische vrouw aan boord..... De 2e wtk was voor geen gat te vangen en wist overal een oplossing voor.De oliebrander van de Cochranketel had het begeven en we hadden toch stoom nodig om o.a. de HFO te verwarmen.Geen nood, gewoon een kolenvuurtje stoken in de ketel en we konden weer verder!!Voor de rest Chinesche bemanning met een "Number One"in de MK.Ik kwam van de nette HAL en maakte kennis met een zooitje ongeregeld als officieren via Vinke R'dam.Na 9 maanden had ik het wel gezien . Als ik echter wilde blijven had ik promotie naar 3e wtk kunnen maken werd mij voorgehouden want een aantal anderen gingen met mij van boord......

Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

een zooitje ongeregeld als officieren via Vinke R'dam
Ach, als je écht nergens meer terecht kon dan had je altijd nog altijd de jongens van Vinke op de Parklaan 28. :wink:
Maar ik ben daar toch goed terecht gekomen bij Nedgulf Tankers. :-D
Je moet je natuurlijk wel een beetje aanpassen als je de nette HAL gewend bent.
Ik heb op de Gulftankers met oud HAL wtk's gevaren die daar heel enthousiast waren en nooit meer terug wilden.
Toen de wtk van de wacht die bij de HAL gevaren had het aantal klappies doorgaf en de zeewatertemperatuur en ik hem uitnodigde in mijn hut om een potje na de wacht te pakken sprak hij de legendarische woorden: "Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik bij een stuurman in de hut zit". :-D
En dat beviel zo goed dat ik de volgende dag in zijn hut werd uitgenodigd voor een potje. :wink:
louis holleman

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door louis holleman »

Jos Komen schreef:Toen de wtk van de wacht die bij de HAL gevaren had het aantal klappies doorgaf en de zeewatertemperatuur en ik hem uitnodigde in mijn hut om een potje na de wacht te pakken sprak hij de legendarische woorden: "Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik bij een stuurman in de hut zit". :-D
Heel herkenbaar; ik kan me niet herinneren dat bij de HAL er een wtk naast een stuurman stond of zat, laat staan dat ze samen iets dronken. Ze woonden wel allemaal samen in 1 groot onderkomen maar daar hield het ook op. Je zou bijna zeggen dat voor die mensen de tanker-met-midscheeps moet zijn uitgevonden...
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nogmaals de James Benedict. :wink:
James Benedict.jpg
James Benedict.jpg (137.74 KiB) 5584 keer bekeken
Foto van shipspotting.com
Douwe J.
Berichten: 1819
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Douwe J. »

Tower Bridge  1965 + .jpg
Tower Bridge 1965 + .jpg (87.8 KiB) 5351 keer bekeken
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Jean Schneider, mooi bulkfietsje. :wink:
Jean Schneider.jpg
Jean Schneider.jpg (119.42 KiB) 4975 keer bekeken
Maar werd omgebouwd tot boorschip.
Er schijnt nu nog steeds driftig geboord te worden met het schip. :wink:
Danwood Ice.jpg
Danwood Ice.jpg (89.49 KiB) 4975 keer bekeken
IDNo: 5171189 Year: 1959
Name: JEAN SCHNEIDER Type: Ore carrier Flag: FRA DWT: 19687
Builder: A&C de France Location of yard: Dunkirk
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
[1974 cv to drilling ship, 13708gt] - 74 DANWOOD ICE - 90 DEEPSEA ICE - 98 FALCON ICE - 02 FRONTIER ICE - 07 ABAN ICE
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Er schijnt nu nog steeds driftig geboord te worden met het schip
Alles kan Jos en ik weet geen details, maar de spoeling is voorlopig heeeel dun aan het worden in de boorwereld, d'r ligt "van alles en nog wat" plat en voor de kant these days. Maar ja wie weet hebben deze jongens met dat ouwe happie een goed kontrakt. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

d'r ligt "van alles en nog wat" plat en voor de kant
Ze is zoals HIER
te zien is nog actief aan de westkust van India, ondanks de naam Aban Ice. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

actief aan de westkust van India
Lijkt er inderdaad goed op Jos, drill schepen liggen inderdaad meestal stil als ze boren :lol: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Douwe J.
Berichten: 1819
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Mooie Bulkcarriers

Bericht door Douwe J. »

Redcar  1956 +.jpg
Redcar 1956 +.jpg (110.81 KiB) 10119 keer bekeken
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.


Plaats reactie