computer gehackt

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: computer gehackt

Bericht door ferryvaneeuwen »

Een 'must' is om een Windows 7 System Repair Disk te maken. Dit moet je pas doen als de computer helemaal 'schoon' is. Behalve de al genoemde programma's ook nog CCleaner draaien. Een 'Repair Disk' is in vijf minuten te maken. Een CD rom vooraf in de brander plaatsen. De procedure hoe dat in zijn werk gaat wordt hier vermeld. Met deze reparatieschijf heb je toegang tot een aantal reparatieprogramma's waaronder de System Recovery Tools.

Zelf maak ik, zeikerdje als ik nu eenmaal ben, dan ook nog van alle PC's en laptops geregeld een 'image' van de harde schijven. Dat is letterlijk een één-op-één kopie van die schijven. Crasht er een schijf, heb je een onherstelbare fout gemaakt of heb je een onuitroeibaar virus op de PC staan dan zet je de image of beeld terug op de nieuwe of bestaande schijf en alles is weer zoals het was ten tijde van het maken ervan, inclusief alle icoontjes die weer op de juiste plek op het scherm staan.

Die beelden schrijf ik weg op een losse harde schijf. Tja en dan heb ik uiteraard ook nog een kopie als backup ervan staan op weer een ander opslagmedium. Voor de laptops die geen brander hebben staat het programma om die beelden mee te maken op een USB stokje in plaats van op een CD-rom. Zelf gebruik ik hiervoor het programma Active Boot Disk.
ActiveDisk.jpg
ActiveDisk.jpg (55.57 KiB) 5121 keer bekeken

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: computer gehackt

Bericht door Bob R.I.P. »

Het gaat er langzaam naar toe dat we meer tijd kwijt zijn aan virusscanner, back-up, repair disk, systeem herstel, cccleaner en ik weet niet welke herstel programma's in plaats van dingen met de computer doen waarvoor je zo'n apparaat hebt aangeschaft, zoals Kombuispraat volgen.
Tot nu toe ben ik redelijk rij gebleven van virussen en andere rotzooi. (afkloppen). Wel eens last gehad van troep bij het downloaden van een programma. Maar daar wordt je steeds slimmer in om de troep eruit te halen. Softonic heeft er een aardig handje van om troep mee te zenden.
Op het ogenblik wel last van Bing. Krijg dat er niet uit. Je kan het ook niet terug vinden met Verkenner of een ander zoekprogramma. Zelfs experts kunnen tot nu toe geen oplossing aan dragen.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: computer gehackt

Bericht door ferryvaneeuwen »

Welke browser en versienummer gebruik je Bob?
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: computer gehackt

Bericht door Bob R.I.P. »

Hallo Ferry,

Het schijnt, let wel, het schijnt dat het probleem de wereld uit is. Internet startte op met mijn startpagina en niet meer met Bing. Wat is er gebeurd? Ik weet het niet. Ik werk met IE. Ik denk nr. 11. Onlangs heb ik op advies van een expert chrome en Firefox er afgegooid. Misschien is dat de reden dat het nu goed gaat, voor zolang het duurt.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: computer gehackt

Bericht door ferryvaneeuwen »

Vreemd dat het vanzelf goed is gekomen. Gaat het weer fout dan kun je misschien de methode toepassen die hier beschreven wordt.

Als dat niet helpt dan is er nog een wat ingrijpender manier maar daarin moet je wijzigingen aanbrengen in het register en ik weet niet of je daar ervaring mee hebt. Zo niet dan moet je er niet aan beginnen want een foutje maken in het register kan verkeerd uitpakken en dan zijn we verder van huis.

Het is overigens wel slim van Bing om zich in het register te verstoppen omdat dan telkens als je denkt dat het euvel verholpen is het even later vrolijk weer opduikt. Windows staat, behalve handmatige, geen wijzigingen toe in bepaalde delen van het register die programma's op de PC daar zouden willen aanbrengen en daar maakt Bing dus handig gebruik van.
pascal
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 nov 2010 14:21

Re: computer gehackt

Bericht door pascal »

ferryvaneeuwen schreef:Windows staat, behalve handmatige, geen wijzigingen toe in bepaalde delen van het register die programma's op de PC daar zouden willen aanbrengen en daar maakt Bing dus handig gebruik van.
Bing is de zoekmachine van Windows. Dat je her en der verwijzingen in het register terug vind (gewild of ongewild) is dan ook niet zo vreemd.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: computer gehackt

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

    • Afbeelding
Als we het dan toch over dit soort zaken hebben, heb ik ook nog een klein, niets om het lijf hebbend, maar wel merkwaardig probleempje.

Elke dag om exact 18.15 uu pc-tijd verschijnt bovenstaand schermpje zomaar voor mijn neus, dwars over maakt niet uit waar ik mee bezig ben.
Ik heb al vele jaren geen inbelverbinding nodig en heb geen idee waar dit vandaan komt. Een enkele muisklik en het is weer verdwenen, dus echt een probleem is het niet, maar de volgende dag om 18.15 uur: hopla, daar is ie weer!

Ik heb geen idee waar ik moet zoeken om dat weg te krijgen. Ik draai al bijna acht jaar probleemloos en tot volle tevredenheid Windows Vista, maar eigenlijk zou ik ook eens naar een Windows 8 of 10 moeten, alleen zie ik zo tegen het gedoe op. Alles weer opnieuw installeren en zo. Een dezer dagen komt het ervan en dan moet ik toch "clean" beginnen en is dat rare schermpje ook verdwenen, maar als iemand nou weet hoe ik het nu al weg kan krijgen - of waar het vandaan kan zijn gekomen - heel graag. Ik moet vanwege het werk nog zeker tot juli verder met deze pc en Vista, want ik kan echt geen dag of dagen missen voor een schone installatie en dan wennen aan een nieuwe Windowsversie.

Ik had mezelf een mooie, grote Mac beloofd met alles drop en dran, een wens van vele jaren, net als een tweedeurs Amerikaanse koelkast met ijswater en ijsblokjes aan de buitenkant en een nieuwe auto, zelfde merk en model als ik nu heb, maar dan "top-of-the-line" met automaat, leren bekleding en échte airco in plaats van een kouweluchtblaasmachien. Maar ja ... Toen gebeurden er een paar dingen tegelijk. Opeens zaten we voor een dikke reparatie aan het huis en tegelijkertijd stortte de boekenmarkt in en kreeg ik geen vertalingen meer die nu juist zo mooi zijn voor dat soort extraatjes in het leven van een ouwe schipper. :-D

Die reparatie hebben we uiteraard gedaan, maar die Mac bleef waar hij al jaren staat: op het verlanglijstje. Die auto van me loopt nog uitstekend, plezierigste auto die ik in de afgelopen halve eeuw heb gehad, dus dat zegt wel iets. Ik heb ze heel wat minder gehreden. En ach, die koelkast ... Een mens moet dromen houden, of niet soms? Mijn vrouw ziet me aankomen. De keuken is bij de bouw van het huis naar maat gemaakt met een gewone grote koelkast, dus als daar zo'n prachtige dubbeldeurs in moet ... :shock:
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: computer gehackt

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik heb eens even gekeken in de registers met regedit. Inderdaad kom je dan een aantal malen Bing tegen. Zou ik dat ongestraft kunnen verwijderen? Ik heb weleens meer in de registers regels verwijderd voor een bepaald programma, Pinnacle. Dit was bekend dat Pinnacle weleens in de fout kon gaan als in de registers nog vermeldingen waren van eerdere edities van Pinnacle.
Zal ik het wagen om alles waar Bing inzit eruit te gooien?

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: computer gehackt

Bericht door ferryvaneeuwen »

Theo, het is mogelijk dat je ooit een programma geïnstalleerd hebt die een automatische internet update-functie heeft. Die vaste tijd waarop de pop-up schermpje verschijnt is een indicatie dat het om zo'n update-verbinding gaat. Als je breedband internet hebt zul je er waarschijnlijk niets van merken, maar als je via een inbelverbinding internet hebt en "Always dial default connection" ingesteld hebt dan zal die inbelpopup dus spontaan verschijnen wanneer één van deze programma's om een internetconnectie vraagt.

Ik weet niet of het bij Vista werkt maar je kunt het volgende proberen. Ga naar Start --> Instellingen --> Configuratiescherm --> Internet-opties --> kies voor de tab "Verbindingen" --> daar "Nooit een verbinding kiezen" selecteren --> dit bevestigen met "OK".
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: computer gehackt

Bericht door ferryvaneeuwen »

Bob, dat zou ik niet op deze manier doen. Je kunt het dan beter aanpakken op de wijze zoals dit hier beschreven wordt. Wel alles precies zoals aangegeven wordt wijzigen. Ik zou wel eerst een back-up maken van het register. Beter safe dan sorry...... :wink:


Plaats reactie