Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Patru (R.I.P)

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dag,
Bijgaande gegevens en foto's over de eerste Limburg kwam ik tegen in het boek Averij. Mogelijk kan dit nog wat bijdragen aan de informatie over het schip.
Sleepboot Limburg schade 1923.jpg
Sleepboot Limburg schade 1923.jpg (194.17 KiB) 7643 keer bekeken
Groeten, Paul Gortworst

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Allen »

BULBAI en IERLAND
Bulbai - Ierland001.JPG
Bulbai - Ierland001.JPG (279.59 KiB) 7609 keer bekeken
Bulbai - Ierland002.JPG
Bulbai - Ierland002.JPG (434.27 KiB) 7609 keer bekeken
Bulbai - Ierland003.JPG
Bulbai - Ierland003.JPG (174.03 KiB) 7609 keer bekeken
Bulbai - Ierland004.JPG
Bulbai - Ierland004.JPG (208.55 KiB) 7609 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Website Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

Vandaag 10 september 2015 is de site bijgewerkt er zijn een aantal fouten weg gewerkt.

Verder is de "Mighty Servant 1" helemaal herzien wat betreft de geschiedenis.

En het reis verslag van Pjotr uit 1984 is helemaal, door hem, herschreven en geplaatst.

Op de afdeling 'sleepboten in charter' heb ik alles geplaatst wat mij bekend was van en over de "Praia da Adraga" en de "Praia Grande" en ook de foto's dit ik had staan onder de tekst.

Beide sleepboten hebben in de zestiger jaren gevaren onder management van Burau Wijsmuller.

De komende tijd wil ik ook de volgende 'gecharterde' sleepboten plaatsen.

De "Biscay Star"
De "Biscay Sky"
De "Bulbai"
De "Ierland"

Nu moet ik bekennen dat ik eigenlijk, buiten een paar foto's, niets weet van en over deze sleepboten.

Wat ik vaag in het achterhoofd heb is dat er over de geschiedenis van de "Bulbai" en de "Ierland" een vreemd verhaal loopt over een mislukt project?

Informatie en foto's van 'alle' door Wijmuller gecharterde sleepboten is bijzonder welkom.

En altijd blijft informatie, van en over schepen en/of bergingen van Bureau Wijsmuller, altijd welkom want er staat wel een hoop foto's materiaal en informatie op de site maar compleet zal het helaas nooit worden.
Maar we kunnen wel streven naar zoveel en zo goed mogelijk.

Ook de in memoriam pagina is bijgewerkt de rouwkaart van de 'witte reus' Hans Keesom is geplaatst.

De komende weken ga ik op studie reis, ik wil eens gaan kijken of er aan de Spaanse Oostkust nog iets terug te vinden is uit de tijd dat wij, en ook anderen, sloopschepen daar het strand op schoven.

Maar ook tijdens die 'studie reis' blijven aanvullingen of opmerking voor en over de site altijd welkom. Ik blijf zoveel mogelijk online.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Site Bureau Wijsmuller weer bijgewerkt

Bericht door proet »

Na een 'studiereis' in Spanje, om te kijken of er nog wat te vinden was uit de tijd dat 'wij' daar sloopschepen afleverden, Moet ik helaas bekennen dat er eigenlijk niets meer te vinden of te zien is.

Alleen bij een maritiem museum bij Valencia was er een heel klein beetje te vinden en bij hun bekend. Maar het bleef bij een heel klein beetje.

Ben ik voorzichtig aan weer begonnen met de site bij te werken en een aantal fouten weg te werken. Ik zit nog niet op volle kracht want 7 weken Spanje zorgt er voor dat je behoorlijk moet wennen aan het 'gewone' leven.

Op de afdeling 'sleepboten in charter' heb ik alles geplaatst wat mij bekend was van en over de "Bulbai" en de "Ierland".

Ook zijn er van de "Bulbai" en de "Ierland" foto's geplaatst, die staan onder de tekst.

Beide sleepboten zouden ingezet worden in de Cariben maar helaas de concurrentie, strooide roet in het eten. Het verhaal zal een paar centen hebben gekost en eigenlijk ben ik erg benieuwd wie de rekening heeft betaald.

De komende tijd ga ik door met diverse 'gecharterde' sleepboten of sleepboten die onder management stonden bij Bureau Wijsmuller.

Nu moet ik bekennen dat ik weinig of geen informatie bezit over bovenstaande categorie sleepboten dus hulp wordt bijzonder op prijs gesteld.

Nu moet ik bekennen dat ik eigenlijk, buiten een paar foto's, niets weet van en over deze sleepboten.

Dus informatie en foto's van 'alle' door Wijsmuller gecharterde of sleepboten die voeren onder management van Bureau Wijsmuller is bijzonder welkom.

En altijd blijft informatie, van en over schepen en/of bergingen van Bureau Wijsmuller, altijd welkom want er staat wel een hoop foto's materiaal en informatie op de site maar compleet zal het helaas nooit worden.
Maar we kunnen wel streven naar zoveel en zo goed mogelijk.

Ook de in memoriam pagina is, helaas, weer aangevuld Leen Holshuizen is in september overleden.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update site Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

De afgelopen tijd is op de site www.bureau-wijsmuller.nl de geschiedenis van de Ocean Servant 2 herzien en aangevuld. Ook zijn er nu 2 verhalen van en over de Ocean Servant van de hand van Pjotr op de site aanwezig.

De pagina met foto's is helemaal herzien, er zijn er een paar bijgekomen en er zijn ook een aantal foute/verkeerde foto's verwijdert.

Bij de afdeling 'gecharterde sleepboten' was er van de Arctic Kalvik nog een foto binnen gekomen, die is nu geplaatst.

Verder is bij de 'gecharterde sleepboten' de Cintra geplaatst en de Biscay Star staat nu ook online op de site.

En de komende weken gaan we door met het doorwerken van de diverse zwaar transport schepen, extra verhalen en foto's komen er de komende tijd bij op de site.

En ook bij de gecharterde sleepboten gaan we door met plaatsen, dus informatie en foto's van 'alle' door Wijsmuller gecharterde of sleepboten die voeren onder management van Bureau Wijsmuller is bijzonder welkom.

En altijd blijft informatie, van en over schepen en/of bergingen van Bureau Wijsmuller, altijd welkom want er staat wel een hoop foto's materiaal en informatie op de site maar compleet zal het helaas nooit worden.
Maar we kunnen wel streven naar zoveel en zo goed mogelijk.

Ook de 'in memoriam' pagina is helaas weer aangevuld 13 november 2015 is Paul Knaven overleden.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update website Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

De afgelopen tijd is de geschiedenis van de Mighty Servant 2 op de site van Bureau Wijsmuller, http://bureau-wijsmuller.nl/?Zware_Ladi ... _Servant_2, herzien en aangevuld.

Er zijn 3 verhalen van en over de Mighty Servant 2 van de hand van Pjotr op de site herzien en opnieuw geplaatst. In totaal staan er 4 verhalen over de Mighty Servant op de site.

Het verhaal hoe de opdracht tot de bouw van de Mighty Servants tot stand was gekomen

MS 2 reisverslag 1983 (Oshima - Singapore – Gabon-Angola – Portugal 1983).
We krijgen een nieuwe Mighty!

MS 2 reisverslag 1984 (De Grand Banks - St. Johns - Rotterdam - Bombay 1984).
Bergen en naar Bombay met de Mighty Servant 2.

MS 2 reisverslag 1986 (Galveston -Rio de Janeiro-Trinidad - Rio- Long Beach 1986). Rocket Science, Rio en de Mighty Servant 2.

De pagina met foto's, van de Mighty Servant 2 is helemaal herzien, er zijn er een paar bijgekomen en er zijn ook een aantal foute/verkeerde foto's verwijdert.

Verder zijn bij de afdeling 'gecharterde sleepboten' de Elizabeth Goedkoop, Johanna C. Goedkoop en de Marian C.A. Goedkoop geplaatst.

En de komende weken gaan we door met het doorwerken van de diverse zwaar transport schepen, extra verhalen en foto's komen er de komende tijd bij op de site.

En ook bij de gecharterde sleepboten gaan we door met plaatsen, dus informatie en foto's van 'alle' door Wijsmuller gecharterde of sleepboten die voeren onder management van Bureau Wijsmuller is bijzonder welkom.

En altijd blijft informatie, van en over schepen en/of bergingen van Bureau Wijsmuller, altijd welkom want er staat wel een hoop foto's materiaal en informatie op de site maar compleet zal het helaas nooit worden.
Maar we kunnen wel streven naar zoveel en zo goed mogelijk.

Verder zijn de voorbereidingen om in 2016 weer een reünie van Bureau Wijsmuller te organiseren van start gegaan.

Vanaf nu kunt u zich aanmelden op de site http://reunie.bureau-wijsmuller.nl/

Het aanmelden kan alleen gebeuren via de site en niet schriftelijk.

Ik probeer om zoveel mogelijk oud-personeelsleden te bereiken dus ik hoop dat iedereen, die contact heeft met oud-collega's, deze wil wijzen op de site.
En ze indien nodig een helpende hand te reiken om zich te kunnen aanmelden.

Op de site is te zien, onder het kopje 'deelnemers' wie zich hebben aangemeld.
Iedereen die zich aanmeld krijgt een mail met daarin het verzoek om de kosten over te maken. Pas als er is betaald is de aanmelding definitief.

Voor vragen stuur even een mail naar info@bureau-wijsmuller.nl

Verder wens ik iedereen een goede jaarwisseling en een gezond en voorspoedig 2016.
Nieuwjaarswens.jpg
Nieuwjaarswens.jpg (142.51 KiB) 6114 keer bekeken
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door altena 1 »

foto's in de jaren 80 genomen

''migthy servant 3'' in Rotterdam

wanneer en waarom hebben ze de kraanmast verwijderd?

Afbeelding

Afbeelding
altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door altena 1 »

Afbeelding

en een krantenknipsel van de ''super servant 1''

Afbeelding
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

De Mighty Servants waren opgeleverd met een zware spier.
De Super Servants, eerder gebouwd, hadden deze niet.
Op de eerste foto's staat een Mighty Servant op het krantenknipsel een Super Servant en dat is het verschil.

Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door altena 1 »

dat het krantenknipel een super servant is weet ik,maar waarom werden die kranen/spier eraf gehaald.meer last van als gemak?


Plaats reactie