Muziek

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Muziek

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Echte audiofielen zullen altijd de voorkeur geven aan CD kwaliteit en deze afspelen op hoogwaardige geluidsapparatuur en dito luidsprekers.
CD kwaliteit? Die willen vinyl en dan afspelen op een draaitafel met een buizenversterker. Dat kun je horen, zeggen ze.
Mijn Philips platenspeler op batterijen met de speaker in het losse deksel, had een fantastische geluidskwaliteit. Dat vond ik althans en daar ging het maar om. :-D
Maar ik geef toe: als ik een uur of zeven mp3 samenpers op zo'n mini sd-kaartje, dan bespeur ik toch wel enige teruggang in kwaliteit. Vooral bij de hele oude nummers die van een grijsgedraaid cassettebandje van veertig jaar geleden zijn overgezet. Ook al die succesnummers die afkomstig zijn van 45-toerenplaatjes die ik eerst met zijn allen in de afwasbak lekker met een sopje en de afwasborstel heb gereinigd van rookaanslag en smeer voordat ik ze via de platenspeler naar de harde schijf overbracht hebben mogelijk iets aan de sprankelende frisheid van vroeger ingeboet. Maar voor een gewoon ronzebonsje vind ik het voldoende. :roll:

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Muziek

Bericht door jdbvos »

Soms zeggen ze dat De Beatles alleen maar "slecht" gecovered kunnen worden....
Maar een collega van ons in NieuwZeeland stuurde mij deze ouwe Beatles-song (George Harisson & Eric Clapton) in een nieuwer jasje, en dan vraag je je af : "...can the pupil beat the teacher...?"
Oordeelt hier zelluf...!
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Muziek

Bericht door rspeur »

Kippenvel. Prachtig.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Muziek

Bericht door ferryvaneeuwen »

Voor een beetje positief lentegevoel, zomaar een ouwetje van de Crystals.
Crystals  -  1979
Crystals - 1979
image.jpeg (41.01 KiB) 6233 keer bekeken
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Muziek

Bericht door rspeur »

Een tijdje geleden kwam Paul Bley ter sprake.
Daarbij werd ook Chet Baker genoemd, en de lp Diane die Bley en Baker maakten.
Vanavond zat ik te luisteren naar "You go to my head" van Lee Morgan toen ik bedacht dat dit nummer ook op Diane staat. Bij deze.
https://www.youtube.com/watch?v=U3hey0k3TKY
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Muziek

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het is merkwaardig hoe soms de gedachten van de mens plotseling getriggerd worden door een woord, zin, geur etc. Dat gebeurde vanochtend toen ik las dat Amsterdam weer nummer 1 stonden op de lijst van onveiligste gemeentes. Ik associeerde dat met de zinsnede 'trots en triomfantelijk aan de spits'. Ik moest even nadenken hoe ik hier aankwam en kwam op de naam van Pete Felleman waarvan ik dacht de naam allang vergeten te zijn, maar nee hoor er gaat ergens weer een klepje open en daar is het. Het blijft wonderlijk. Hij sprak dat zinnetje geregeld uit bij het benoemen van de nummer 1 van de lijst en deed dat altijd met wat ik een wat overdreven Amerikaans accent vond.

Hij begon in 1947 met zijn programma 'Swing & Sweet, from Hollywood & 52nd Street' met de hitparade van 10 nummers waarvan het eerste nummer de titel had: 'Cruising Down The River (On A Sunny Afternoon)' van de Three Suns. De herkenningsmelodie van het programma was 'Trumpet Blues' van Harry James.

Alle programma's waren in die tijd ernstig tot zeer ernstig en van moderne muziek was nauwelijks sprake. Met dit programma werd dat een beetje doorbroken en was daarom zeer populair onder jongeren.

Ik heb nog even gekeken hoe het met de onveiligheid in mijn gemeente ervoor staat. Aardig maar het is voor verbetering vatbaar. De veiligste gemeente is Ten Boer in Groningen op plaats 385 maar daar zal waarschijnlijk nog minder te beleven zijn dan hier..... :wink:
image.jpeg
image.jpeg (78.83 KiB) 6018 keer bekeken
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Muziek

Bericht door gerard tenerife »

ferry schreef:
De herkenningsmelodie van het programma was 'Trumpet Blues' van Harry James.
Ik heb er even met genoegen naar geluisterd, maar toen kwam bij mij de gedachte op, welk programma uit die tijd had dan de herkennings melody "Take the A train" ook bij Harry James dacht ik.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Muziek

Bericht door Wim Plukker »

ferryvaneeuwen schreef:Kapitein Hans Nooitgedagt van de 'Metsaborg' speelt de blues. Tja, zijn naam zegt het al!
Dat is grappig, heb met deze man gevaren op de "Dockexpress 11" in 1989, waar blijft de tijd. Hij was toen 2e en ik leerbeest op herhaling. Goeie herinneringen aan Ulsan want daar stapte ik aan boord en moesten we nog zeker 2 weken laden, een jacket in onderdelen bestemd voor Corpus Christi.
"Beauty is in the eye of the beholder"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Muziek

Bericht door jdbvos »

In de auto deed ik een usb'tje met ouwe muziek van mijn ex platen/cassettes/enz in de radio, en hoorde weer eens deze gouwe ouwe....

Het viel me ineens op dat het toch echt wel een goed stukkie muziek was....
....zat toch weer even met een smile in totootje...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3223
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Muziek

Bericht door jacko »

Speciaal voor Blue's zeelui onder ons

https://www.youtube.com/watch?v=9ZrPhwTtapA

groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.


Plaats reactie