Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Bart the second »

ok ik was iets te kort door de bocht. Inderdaad waren er wat meer handelingen nodig. Ze reden wel op tijd, daar kan de ns nog wat val leren :)
Mijn kennis dateert van 1984!

@Andre, is er ook nog steeds een dieseltje a/b op de sb casing?? Starten met gecomprimeerde hydroliek olie??

grt
Bart de Goeij
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.

Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 mei 2014 03:19
Locatie: Singapore

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Andre »

Ze reden inderdaad op tijd Bart. Ook wel eens gezien dat ie uit zichzelf ging. (boot lag nog ietsies in de kop en de draad aan de achterkant brak). Wel even met z'n allen met een 'samengeperste bilnaad' gestaan. Temee omdat de werkboot en de las container nog in het casing reces stonden. Gelukkig stopte dat ding ook weer uitzichzelf. (Pheeew).

De casings van de Mighties hebben inderdaad nog steeds hun eigen motoren. Dat waren Detroits als ik me niet vergis. Maar ik ben niet meer in de machine kamertjes geweest sinds er geen NL-ers meer op zitten. En als 'afzinker' heb ik daar niks te zoeken. :)
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Meestertje »

De Bolnessen van een aantal provincie klasse-boten zijn opgewaardeerd van 1200 naar 1500 pk, en daarmee gingen de boten van 30T naar 40T bp.
I.ig de Groningen/Friesland/Zeeland en Babant.
Door een 2e verstuiver in de cil.kop en een zwaardere turbo te plaatsen werd dit gerealiseerd.
Plaatje van de Svitzer Lisboa (ex Brabant) te Sines.
Bijlagen
brabant.1.jpg
brabant.1.jpg (126.57 KiB) 11080 keer bekeken
Machinare nesse est!
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Bijna een maand geleden werd de site http://reunie.bureau-wijsmuller.nl/?De_Reunie online gezet en konden oud Wijsmuller personeelsleden zich inschrijven voor de reünie die is gepland voor april 2016.

Tot op heden hebben 24 deelnemers zich ingeschreven waarvan 11 betaald hebben.

Als ik heel eerlijk ben valt het aantal deelnemers, tot op heden, een beetje tegen maar het positieve daarvan is dat de organisatie een stuk makkelijker wordt qua lokatie.

In totaal zijn er een kleine 1000 oud personeelsleden en Wijsmuller enthousiasten ingelicht over de reünie via mail de site van Bureau Wijsmuller – http://bureau-wijsmuller.nl/ –, Facebook en Kombuispraat – http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=1&t=1031

Maar wat niet is kan nog komen, de grote stroom deelnemers.

Begin februari ga ik definitieve afspraken maken waar de reünie gehouden zal worden en zal ik de datum vastleggen.

Groet,

Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Update site Bureau Wijsmuller

Bericht door proet »

2016 is begonnen en we gaan gewoon weer verder met de site.

De afgelopen tijd is de geschiedenis van de Limburg helemaal herzien, aangevuld en een aantal foutjes er uitgehaald.

De Amsterdam 1986 – 1989 ex Alice L. Moran is verplaatst naar de afdeling gecharterde sleepboten want de "Amsterdam" werd van de GATX Leasing Corp gecharterd door Wijsmuller Salvage B.V. IJmuiden.

Verder ontving ik van Henk Marijs veel informatie over de Berkut – Kondor en Yaguar.

De Berkut stond al op de site maar is nu alsnog helemaal bijgewerkt. De Kondor is geplaatst en de Yaguar is geplaatst.

Verder ben ik bezig met de reünie, ik heb een paar keer een mail gestuurd aan Peter Rondhuis van Svitzer en aan Michiel Wijsmuller omdat zij in 2011 beloofden dat er in 2016 weer een reünie zou komen. Ik heb nog even de film bekeken waarop ze die belofte deden.

Maar helaas belofte maakt geen schuld want er is tot nu toe geen enkele reactie gekomen, jammer maar het zij zo.

De teller voor het aantal deelnemers staat nu – 14 januari 2016 - op 31.

Half februari hoop ik de datum te kunnen melden en de plaats waar de reünie gehouden wordt.

Iedereen die wil komen kan zich aanmelden op de site:

http://reunie.bureau-wijsmuller.nl/

Het aanmelden kan alleen gebeuren via de site en niet schriftelijk.

Ik probeer om zoveel mogelijk oud-personeelsleden te bereiken dus ik hoop dat iedereen, die contact heeft met oud-collega's, deze wil wijzen op de site.
En ze indien nodig een helpende hand te reiken om zich te kunnen aanmelden.

Op de site is te zien, onder het kopje 'deelnemers' wie zich hebben aangemeld.
Iedereen die zich aanmeld krijgt een mail met daarin het verzoek om de kosten over te maken. Pas als er is betaald is de aanmelding definitief.

Voor vragen stuur even een mail naar info@bureau-wijsmuller.nl
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Reünie Bureau Wijsmuller 30 april 2016 in IJmuiden

Bericht door proet »

Het is zover, de kerk is door de kogel, er is een datum en een locatie voor de reünie.

De reünie zal worden gehouden op zaterdag 30 april 2016 in het stadion van:
SC Telstar.jpg
SC Telstar.jpg (16.04 KiB) 10159 keer bekeken
Minister van Houtenlaan 123 1981 EK VELSEN-ZUID
0255 546 920

Vanaf 13.30 gaan de deuren open en omstreeks 19.00 uur gaan de deuren weer dicht.

Het Telstar stadion is een schitterende plek en bied volop ruimte om er een pracht dag van te maken.

Aanmelden kan alleen via de website: http://reunie.bureau-wijsmuller.nl/

Heeft u contact met oud collega's geef dan even, de informatie van en over de reünie aan hun door.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Sirte

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Sirte »

Brega Gerret blij met zijn flesje
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (160.34 KiB) 13911 keer bekeken
Sirte

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Sirte »

Sleepboot Benghazi 2012 slangen vernieuwen boeien terug plaatsen
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (125.85 KiB) 13791 keer bekeken
Sirte

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Sirte »

Staat op de foto 2012
Bijlagen
image.png
image.png (850.68 KiB) 13784 keer bekeken
Sirte

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Sirte »

Wel een bekenden 2012 Brega Libië
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (546.26 KiB) 13776 keer bekeken


Plaats reactie