m.t.s. Pendrecht
Re: m.t.s. Pendrecht
...zat er al op te wachten, Harry...
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik méér commentaar van jou had verwacht op die laatste 'statement'.....
Wist niet eens dat dat zo'n issue was tussen Sallanders&Tukkers
Lijkt me zoiets als tussen Groningers&Friezen
En dat kan ik weten, als Grons cq Frieniger (half-Groninger, half-Fries) zijnde....
Oost, west...ook best
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: m.t.s. Pendrecht
DAT dacht ik al wel Jan, maaar ik wilde jou niet teleurstellen op je ouwe dag EN ook Allen niet op zijn "aangenomen Tukker tenen" trappen met mijn Sallandse klompen met dikke zolen.zat er al op te wachten, Harry...
Maaar zover mij bekend zijn " wuulluh in Sallaand" best wel vriendjes met de Tukkers, al zal het alleen al zijn i.v.m. het uitstekende Grolsche Bier dat ze daar al vele eeuwen met " vakmanschap is Meesterschap" in een vat en in een flessie stoppen
Ik denk zomaar dat dit uit de nood een deugd is geworden en nog terug gaat naar de vervlogen tijden dat wij in OaverIessel een beetje een ondergeschoven kindje waren tussen die grootbroeken uut Hollaand, Gelderlaand, Grunning'n en die luu van ut Plompe Bledsje
We hielden toen al hevige protesten teug'n die donderse Bischoppen; ergens in de buurt van Zwolle an'n Iessel op een bult zaaand om geen natte poten te krijgen
Maaar jaa, DIT vergt een ingreep in de afstelling van de automatische piloot om weer op koers te komen, anders schuiven we op een zandbank met die ouwe Pendrecht
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- kunstenaar
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 okt 2008 21:09
- Locatie: Medemblik
- Contacteer:
Re: m.t.s. Pendrecht
Op de foto die ik genomen heb op de Pendrecht in 1958 zie je de werkelijke situatie
- kunstenaar
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 okt 2008 21:09
- Locatie: Medemblik
- Contacteer:
Re: m.t.s. Pendrecht
Heb gevaren als asss.wtk op de Pendrecht van dec.1957 t/m sep. 1959.
Vaak problemen met de Doxford hoofdmotor, door vastlopen van de zuigerveren,en zuigers trekken op een slingert schip is nu direct geen pretje, vooral als de onderzuiger getrokken moest worden.Verder waren er nog wel diverse problemen maar zij vallen natuurlijk allemaal in het niet bij de grote carter explosie die zich voordeed op 18 April 1960, waarbij diverse doden en gewonden vielen.Ik denk nog wel eens terug aan b.v. de 2 ass.wtk s die overleden ten gevolge van de explosie.
Want in sept. 1959 werd ik met nog 2 collega,s afgelost door 3 nieuwe assistenten, waarvan dus helaas 2 omkwamen bij de explosie.
Zo kort nog maar op zee,en dan dit vreselijk drama ,ook voor de ouders van deze jongens.
Het schip brak in 1965 nog een keer in tweeën. Het schip werd nadat het weer gerepareerd was in 1965 aan een griekse rederij verkocht.
Het schip brak onder de naam SPYROS LEMOS in 1968 weer in tweeën ,waarna het achterschip vrij snel zonk, het voorschip werd de volgende dag door een spaans fregat tot zinken gebracht,wegens gevaar voor de scheepvaart.
Ab Schoonbeek
Vaak problemen met de Doxford hoofdmotor, door vastlopen van de zuigerveren,en zuigers trekken op een slingert schip is nu direct geen pretje, vooral als de onderzuiger getrokken moest worden.Verder waren er nog wel diverse problemen maar zij vallen natuurlijk allemaal in het niet bij de grote carter explosie die zich voordeed op 18 April 1960, waarbij diverse doden en gewonden vielen.Ik denk nog wel eens terug aan b.v. de 2 ass.wtk s die overleden ten gevolge van de explosie.
Want in sept. 1959 werd ik met nog 2 collega,s afgelost door 3 nieuwe assistenten, waarvan dus helaas 2 omkwamen bij de explosie.
Zo kort nog maar op zee,en dan dit vreselijk drama ,ook voor de ouders van deze jongens.
Het schip brak in 1965 nog een keer in tweeën. Het schip werd nadat het weer gerepareerd was in 1965 aan een griekse rederij verkocht.
Het schip brak onder de naam SPYROS LEMOS in 1968 weer in tweeën ,waarna het achterschip vrij snel zonk, het voorschip werd de volgende dag door een spaans fregat tot zinken gebracht,wegens gevaar voor de scheepvaart.
Ab Schoonbeek
- kunstenaar
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 okt 2008 21:09
- Locatie: Medemblik
- Contacteer:
Re: m.t.s. Pendrecht
Op 6 mei 2009 heb ik op de topic Pendrecht een bericht geplaatst dat ik begonnen was met een schaalmodel van de Pendrecht.
De foto's van het model heb ik nu geplaatst op het topic scheepsmodellen.
Ab Schoonbeek
De foto's van het model heb ik nu geplaatst op het topic scheepsmodellen.
Ab Schoonbeek
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: m.t.s. Pendrecht
Hallo Ab,
Heb je nog meer van die fraaie foto's van de Pendrecht?
Heb je nog meer van die fraaie foto's van de Pendrecht?
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- kunstenaar
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 okt 2008 21:09
- Locatie: Medemblik
- Contacteer:
Re: m.t.s. Pendrecht
Hallo Harry, hier zijn nog wat foto's van de Pendrecht
- Bijlagen
-
- 1- Pendrecht_0015.jpg (394.37 KiB) 4479 keer bekeken
-
- 1- Pendrecht_0014.jpg (380 KiB) 4479 keer bekeken
-
- Aankomst Neptunis met zijn gevolg
- Pendrecht_0004.jpg (329.6 KiB) 4478 keer bekeken
-
- Kapitein Wiegman ontvangt Neptunis met zijn gevolg
- Pendrecht_0005.jpg (332.31 KiB) 4476 keer bekeken
-
- 1- Pendrecht_0008.jpg (369.75 KiB) 4474 keer bekeken
-
- Ruwe zee
- 1- Pendrecht_0012.jpg (356.13 KiB) 4474 keer bekeken
-
- 1- Pendrecht_0001.jpg (442.11 KiB) 4473 keer bekeken
-
- 1- Pendrecht.jpg (348.13 KiB) 4473 keer bekeken
Re: m.t.s. Pendrecht
Prachtfoto's, Ab!
Bedankt.
Was wel een smal kippelopie en ook nog eens mooi aan de zijkanten afgeschermd.
Bij gebrek aan telefoonhokkies kon je daar dus bukken als er een zeetje overkwam.
Bedankt.
Was wel een smal kippelopie en ook nog eens mooi aan de zijkanten afgeschermd.
Bij gebrek aan telefoonhokkies kon je daar dus bukken als er een zeetje overkwam.