Containerschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Fluks
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Fluks »

Mijn simpele verstand zegt,dat het in alle branches hetzelde is.
Of men in giga-containerschepen,kustvaart,binnenvaart,oorbellenwinkeltjes of
boutiques doet,als iemand met zoiets begint en succes heeft,copiëren velen dat.
Het gevolg is,dat de boel vast loopt. Groet,Arie.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

---------------------------------------Afbeelding
---------------------------------------De triple-E Munkebo Marsk (2014)

Ook in 2015 heeft Maersk zijn positie als grootste containerrederij behouden, met MSC als goede tweede.
    • Eind 2015 had Maersk 584 schepen met een totale capaciteit van 3,01 miljoen teu.
      MSC bezat 484 schepen met een totale capaciteit van 2,67 miljoen teu.
    • Maersk heeft 31 schepen in bestelling met een totale capaciteit van 405.910 teu.
      MSC heet nog 43 schepen in bestelling met in totaal 572.720 teu.
Ook Maersk ontkomt niet aan de gevolgen van overcapaciteit door het grote aantal schepen dat in de markt komt met daarbij het verminderde aanbod, vooral vanuit China. Maersk heeft op de route Azië-Europa al 27% capaciteit van die lijn gehaald, vooral door een samenwerking met MSC, maar aan de andere kant groeide de capaciteit op de lijn Azië-Noord Amerika met 24%, dus dan ben je voor wat het aantal schepen betreft nog net zover. Bovendien nam het aandeel van Maersk op de lijn Europa-Noord Amerika met maar liefst 223 procent toe. Ze doen dus weinig anders dan schuiven met capaciteit.

Intussen ligt de triple-E Munkeno Maersk – zie foto hierboven - ergens voor China ten anker, wachtend op een verbetering van het aanbod. Zoals eerder gemeld lijkt dat er zelfs na Chinees Nieuwjaar niet echt in te zitten.

(Vrije nieuwsgaring uit verschillende bronnen.) :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Grote Containerschepen

Bericht door jdbvos »

jesses....en dát met zulke schepen...
Dat ze nog steeds zulke grote investeerders kunnen vinden ! Die zien dit toch óók gebeuren ???
Oost, west...ook best
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Frans de Lijster »

Afgelopen zaterdag in de Amazonehaven:

Afbeelding
Al Zubara

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Joost.R »

CSCL warns of $426m loss in 2015

China Shipping Container Lines (CSCL) has warned investors of a net loss for the financial year ended 31 December 2015
due mainly to lower earnings from poor freight rates and impairment on ships.
cscl.jpg
cscl.jpg (44.35 KiB) 7012 keer bekeken
Image: CSCL

The shipowner said in a regulatory filing that it expected a loss of RMB2.8bn ($426.2m) for 2015,
of which operating losses and assets impairment are forecast at RMB2bn and RMB800m, respectively.
The anticipated loss is a reversal from the profit of RMB1.06bn for financial year 2014.

CSCL explained that in 2015 the total trade volume of import and export dropped to a negative growth rate of 8%
due to the lackluster global economy and the slowdown in the growth of China’s economy.

Demand growth for container shipping declined while new shipping capacity continued to expand,
creating a greater imbalance in the market’s supply-demand equation, the company said.

Freight rates in 2015 also fell with the annual average of China Containerised Freight Index
decreasing by 20.1% compared to the previous year.

CSCL added that it “considers that there are signs of impairment on vessels and containers assets of the company
as at 31 December 2015” as it is “uncertain for the shipping industry to see a recovery
in the future due to the impact of the global economic downturn.”

Source: Seatrade Maritime
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Joost.R »

Costamare defies charter market, posts profit increase

Greek container ship owner Costamare bucked the trend in the depressed charter market, increasing profits in
the latest quarter and hinting at further vessel acquisitions.

The NYSE-listed company booked net income of $38.3 million in the final three months of 2015,
up from $30.8 million a year earlier, on a more modest increase in voyage revenue to $122.3 million from $120.9 million.
msca.jpg
msca.jpg (62.3 KiB) 6889 keer bekeken
Image: Hannes van Rijn ©
Full-year net income jumped to $143.8 million from $115 million in 2014 and revenue grew to $490.4 million from $484 million.
“Charter rates and asset values have been under pressure, especially during the second half of the year,
as a result of weak demand,” said Gregory Zikos, chief financial officer of the Athens-based ship-owner.

“We believe that today’s depressed asset value environment provides attractive opportunities and the potential to increase our shareholders’ returns.”

Costamare said it arranged pre-delivery financing with a leading Chinese financial institution in December for
two vessel with capacities of 3,800 twenty-foot-equivalent units that were co-ordered with U.S.-based York Capital Management
from Jiangsu New Yangzi Shipbuilding.

The ships, due for delivery in the first and second quarters of 2018, will be chartered to German carrier Hamburg-Sud for seven years.

Costamare and York Capital Management have invested more than $1 billion in new and secondhand vessels since they formed a joint venture in May 2013.

Costamare has a fleet of 72 ships with a combined capacity of 467,000 TEUs, including 12 ships under construction and one second hand vessel for delivery.

The company’s positive performance stands out in a market plagued by financial difficulties as ship-owners face slumping charter rates.

Singapore-based Rickmers Maritime has suspended dividends and will post a net loss for 2015 due to a $129 million impairment charge
on its fleet of 16 ships. London-listed Goldenport Holdings has suspended debt payments and is negotiating with its lenders to restructure its loans.

Source: JOC
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Joost.R »

Maersk Line announces new service connecting Colombia and Europe: the Colombia Express

Maersk Line launches a new weekly service between Santa Marta and Turbo in Colombia and Northern Europe
specifically designed for refrigerated cargo.
From pineapples to avocados to bananas, fruit exporters can now take advantage of Maersk Line’s reliability and
reefer expertise to access European markets with the knowledge that their products are in the very best hands.
Using StarCare technology refrigerated containers, which are designed especially to carry bananas over longer distances (up to 45 days);
Maersk Line is setting new standards within the containerized controlled atmosphere business.

The new service has a rotation of Turbo and Santa Marta (Colombia), Portsmouth (UK),
Antwerp (Belgium), and Hamburg (Germany) and began its maiden voyage on January 8, 2016.
The vessels operating on the route have a capacity of 2,500TEU.

Maersk Line is adding 30,000 new state-of-art containers in the reefer family.
Shereen Zarkani, Global Head of Reefer Management, commented on the company’s strategy:

“We are upgrading our reefer fleet to help our customers deliver on their promises.
When we pair our expertise and customer relationships with modern innovation, we can make a real difference in supply chains.”

Source: Maersk Line
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Joost.R »

ZIM announces organizational restructuring.

ZIM Integrated Shipping Services Ltd. (ZIM) presented an extensive program to change its organizational structure.
The change is based on the company’s business plan to focus on profitable trade areas in which ZIM enjoys competitive advantage.

The company’s management said that the aim of the program is to build a lean and agile enterprise,
attentive to the needs of customers and market trends.
zima.jpg
zima.jpg (70.65 KiB) 6613 keer bekeken
Container ship ZIM Antwerp Image: Aristo
The essence of the change is to strengthen the three major Business Units as independent and cancelling the Area Managements:
Pacific Unit – the trade between Asia and North & Central America; Intra-Asia Unit – trade within Asia ;
Cross Suez – Atlantic Unit – the trade between Asia and the Mediterranean Sea ,
intra-European trade (including Israel ) and the trade between the Mediterranean Sea and the Americas .
Cancelling the Area Managements will enable the Countries to respond quickly to market needs and work directly with the Business Units.

The Business Units will be headed by company Vice Presidents, who will report directly to ZIM’s President and CEO,
Mr. Rafi Danieli. Nissim Yochai, now managing Global Sales, is appointed Vice President of the Pacific Unit; Danny Hoffman,
now Managing Asia-Pacific Area, is appointed Vice President of the Intra-Asia Unit; Rani Ben-Yehuda,
now managing Israel and the Near East Area, is appointed Vice President of the Cross Suez-Atlantic Unit.

Rafi Ben -Ari will continue in his role as Vice President of the Shipping Unit,
and in addition will be responsible for the Countries. ZIM will continue its operations in other trades with no change.

The program will take effect on March 1, 2016.
Rafi Danieli, ZIM President and CEO: “The new structure strengthens the position of ZIM in the trade in which it operates and is an
important element in implementing our strategic plan and in improving the level of service to our customers.”
Source: ZIM
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Martinus »

De megacontainerschepen hebben veel producten door hun lagere eindprijs toegankelijker gemaakt voor mensen over de hele wereld. Ik denk zelfs dat ze de beschaving hebben veranderd.

Toch blijft het mij helemaal onduidelijk hoe het mogelijk is dat je hier in Brasília gewone etensborden koopt, helemaal wit, zonder enige franje er op, die goedkoper zijn dan Braziliaanse borden. Het gaat om breekbare Chinese borden, die toch voor een loodzware container zullen zorgen. Nadat ze in de haven van Santos zijn aangekomen moeten ze dan nog ongeveer 2000 km over land reizen om hier te komen.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de Chinezen met etensborden aan dumping zouden willen doen.

Ook bv. hangsloten van Chinese makelijk zijn hier voor een prikje te krijgen..
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Bob R.I.P. »

Als je heel veel tegelijk transporteert dan kost het per product maar weinig. Bloemen uit Afrika per vliegtuig. Een enorm vliegtuig vol met bloemen kost een klein vermogen maar per steel is het maar weinig. Een gek voorbeeld. Boerenkool komt uit Portugal met een vrachtwagen. Je zult denken dat die kool onbetaalbaar wordt, integendeel. Ga eens kijken bij Ikea. Waar komen hun spullen vandaan? Uit de hele wereld, daar waar het het goedkoopst gemaakt kan worden. Die paar centen voor het transport is peanuts. Hoeveel borden gaan er in een container? Alleen als je zelf een klein dingetje moet versturen, dan wordt het opeens hartstikke duur.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie