Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door cor »

hallo Cor zoals je ziet op de foto zie nummers staan daar luikhoofden
en daar zijn die laadkranen en laadbomen voor nodig

Groeten Cor Boer
Bijlagen
WILLEM RUYS LUIK 1 2.JPG
WILLEM RUYS LUIK 1 2.JPG (306.31 KiB) 5872 keer bekeken
Willem Ruys luik 2.jpg
Willem Ruys luik 2.jpg (230.86 KiB) 5872 keer bekeken

Jos Komen (R.I.P)

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bij het zwembad, dus achter de schoorstenen, zijn ook twee electrische laadkranen en aan de achtermast ook verschillende laadbomen
Op een passagiersschip worden heel wat stores geladen, Cor.
Dan zijn kraantjes verdomd handig. :)
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door cenaprints »

Dag Jos, klopt, op het voorschip zijn drie luikhoofden, maar op het achterdeel van de Willem Ruys zijn geen luiken. het enige wat wat als een luikhoofd zou kunnen dienen zit op het zonnedek, voor het zwembad. De dekken zijn beschoten met planken en voor het zwembad is een rechthoek die met een beetje fantasie als luikhoofd kunnen dienen. het is wel flush met het dek gebouwd en zit gedeeltelijk onder het bovenliggende sportdek. De achtermast heeft 4 laadbomen plus dus die twee electrische kranen. De batterij van m'n camera heeft de geest gegeven maar zal een dezer dagen een paar foto,s plaatsen waarmee het beetje duidelijker wordt. Zoals je dus zegt dat er veel stores worden ingenomen is logisch en misschien zijn die laadbomen wel om zware onderdelen voor de MK aan boord te hijsen, want ik neem aan dat in zo'n vetput veel stuk gaat (gemaakt) werd (wordt). Dat laatste is maar een geintje, want zonder MK is het roeien geblazen.
Verder allemaal nog een fijne dag.

Cor
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door cor »

Ik heb eens in het reclame boekje van de Willem Ruys gekeken
genaamd De Wereld Rond Willem Ruys en daar kwam ik een afbeelding
tegen bij het zwembad en daar zie je naast het zwembad een luikhoofd zitten.
deze wordt hier als zonnedekje gebruikt.
Inderdaad ging er heel veel proviand met de Willem Ruys mee maar ik denkt
dat er ook wel het een en ander geladen moet worden voor de machine kamer.
en voor het dek.

Cor Boer
Bijlagen
IMG.jpg
IMG.jpg (625.23 KiB) 5729 keer bekeken
louie vermaire
Berichten: 325
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:33
Locatie: Warmenhuizen

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door louie vermaire »

Oud of jonge collega,s van de K.R.L

Er zijn op verschillende side een oproep geplaatst voor een REUINIE op 18-05-2016.
als mensen er nog heen willen graag even een bericht sturen.
Of kom gewoon als je in de buurt ben even langs.

Het adres is Hotel Wapen van Alblasserdam.
Dam 24. 2952 A.B. Alblasserdam.
Voor overnachting zelf regelen tel 078-6914711.

Met vriendelijke groet Louie Vermaire.
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door cenaprints »

Hallo Cor,
Ben een beetje laat met reageren maar dat komt door "omstandigheden buiten mijn wil", zoals een goeie advocaat zou zeggen.
Op de scan die hebt bijgevoegd is het duidelijk geworden. De aan de buitenkant van het zwembaddek zijn luiken. Het model echter, ik doe een scan bij van hoe het op het model er uitziet, zijn de luikhoofden twee bakken met daarin drie zitbanken en in het midden een parasol. Aan de voorkant van het zwembad is een in het dek verzonken luikhoofd.
willem ruys kraan 2002.jpg
willem ruys kraan 2002.jpg (200.4 KiB) 5428 keer bekeken
dat gedeeltelijk onder het bovenliggende dek schuil gaat. Denk echter wel dat een beetje kraanmachinist er geen moeite mee heeft. Bedankt voor de moeite om de folder te vinden.
Groeten uit de Philippijnen, waar a.s. Maandag presidentsverkiezingen worden gehouden.

Cor
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door cor »

Hallo Cor bedankt voor je reactie het is van mij een hele tijd geleden dat ik
in de Philippijnen geweest ben, een periode gehad bij de KRL van haast elke 2 a 3 maanden.
maar daar zal ook wel een hoop veranderd zijn met de jaren.
Ik heb niet op de MS Willem Ruys gevaren wel was ik 4x gepland maar ging gelukkig niet
door ik zat liever op de vrachtschepen.

Groeten Cor Boer
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door cenaprints »

Hallo Cor,
Wanneer jij in de 70ger jaren in de Philippijnen bent geweest en je vergelijkt het met zoals het nu eruit ziet, zal het verschil net zo zijn als nacht en dag.
Ik was voor het eerst in 1986 in Manila, dat was dus nog in de tijd van president Marcos, of eigenlijk in z'n nadagen. Ik moest foto's maken voor Thomas Cook, de reisorganisatie. In die tijd was het gevaarlijk, omdat de Marcos croonies iedereen vermoordde die er verdacht uitzag. Dat was toen.
Ik woon hier nu sinds eind 2006 en het is enorm verandert. Er zijn grote winkel complexen waar van alles te koop is. Van auto's to bustehouders en van Fendi luxe tassen tot goedkoop Chinees speelgoed.
Morgen zijn er presidents verkiezingen en hoe dat afloopt weet niemand, behalve misschien diegenen die in het geniep aan de touwtjes trekken.
De grote favoriet is Rody Duterte, nu nog burgemeester van Davao op het eiland Mindanao. Hij zegt de misdaad uit te roeien!!!!!, inclusief corruptie en verkrachting. Ook wil hij de doodstraf weer invoeren. Hij heeft gezegd zichzelf 6 maanden te geven om orde op zaken te stellen. Lukt dat niet, dan wil hij als president het Senaat en de Kamer van Afgevaardigden opheffen en een "Revolutionaire Regering" vormen. Dat houdt dus ook martial law in. Iedereen kan dan zonder opgaaf van redenen gearresteert worden en in de gevangenis gesmeten. Er wordt beweert dat hij wordt gesteund door de NPA, de bewapende geheime tak van de verboden Philippijnse communistische partij, waarvan een van de leiders, een zekere mijnheer Sison, in Nederland zg. asiel heeft en wordt onderhouden door de NL belastingbetaler. schijnt in Utrecht te verblijven.
We wachten maar af. Ik breng morgen mijn vrouw om zes uur naar het kieslokaal waar zij haar stem uitbrengt, dan snel terug naar huis, waar we fijn binnenblijven omdat het op de dag van de verkiezing en de dagen die erop volgen nogal roerig kan zijn. Pistolen Paultje zou z'n hart dan kunnen ophalen wat betreft het pang pang in de straten. De verkoop van alcohol is al verboden.

Groeten van Cor
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en een "Revolutionaire Regering" vormen.......... Pistolen Paultje zou z'n hart dan kunnen ophalen wat betreft het pang pang in de straten. De verkoop van alcohol is al verboden.
Dat lijkt een mooi stekkie om met pensioen te gaan en rustig een koud pilsje te drinken onder een palmboompie! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd

Bericht door cor »

Hallo Cor

Ik kwam in mijn vaar periode van 1959 en voor het laatst 1970 regelmatig
in de Philippijnen dus is alweer een hele tijd geleden.
Het meest in Manilla, Ilo Ilo, en Cebu.

Groeten Cor Boer


Plaats reactie