Tuinbouwvraag

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door KJHvanBeek »

Theo,

Heb je hier iets aan ?

http://www.moestuintips.nl/groenten/bla ... witlof.php

Groeten en succes

Karel

paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door paul »

Theo,ik weet niet of jij daar via internet de vaderlandse televieserie ,koken met van boven, kan volgen.
Afgelopen maandag was daar een leuk stukje over Witlof,en het schijnt dat de bittere rassen ook nog te krijgen zijn.
De kweker dekt de pennen daar af met stro,ik weet dat dat vroeger veel gedaan werd.
Gr Paul.
koop een boot en heb plezier tot je dood
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

"Koken met Van Boven" zie ik soms, maar afgelopen maandag niet gezien. Ik zal eens op "uitzending gemist" kijken. Ik kijk vrijwel uitsluitend Nederlandse tv. Via de schotel.
Alles over witlof zaaien en kweken is op het internet te vinden, dat is het probleem niet, maar tips en goede raad van mensen die het zelf doen of hebben gedaan is erg welkom.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door Harry G. Hogeboom »

BrusselsWit-Lof-Ham-March1-2016.jpg
BrusselsWit-Lof-Ham-March1-2016.jpg (75.36 KiB) 6246 keer bekeken
Witlof voor mij, half gaar koken, in ham rollen wat kaas er over raspen klonte boter en dan even in de oven, water loopt me in de mond.
Gewoon om jullie allemaal te laten weten " dat ik nog wel ietsie hier heb te vertellen" er wordt NU aan dat recept gewerkt Gerard en Theodorus..........ik zal de foto's opsturen :lol: :roll:

Met dit fraaie nieuwe Kombuispraat "jassie" kwam de later toegevoegde foto van mijn verzoeknummer aan de Kombuis bovenaan te staan...so be it...Goeie hap Gerard, goeie hap! :lol: 4 van de 5 " mooie snolletjes" zijn achter de knopen verdwenen. Sukses met de kwekerij Theodorus!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door Bob R.I.P. »

dita schreef:.
Maar er zullen gerust wel kombuizers uit West Friesland , dat is toch Hollands belangrijkste koolstreek, zijn die er een afdoend antwoord op hebben. Martin
Nou deze West Fries heeft er geen verstand van. Komt omdat het hier een koolstreek is en geen witlofgebied. Ik haal de witlof wel bij de supermarkt. Trouwens op een balkon heb je weinig ruimte om nog eens groente te telen.


Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door paul »

De meeste witlofpennen worden geteeld op,Goeree Overflakkee .
Gr Paul.
koop een boot en heb plezier tot je dood
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

"Koken met Van Boven"
Paul, ik heb zojuist die uitzending van afgelopen maandag bekeken. Zeer informatief. Bedankt! Ik heb hem gelijk op een USB-stickie gezet voor later gebruik. Als ik dat allemaal zo eens bekijk, moet het mij toch ook lukken om witlof te telen, zou ik zo denken.
Dat Koken met Van Boven is sowieso een heel mooi programma.
Nogmaals bedankt voor de tip
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

    • Afbeelding
De zaden zijn gearriveerd! Op mijn verzoek twee soorten, maar nu ik ze eens bekijk, ga ik alleen die linkse gebruiken. Zien we aan de hand van de opgedane ervaringen volgend jaar wel weer.
Het wachten is nu alleen nog op onze snelle Albanees die de moestuin bedrijfsklaar moet maken, want daar ben ik te teer voor gebouwd - nou ja, te teer voor geworden, kunnen we beter zeggen. :?
Ik heb intussen al meerdere mensen uitgenodigd om in oktober of zo witlof te komen eten, dus het wordt nu echt ernst met mijn ambitieuze tuinbouwproject. :roll:
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Theo,

Zelfs mijn familie in Zimbabwe lukt het prima om witlof te kweken.
gr Cor
Il parle Il a parle
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Tuinbouwvraag

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb er alle vertrouwen in, Cor.
Het is een Belgische uitvinding, dus dan moet dat voor een Hollandse jongen toch een fluitje van een cent zijn. :-D


Plaats reactie