Hudig en Veder
Re: Hudig en Veder
Daar gingen ze zover ik weet pas rond 1990 moeilijk over doen Jos. We hadden een Portugese 2e wtk welke al 15 jaar in dienst bij DvdH op de koelschepen was. Heb die man toen zelf aangemonsterd en op het aanmeldingsformulier waar gevraagd werd of hij gediplomeerd was "ja" ingevuld zonder het te controleren. Na de reis lag er een brandbrief van de S.I. dat die 2e er ONMIDDELIJK! af moest daar hij geen diploma's had. Chef P.Z. gebeld en die had niemand beschikbaar dus maar weer een rondreisje Barry-Carib-Barry gedaan. Lag weer een brief op poten van het hoofd S.I. ( een of andere zus) dat men nog steeds geen afmonstering formulier van deze 2e wtk ontvangen had. Chef P.Z. weer gebeld en kreeg een andere 2e wtk dus deze afgemonsterd. Kreeg later tijdens mijn verlof een brief van de waterpolitie Rotterdam met de vraag wat er nu gebeurt was want ze hadden van de S.I. een boze brief over mij gehad. Heb toen per brief de zaak uitgelegd en er nooit meer wat van gehoord.
Die 2e werd gewoon naar een buitenlandse vlag boot gestuurd en voer daar weer vrolijk verder.
Groeten, K.Brouwer
Die 2e werd gewoon naar een buitenlandse vlag boot gestuurd en voer daar weer vrolijk verder.
Groeten, K.Brouwer
Re: Hudig en Veder
weer een rondreisje Barry-Carib-Barry gedaan.
Heer Brouwer klinkt als kapitein van een Seatrade-schip in charter voor Geest?
Heer Brouwer klinkt als kapitein van een Seatrade-schip in charter voor Geest?
Re: Hudig en Veder
Ja, dat klopt Sparks.
Groeten, K.Brouwer
Groeten, K.Brouwer
Re: Hudig en Veder
Zelf ook tijdje in dat charter gevaren in 1990 maar dan op een Anthony Veder koelschip in de pool van Seatrade.
Ook uitgeleend aan Seatrade rond die periode op de Neptunic (Chili - VS vooral) en de Normandic (Radiohut door de keuring halen in Barry of Cardiff, ben ik even kwijt). Ik ben waardeloos in namen helaas, maar kan me nog wel 2 Seatrade kapiteins herinneren van de Neptunic Jan Buter en de Boer. Op de Normandic een kapitein waar ik dus echt de naam niet meer van weet, maar die had af en toe last van malaria is me toen wel verteld door iemand aan boord.
Ook uitgeleend aan Seatrade rond die periode op de Neptunic (Chili - VS vooral) en de Normandic (Radiohut door de keuring halen in Barry of Cardiff, ben ik even kwijt). Ik ben waardeloos in namen helaas, maar kan me nog wel 2 Seatrade kapiteins herinneren van de Neptunic Jan Buter en de Boer. Op de Normandic een kapitein waar ik dus echt de naam niet meer van weet, maar die had af en toe last van malaria is me toen wel verteld door iemand aan boord.
Re: Hudig en Veder
Sparks, wellicht ter herinnering hier nog even de ( gedeeltelijke) radiohut van een N- schip. Je ziet de RT- en TOR installatie. De Satcom-A telex,fax en telefoon staat hier nog voor en uit beeld. Maar ik begin weer af te dwalen denk ik .
Groeten, K.Brouwer
Groeten, K.Brouwer
Re: Hudig en Veder
Kapitein Borg heeft een tijd 'vast' op de Normandic gevaren, en hwtk Vriend...Op de Normandic een kapitein waar ik dus echt de naam niet meer van weet
Maar ja, dat waren er wel meer, zo door de jaren....
Ik heb nog wel wat scans van de bemanningslijsten uit het Bulletin, van ca 1985 tot 1988, geloof ik
Maar dat zijn nou niet bepaald alle bemanningslijsten.......
Oost, west...ook best
Re: Hudig en Veder
Jan, kapitein Borg doet geen belletje bij me rinkelen. Ik ben in 1990 op de Normandic geweest dus geen idee of de crew-lijsten van 85-88 veel soelaas zouden bieden.
De radiohut van de Neptunic was wel heel afwijkend van de Normandic. Op die laatste een redelijk vierkant hok terwijl de Neptunic echt een pijpenla was. Op de Neptunic ook een geheel afwijkende Satcom van JRC.
De radiohut van de Neptunic was wel heel afwijkend van de Normandic. Op die laatste een redelijk vierkant hok terwijl de Neptunic echt een pijpenla was. Op de Neptunic ook een geheel afwijkende Satcom van JRC.
Re: Hudig en Veder
De Hagno 1938.
NvhN 19-09-1949: „Cowboys” maakten „Wild-West” op schip. Twee "cowboys", die toezicht houden op de veelading van het Nederlandse s.s. Hagno in de haven van Rotterdam, kwamen dezer dagen dronken aan boord terug, waar ze ruzie kregen met cowboy nummer drie, oud 61 jaar, die rustig in zijn bed lag.
Meer hierover is HIER te lezen.
NvhN 19-09-1949: „Cowboys” maakten „Wild-West” op schip. Twee "cowboys", die toezicht houden op de veelading van het Nederlandse s.s. Hagno in de haven van Rotterdam, kwamen dezer dagen dronken aan boord terug, waar ze ruzie kregen met cowboy nummer drie, oud 61 jaar, die rustig in zijn bed lag.
Meer hierover is HIER te lezen.
Re: Hudig en Veder
Leuke foto van -een deel- van de radio-hut op zo'n N-schip.
Ziet er goed uit, en vooral die Sailor T.O.R. spreekt me wel aan.
Goed afgeregeld kwam de "Oceaan-post" er zo uitrollen, inclusief leesbare kopietjes.
Altijd met veel plezier met die Sailor apparatuur gewerkt.
Vraagje: Wat is dat voor een sticker, boven de stations-klok ?
't Lijkt me daar nou niet echt gevaarlijk of heb ik dat mis ?
Met vriendelijke groeten,
Dirk
Ziet er goed uit, en vooral die Sailor T.O.R. spreekt me wel aan.
Goed afgeregeld kwam de "Oceaan-post" er zo uitrollen, inclusief leesbare kopietjes.
Altijd met veel plezier met die Sailor apparatuur gewerkt.
Vraagje: Wat is dat voor een sticker, boven de stations-klok ?
't Lijkt me daar nou niet echt gevaarlijk of heb ik dat mis ?
Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
73 Knisten
Re: Hudig en Veder
Helemaal zeker ben ik niet meer van, maar ik dacht dat het te maken had met de voeler van het brandalarm. Daar zat wat radio actief materiaal in verwerkt.En daar moest je dan weer voor gewaarschuwd worden.
Groeten, K.Brouwer
Groeten, K.Brouwer