Cruise- en passagiersschepen
Re: Names steamer travelled between Amsterdam-Vigo-South Ame
the Volendam and the Veendam from the 80s also has two funnelsThomas Cross schreef:Hello. Tell me please in the Dutch merchant fleet were passenger ships with two funnel. I know Rotterdam, Gelria and Tubantia. Please tell me in the Dutch merchant fleet there were other passenger ships with two funnel? Please tell me only the steamers of the Koninklijke Hollandsche Lloyd went between Amsterdam-Vigo-South America? There were other shipping companies whose ships travelled between Amsterdam-Vigo-South America? Please tell me the names of these ships. Thanks in advance. Regards Thomas
Re: Cruise- en passagiersschepen
from the 80s
Je bedoelt waarschijnlijk de Volendam 1922 en de Veendam uit 1923.
Re: Cruise- en passagiersschepen
De Aida Prima welke hierboven wordt genoemd is nu al meer dan een half jaar te laat opgeleverd en nu nog meer pech nu was er brand aan boord niet zo groot 100 vierkante meter is beschadigt echter ook veel belangrijke kabels zijn kapot volgens de Japanse werf.
Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.
Groet Feike
Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.
Groet Feike
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Cruise- en passagiersschepen
Het bouwen en "op tijd en op budget" opleveren van Passagiersschepen is " een vak apart" in de scheepsbouw. Zelfs de Japanners hebben zich daar al eerder flink aan " gebrand". Dit zou best eens een bakkie kunnen zijn met een " onderliggende" reden........ vertraging in de oplevering door " overmacht", zou best eens welkom kunnen zijn. Die Aida lieden moeten dus weer hun boekingen afzeggen en verschuiven. Laten die Italianen nou op diverse fronten " opera en aria" zangers zijn, bij het bouwen van passagiers schepen EN op tijd opleveren neem ik m'n ouwe petje voor ze af!Dus de oplevering kan wel weer opgeschoven worden.
D'r zijn al meerdere scheepswerven----- die dachten OOK flink verstand van scheepsbouw te hebben-----gierend onderuit gegaan met een passagiers schip ( OF een grote hopperzuiger, da's ook zo'n voorbeeld!!! Zelfs de Chinezen weten beter en bestellen een grote hopper in Nederland!! Voor zolang dat nog duurt )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Cruise- en passagiersschepen
Die jongens leveren daar toch iedere keer weer een staaltje scheepsbouw waar ik U, GIJ en Meneer tegen zeg.Financieel meoten ze het ook geod doen, anders lagen ze al lang op de kont met dit soort giga projekten. Als ik dan b.v. lees dat de Jappen met 3 ( of 4??) stuks dikke slepers voor ALP met een dikke 90 miljoen van die groene kromme dingen aan HET Japanse aardgas gaan dan wordt het toch wel even duidelijk dat dit om de donder geen " kattepis" is!!Gisteren uitgedokt de "OVATION of the SEAS" bij de Meyer Werft te Papenburg.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Cruise- en passagiersschepen
Voor de liefhebber:
NDR Video Livestream "Ovation of the Sea"
Even op het afspeelpijltje klikken.
AFVAART: >>> https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... m2478.html
NDR Video Livestream "Ovation of the Sea"
Even op het afspeelpijltje klikken.
AFVAART: >>> https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... m2478.html
Grtn @Allen
Re: Cruise- en passagiersschepen
Aankomst "OVATION of the SEAS" in de Eemshaven vanmorgen, ze werd vannacht uitgebracht vanaf de Meyer Werft te Papenburg.
Overtocht op de Eems verliep voorspoedig mede omdat de spoorbrug bij Weener niet verwijderd hoefde te worden, daar ze onlangs door de "EMSMOON" aan gort is gevaren .
Bert.Romeling.
Overtocht op de Eems verliep voorspoedig mede omdat de spoorbrug bij Weener niet verwijderd hoefde te worden, daar ze onlangs door de "EMSMOON" aan gort is gevaren .
Bert.Romeling.
Re: Cruise- en passagiersschepen
Wat een windvanger!
Re: Cruise- en passagiersschepen
Gelukkig hadden we in onze vaartijd nog schepen.
Nu zijn het varende flatgebouwen.
Wij gingen info inwinnen voor een cruise.
Tijdens de promotiemiddag sprak men over balkon (dek) kamer (hut) raam (patrijspoort)
manager (Hofmeester/purser) obers (Stewards), kortom, ik had gelijk geen trek meer in die landrottensfeer
naar zee te gaan. Als je scheepstermen uitte begreep men niet waar je het nou precies over had
en men antwoorde: "U bent zeker nog niet eerder met een schip van onze rederij weggeweest?"
Grt, Willem.W
Nu zijn het varende flatgebouwen.
Wij gingen info inwinnen voor een cruise.
Tijdens de promotiemiddag sprak men over balkon (dek) kamer (hut) raam (patrijspoort)
manager (Hofmeester/purser) obers (Stewards), kortom, ik had gelijk geen trek meer in die landrottensfeer
naar zee te gaan. Als je scheepstermen uitte begreep men niet waar je het nou precies over had
en men antwoorde: "U bent zeker nog niet eerder met een schip van onze rederij weggeweest?"
Grt, Willem.W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"