Een verdrietige Derk
Dag " Verdrietige Derk".....laat ik je nu als kollega oud massinist die vroegaah daar OOK " verdrietig" over kon zijn eens even " uit de droom helpen"

...er IS namelijk geen enkele reden om daar zgn. verdrietig over te zijn...........een mens kan nu eenmaal niet " overal goed in zijn"........een ervaren vakman massinist ( ik spreek dus niet noodzakelijk over scheepswerktuigkundige kollega klokkieskijkers!

) kan om te beginnen " HET licht aanhouden"...........in de sombere gevallen dat " HET licht onverhoopt uitgaat" heeft ie daarvoor binnen de kortste keren weer " een list voor bedacht"......al of niet met behulp van de boeken van Tom Poes......vervolgens kan ie gehele en veelal gekompliceerde machine-installaties " in de rit houden".........repareren, overhalen enz. enz. inclusief piep in de Kombuis en warm water uit de kraan en koele lucht uit de airco en bevroren " Bieffies de Lomo" in de vrieskist.........inklusief dat anderen " met een gerust hart te kooi kunnen gaan"
Persoonlijk omschreef ik dit als volgt tegen vroegere jonge kollega Surveyors:
" ALS je een schip NIET persoonlijk kunt opstarten EN veilig naar zee kunt brengen, DAN heb je GEEN recht van spreken betreffende de gedragingen van anderen!"
Schepen "schilderen" is ongetwijfeld een kunst, "schepen bouwen, repareren EN laten VAREN en HET licht aanhouden" is een " art-form"
Ik hoop dat je dit een hoop geld bespaart bij de psychiater en je zou de helft ervan naar mij kunnen overmaken

MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"