Effe Apeldoorn bellen
Hallo Ragnar, het is maar goed dat jouw Russissche colllega op de "Arklow Ranger" voer, daar viel niet zoveel te sjorren.
Maar dat hij zo trots staat te poseren, DAT snap ik dus niet.
Maar wat Jurrie ook al stelde: ze denken natuurlijk dat de sjorders in de laadhaven de schuldigen zijn, maar vergeten even dat zij verantwoordelijk zijn.
Maar inderdaad hele mooie foto's om te laten zien hoe het niet moet, ter leringh ende vermaeck.
All the best
Jos
Maar dat hij zo trots staat te poseren, DAT snap ik dus niet.
Maar wat Jurrie ook al stelde: ze denken natuurlijk dat de sjorders in de laadhaven de schuldigen zijn, maar vergeten even dat zij verantwoordelijk zijn.
Maar inderdaad hele mooie foto's om te laten zien hoe het niet moet, ter leringh ende vermaeck.
All the best
Jos
Hallo Jos,
degene die op de foto's staan zijn andere lui, geen idee wie het zijn kan me daar ook niet druk over maken. Dit geeft in ieder geval een idee hoe een groot deel van onze Russische comrads te werk gaat.
Zal op de Nederlandse vloot ook welleens wat misgaan maar daar is meestal moeilijk achter te komen.
mvgr,
Ragnar
degene die op de foto's staan zijn andere lui, geen idee wie het zijn kan me daar ook niet druk over maken. Dit geeft in ieder geval een idee hoe een groot deel van onze Russische comrads te werk gaat.
Zal op de Nederlandse vloot ook welleens wat misgaan maar daar is meestal moeilijk achter te komen.
mvgr,
Ragnar
- Arie Hazebroek
- Berichten: 2097
- Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14
schade aan deklading
Hallo Hessel,
deklading wordt normaal gesproken vervoerd "for shippers risk"
dus voor de vervoerder. wil niet zeggen dat dan de verantwoording van de master/owners daarmee gedaan is natuurlijk. Staat zelfs standaard op een "bill of lading" geprint.
"houtje touwtje" is een gebruikelijk sjormanier voor auto's aan dek (of bovenop containers) maar normaal gesproken wel met een ijzeren kern.
groeten jon
deklading wordt normaal gesproken vervoerd "for shippers risk"
dus voor de vervoerder. wil niet zeggen dat dan de verantwoording van de master/owners daarmee gedaan is natuurlijk. Staat zelfs standaard op een "bill of lading" geprint.
"houtje touwtje" is een gebruikelijk sjormanier voor auto's aan dek (of bovenop containers) maar normaal gesproken wel met een ijzeren kern.
groeten jon
Hessel schreef:Hallo Ragnar,
Het lijken wel koekblikken zo in elkaar gedrukt..
Maar op school hoorde ik van mijn leraar scheepskennis (vak/onderdeel op school) dat als je een product stuk afleverd dat de kosten voor het schip zijn was dat hier ook het geval??
ben ik wel benieuwd naar...
Há die Jon,
Je bedoelt dat oranje spul, Hercules?
Da's inderdaad best spul.
Om zoveel autootjes te sjorren heeft zo'n schip niet genoeg sjormateriaal bedacht ik mij later, en wat ze hebben zal wel te groot zijn.
Met een beetje sjorring trek je zo'n Chinees bakblikje uit elkaar.
Conclusie is eigenlijk dat ze voor dit soort lading carcarriers hebben uitgevonden.
Mvg,
Eric
Je bedoelt dat oranje spul, Hercules?
Da's inderdaad best spul.
Om zoveel autootjes te sjorren heeft zo'n schip niet genoeg sjormateriaal bedacht ik mij later, en wat ze hebben zal wel te groot zijn.
Met een beetje sjorring trek je zo'n Chinees bakblikje uit elkaar.
Conclusie is eigenlijk dat ze voor dit soort lading carcarriers hebben uitgevonden.
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Maar Roest Rust niet.
Effe Apeldoorn bellen#2
Op onderstaande link staan er nog een paar van de APL China
http://www.ilwu19.com/history/china.htm
Gr.John
http://www.ilwu19.com/history/china.htm
Gr.John
vroeger was alles beter ........ dat hoor je mij vast niet zeggen ..... alleen toen wisten wij met 10 m/h en alleen een radio telefonie, een radar en gyro als je geluk had, aardig om een typhoon of hurricane mis te varen . het liefst ook nog met de wind van achteren. nu met sateliet bewaking en weerkaarten schrijvers varen ze op de pacific er recht door heen zo te zien. dachten zeker,wij zijn groot ons gebeurd niets. zo te zien er ook nog effe lekker dwars door heen want we moeten op tijd in seatlle zijn. op het oog wel flink wat extra ligdagen daar om die puinhoop te lossen.
ik zou er ook niet verbaasd over zijn , dat de gezagvoerder daar weer een het excuus aan voerde, dat hij op aandrang van de rederij, charteraar en de agent zo gehandeld heeft van wege het scedule.
mijn broek zakt weer eens voor de zoveelste keer af van de amateurs die er rond varen .
gr jurrie
ik zou er ook niet verbaasd over zijn , dat de gezagvoerder daar weer een het excuus aan voerde, dat hij op aandrang van de rederij, charteraar en de agent zo gehandeld heeft van wege het scedule.
mijn broek zakt weer eens voor de zoveelste keer af van de amateurs die er rond varen .
gr jurrie