Elke dag om exact 18.15 uu pc-tijd verschijnt bovenstaand schermpje zomaar voor mijn neus, dwars over maakt niet uit waar ik mee bezig ben.
Ik heb al vele jaren geen inbelverbinding nodig en heb geen idee waar dit vandaan komt. Een enkele muisklik en het is weer verdwenen, dus echt een probleem is het niet, maar de volgende dag om 18.15 uur: hopla, daar is ie weer!
Ik heb geen idee waar ik moet zoeken om dat weg te krijgen. Ik draai al bijna acht jaar probleemloos en tot volle tevredenheid Windows Vista, maar eigenlijk zou ik ook eens naar een Windows 8 of 10 moeten, alleen zie ik zo tegen het gedoe op. Alles weer opnieuw installeren en zo. Een dezer dagen komt het ervan en dan moet ik toch "clean" beginnen en is dat rare schermpje ook verdwenen, maar als iemand nou weet hoe ik het nu al weg kan krijgen - of waar het vandaan kan zijn gekomen - heel graag. Ik moet vanwege het werk nog zeker tot juli verder met deze pc en Vista, want ik kan echt geen dag of dagen missen voor een schone installatie en dan wennen aan een nieuwe Windowsversie.
Ik had mezelf een mooie, grote Mac beloofd met alles drop en dran, een wens van vele jaren, net als een tweedeurs Amerikaanse koelkast met ijswater en ijsblokjes aan de buitenkant en een nieuwe auto, zelfde merk en model als ik nu heb, maar dan "top-of-the-line" met automaat, leren bekleding en échte airco in plaats van een kouweluchtblaasmachien. Maar ja ... Toen gebeurden er een paar dingen tegelijk. Opeens zaten we voor een dikke reparatie aan het huis en tegelijkertijd stortte de boekenmarkt in en kreeg ik geen vertalingen meer die nu juist zo mooi zijn voor dat soort extraatjes in het leven van een ouwe schipper.

Die reparatie hebben we uiteraard gedaan, maar die Mac bleef waar hij al jaren staat: op het verlanglijstje. Die auto van me loopt nog uitstekend, plezierigste auto die ik in de afgelopen halve eeuw heb gehad, dus dat zegt wel iets. Ik heb ze heel wat minder gehreden. En ach, die koelkast ... Een mens moet dromen houden, of niet soms? Mijn vrouw ziet me aankomen. De keuken is bij de bouw van het huis naar maat gemaakt met een gewone grote koelkast, dus als daar zo'n prachtige dubbeldeurs in moet ...