Meteorenregen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Meteorenre

Bericht door ferryvaneeuwen »

Theo schreef:Daar raak je vast van aan de schijt.
Ik heb op heel wat rare plekken in de wereld gegeten maar nooit last gehad. In het Verre Oosten hoefde je met dat op loeiend hoog vuur wokken al helemaal niet bang te zijn, die bacteriën overleefden die behandeling niet. Wel notabene een keer aan boord meegemaakt. Iedereen was aan de dunne en hoe, je was echt ziek. Achteraf denk ik dat het salmonella geweest moet zijn, waarschijnlijk gegoochel met rauwe kip. Om één of andere reden had het machinekamerpersoneel daar meer last van dan de anderen. Er liepen op een gegeven moment bediendes en matrozen in de machinekamer. Tja, die jongens hebben schijnbaar erg weinig weerstand....

Het schijnt dat de hygiëne tegenwoordig te ver is doorgeschoten. Ik zag onlangs op TV het programma 'Katja’s Bodyscan: Week niet wassen'. Katja Schuurman, je weet wel, die van de afdeling lekkere wijven. Wat ze deed vond ik zeer dapper. Dus ook nooit even je handen snel onder de kraan en onder de douche al helemaal niet. En dan gingen er na een paar dagen ook nog een paar laboranten aan haar oksels ruiken. Dat scheen nog mee te vallen ook. Na een week bleek dat de goede bacteriën de hele situatie goed onder controle en in evenwicht gekregen hadden. Het verbaast mij niet zo want hoe waren we anders de evolutie doorgekomen.

Ik heb net vanmiddag op de markt een stuk van die oude boeren brokkelkaas gekocht. Dat soort kaas is eigenlijk veel lekkerder dan die jonge kazen. De alom geprezen Goudse vind ik eigenlijk maar een slap aftreksel van die boerenkaas.

Die gigantes doe ik ook in de Marokkaanse Harira soep, een aanrader trouwens. Daar zitten al linzen en kikkererwten in maar die maken het voor mij helemaal af.

Ik ouwehoer maar even door omdat we noodgedwongen toch op die Meteooregen moeten wachten...... :-D

Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Meteorenregen

Bericht door Drentenier »

Prachtig toch? Van meteooregen via reuzenbonen naar ouwe brokkelkaas :lol:
Ik ouwehoer maar even door omdat we noodgedwongen toch op die Meteooregen moeten wachten...... :-D
Voor de belangstellenden onder ons: hier staat wanneer we de volgende meteorenregen mogelijk kunnen waarnemen:
http://hemel.waarnemen.com/meteoorzwerm ... 16.html#04
Groet,
Hans
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Meteorenregen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik ouwehoer maar even door omdat we noodgedwongen toch op die Meteooregen moeten wachten.
Nou wil ik niet nieuwsgierig zijn en nog veel minder vervelende vragen gaan stellen Meneer van Eeuwen, maaar heppie vroegaah soms een pikheetje als vonkentrekker op d'n Langen Omvaart de kost proberen te verdienen :roll: :mrgreen: en zo ja........wat waren dat voor bootjes dan " met bedienden in de MK" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Meteorenregen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Dat was op de Lange Ttttanker Omvaart Mmmeneer Hogeboom en wel die met een ssschelp. Tjee, ik ga er helemaal van stotteren........ Die bediendes die gewend waren om altijd in die mooie kraakheldere, gesteven witte jasjes te lopen vonden dat gedoe in de machinekamer bepaald affreus. 'Bah jakkes' zei die ene steeds bij herhaling. Dat was beneden zijn stand, maar nood breekt wet zoals dat heet...... :) Zelf kon ik natuurlijk niets betekenen in dit opzicht want ik moest uiteraard voorzichtig zijn met mijn gevoelige pols. Helaas.
De officierenmessroom op de Shell tanker Ondina. De eerste tafel met alleen de lage druk.
De officierenmessroom op de Shell tanker Ondina. De eerste tafel met alleen de lage druk.
image.jpeg (61.36 KiB) 5788 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Meteorenregen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en wel die met een ssschelp.
Tjaa Ferry ik kan me goed voorstellen dat je gaat stotteren als je aan die schelp jongens denkt.............daar pleurden ze wel lieden over de muur als er " iets ongelegen kwam" en keek iedereen de andere kant uit, als ik me dat goed herinner :roll: Recent hebben "ze" d'r ook weer een puinhoop van gemaakt in de Arctic, na rijkelijk met miljoenen te hebben gestrooid en vervolgens deden ze het heel recent nog weer eens fijntjes idem dito met een sterretje over hier op de kust ..tjaa die schelp jongens :roll: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Meteorenregen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

daar pleurden ze wel lieden over de muur
Je doet net alsof dit een oude gewoonte was bij de Royale Schelp, Harry. :oops:
Toevallig is dit bij de Shell gebeurd, voor hetzelfde geld zaten die knakkers op de Reuzen van Heusden of op Gulftankers.
Tja, die Meteorenregen maakt wat los, zou dit soms het kosmisch gevolg hiervan zijn? :)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Meteorenregen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Je doet net alsof dit een oude gewoonte was bij de Royale Schelp, Harry.
Nee hoor Jos, zo bedoel ik dat niet, ik wou slechts Ferry een paar vonkies laten trekken :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Meteorenregen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ach Jos láát maar. Uiteraard is aan mijn fijnbesnaarde en gevoelige ziel een rake klap uitgedeeld maar daar komen we wel overheen. Het overlevingsmechanisme van de Royale Schelp kicks in en dan geldt alleen nog maar de maatschappijmantra 'Smoel Houden En Laten Lullen'. Dat valt mij onder de gegeven omstandigheden best wel moeilijk omdat mijn devies normaliter is: 'Liever sterven dan mijn bek houden'. Tenslotte staat in het familiewapen wel een papagaai maar geen doofpot. Maar goed.

Dat stotteren kwam vanwege het feit dat ik plotseling 'out of the blue' door de heer H. te C. met Meneer werd aangesproken. Dat is voor een eenvoudig telegrafist zoals je kunt begrijoen best wel even schrikken natuurlijk. Vandaar.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Meteorenregen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

voor een eenvoudig telegrafist zoals je kunt begrijoen best wel even schrikken
Ik kan me dat goed voorstellen en ik zal het nooit meer doen Sparks, neem maar een kouwe toeter van me :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Meteorenregen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

ik zal het nooit meer doen
Ja, dat kennen we. Dat zeg jij altijd ... :roll:


Plaats reactie