Cruise- en passagiersschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
aegis R.I.P.

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door aegis R.I.P. »

De Ovation of the Seas is voor de tweede keer in het dok te Hamburg wegens het vervangen van de pods welke van den nieuw model waren en minder zouden kosten in gebruik en even snel zouden zijn.

Echter dat viel tijdens de proefvaart tegen dus het oude model wordt er weer onder gehangen.

De overdracht zou nog altijd op 8 april zijn te Bremerhaven.

Groet Feike.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wij gingen info inwinnen voor een cruise.
"Ze" bouwen die drijvende pretparken ook niet voor ex-zeelui Willem, maar voor de massa van het gewone ongepekelde walslurpen volk........je weet wel dezelfde personen als " de buurvrouw" van vroegaah die dan belangstellend vroeg " OF we 's avonds dan stil gingen liggen voor we naar bed gingen" :lol: ........" Stoppen ze jullie dan in een KOOI" heb ik ook wel eens gehoord.........na uitleg over " naar je kooi gaan"..........ik zie in gedachten NOG het verschrikte gezicht van mijn ouwe tante toen ik " een poossie achter Kaap Kont" eens per ongeluk in een praatje liet vallen :lol: sindsdien altijd geregistreerd gebleven in de familie als een " zwart schaap" :roll: :mrgreen: en al helemaal toen ik bij een scheepswerf ging werken waar ze " cutterzuigers" bouwden :roll: ..........DAT was helemaal foute bullen :oops:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Echter dat viel tijdens de proefvaart tegen dus het oude model wordt er weer onder gehangen.
Bijzonder interessant voor zo'n grote installatie, vertel eens meer a.u.b. dankie wel.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Bob R.I.P. »

Wat zijn pods?
Googelen levert containers op van de firma Pos. Ik denk niet dat dat het is.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door leo-shof »

ik denk zoiets
9e56b33684cb4140638d32b93c786912.jpg
9e56b33684cb4140638d32b93c786912.jpg (7.18 KiB) 4818 keer bekeken
of deze
o1-3.jpg
o1-3.jpg (134.63 KiB) 4816 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
aegis R.I.P.

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door aegis R.I.P. »

Ja ik had gewoon twee nieuwe slagroomkloppers :roll: moeten zeggen ! :mrgreen: groet Feike.
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Hannes »

Harry G. Hogeboom schreef:
Echter dat viel tijdens de proefvaart tegen dus het oude model wordt er weer onder gehangen.
Bijzonder interessant voor zo'n grote installatie, vertel eens meer a.u.b. dankie wel.
Voor de Ovation of The Seas werden een nieuw soort schroeven ontwikkeld om het brandstofverbruik te reduceren.
Ze voldeden tijdens de proefvaarten niet aan de verwachtingen zodat de werf en de rederij besloten om ze door de orginele schroeven te vervangen.

Ovation of The Seas erneut im Dock Elbe 17

Geschrieben am 29.03.2016

Das neue Kreuzfahrtschiff der Meyer Werft, die Ovation of the Seas, wird Bremerhaven am Sonntagmorgen Richtung Hamburg verlassen und Montag zu einer weiteren Dockung bei Blohm & Voss einlaufen.

Die Ovation of the Seas wurde in den letzten Tagen zahlreichen technischen und nautischen Tests unterzogen. Bei diesen Manövern wurden die Systeme und technischen Anlagen unter extremsten Bedingungen erprobt. Zudem wurden Schall- und Vibrationsmessungen sowie Geschwindigkeitstests absolviert.

Nach dieser zweiten Probefahrt wurde entschieden, dass die Antriebspropeller getauscht werden. Für das 3. Schiff der Serie wurde ein neues Design entwickelt, mit dem der Brennstoffverbrauch weiter optimiert werden sollte. Dies hat sich jetzt so nicht bewahrheitet, so dass Werft und Reederei auf das bewährte Design zurückgehen wollen und die Orginalpropeller bei einer Dockung in Hamburg montieren werden. Anschließend geht es für die Crew und die Werftmitarbeiter zurück nach Bremerhaven, wo das Schiff nach einer sehr kurzen Restliegezeit an die Reederei übergeben wird.

Die vorzeitige Übergabe an die Reederei Royal Caribbean International ist weiterhin für den 8. April 2016 vorgesehen.
Bron: http://www.meyerwerft.de/de/meyerwerft_ ... _22592.jsp


Groeten, Hans.
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door cor »

Deze lag vanmiddag aan de Wilhelmina pier te Rotterdam
vond de schepen vroeger toch mooier

cor boer
Bijlagen
063.jpg
063.jpg (502.85 KiB) 4612 keer bekeken
067.jpg
067.jpg (450.05 KiB) 4612 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wel mooie foto's, Cor. :-D
Een drijvend flatgebouw tussen staande flatgebouwen. :wink:
ArieE
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 dec 2010 13:36

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door ArieE »

Cor Boer schreef: "vond de schepen vroeger toch mooier"

Zoals de "Nieuw Holland", ex Randfontein?
Arie Eijgenraam
Nieuw Holland op volle zee.jpg
Nieuw Holland op volle zee.jpg (103.54 KiB) 4561 keer bekeken


Plaats reactie