Even heel iets anders ....

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door ferryvaneeuwen »

Witlof groei eigenlijk in elke grond maar die moet wel een luchtige structuur hebben. Meststof met extra kalium schijnt er goed voor te zijn. Zoals dat heet: "Een beetje Pokon doet wonderen".

Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door Da Silva »

Theo

Volgens mij is het allemaal niet zo simpel. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, niet gelukt. Ik vraag me eigenlijk af of het bij Theo niet te warm is. Er staat veel over op het net. Ik lees ook over "koele grond.

http://www.moestuintips.nl/groenten/bla ... witlof.php

En Theo, als het niet lukt. Probeer eens zuurkool. Ik stuur je wel wat (belgisch) zuurkoolzaad als het bij jullie niet te krijgen is. :? :?

Grt.

Mario
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Probeer eens zuurkool.
    • Afbeelding
Ik heb altijd een voorraadje zuurkool in blik op de plank staan. Duitse zuurkool die Lidl regelmatig verkoopt. Ik vul de voorraad dan telkens weer aan. Het is jaren houdbaar. Dat is prima zuurkool. Stukje rookspek verkoopt Lidl ook en worst die rookworst benadert, dus ik ben helemaal ingespannen. Appeltje erdoor, of ananas, ook lekker. Spekkies om uit te bakken heeft Lidl ook. Ja, daar red ik me wel mee.
Mijn vrouw heeft het niet zo op stamppot zuurkool, dus van zo'n blik maak ik drie flinke maaltijden; één voor onmiddellijke consumptie en twee vries ik in. Een goeie hachee lukt ook wonderwel. Nu de snert nog, alleen kennen ze hier geen groene spliterwten. Wel gele, maar dat is toch niet hetzelfde. Ach, je kunt niet alles hebben.

Ik zou het leuk vinden als mijn witlof lukt, maar zo niet, dan gaat het leven ook gewoon door. Voor zolang als het duurt, uiteraard.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14383
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wel gele, maar dat is toch niet hetzelfde. Ach, je kunt niet alles hebben.
Hadden jullie daar ook een listig " tanden slijp-machientje" daar op die zaagmolen Theo?? :lol: waarschijnlijk aangedreven door een waterrad :roll:

" Denkend aan Holland zie ik eindeloos vette zoute haringen door dorstige kelen gaan.......gevolgd door lekkere zuurkool met Sallandse worst" :lol: :mrgreen:
Nou wou ik dat ik kon zeggen dat deze referentie naar Marsman uit mijn eigen grijze brein kwam, maaar ach jaaa...een mens kan niet overal goed in zijn!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, toe maar. Wrijf het nog maar een keertje in, Harry.
Schamen moest je je, om ouwe schippers zo te pesten.
Haring en zuurkool met Sallandse rookworst ...

Bestaan al die vleesfabrieken rond Deventer eigenlijk nog? In Olst en in Wijhe en in Twello en weet ik waar allemaal. Ik ben de namen vergeten. HOY was er een van. En Stegeman, klopt dat? De naam Coveco staat me ook bij. Ik weet niet hoeveel het er wel waren. Voor varkens was het geen land met toekomst, dat is zeker.
Ik heb daar best een aangename tijd doorgebracht. Drie weken, een maand, ik weet het niet precies meer, hoor. Aardige mensen waar ik daar mee te maken had, bij Van Gend & Loos Deventer. En op die vleesfabrieken werden we telkens ook heel vriendelijk ontvangen. Het was winter of late herfst en koud en mistig en nat en die bezoeken deden we in de namiddag, precies als je zo'n flauwe smaak in de bek begon te krijgen, dus dan smaakte een stuk leverworst of weet ik wat voor worst ik daar allemaal gegeten heb, uitstekend. Zo kwam je als schipper op het droge nog eens ergens. Maar ja, ik bleek toch niet bestemd om Van Gend & Loos verder op te stuwen in de vaart der volkeren en was blij toen ik weer op zee zat en de rookworst en de leverworst gewoon bij de shipchandler bestelde, zonder me te verdiepen in de productie en het transport.

Ik ben in veel zagerijen geweest, maar nog nooit in een Zaanlandse zagerij, dus ik weet niks van Zaansezagerijzaagslijpmachientjes.

Nou, binnenkort even heel iets anders ...
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14383
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door Harry G. Hogeboom »

In Olst en in Wijhe en in Twello en weet ik waar allemaal.
Ik moet to mijn spijt bekennen dat ik me daar niet in heb verdiept Theo.........maaar het viel me wel op dat ik daar op nauwe straatjes veel ontiegelijk grote koel/vries/vrachtwagen combinaties zag rijden met kreten betreffende slachterijen en vleeshandel er levensgroot op geschilderd.
Ik denk dus dat het nog steeds een ongezonde wereld is voor varkens en vee in het algemeen.De namen die jij noemt klinken mij bekend in de oren maar zijn ongetwijfeld opgegaan in de een of andere " fusie pot"....alhoewel ik nog wel enkele bekend klinkende namen zag rond rijden.
Door Salland rijdende moest ik veel aan Marsman en ook aan Wim Sonneveld denken........ :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door rspeur »

NRC heeft op de achterpagina een "Ikje". Een vaak aardige anekdote in weinig woorden.
In 2008 kon - kort - ook een foto-ikje worden ingestuurd. ik stuurde een in 1995 genomen foto in van een lesauto op Jamaica, het kreng werd met touwtjes bij elkaar gehouden. Kort commentaartje erbij, ik stond NAAST Fokke en Sukke in de krant van 24 september 2008.. Wereldberoemd in Nederland, trots als een hond met een gouden piemeltje.
In die tijd konden lezers nog commentaar leveren op de ikjes, dus ook op mijn foto. Later is die mogelijkheid geschrapt, het werd te gortig.
Ik weet niet of ze nog te vinden zijn, maar wat ik voor mijn kiezen kreeg, de honden lusten er geen brood van. En, net als bij Theo, ook van mensen die me zouden kennen, die wisten wat voor figuur ik was omdat ze naast me hadden gewoond, die wisten te vertellen dat ik een maatschappelijke mislukkeling was, en dat allemaal naast de soms aardige inhoudelijke commentaren. Geen van de commentatoren kende ik.
Eigenlijk te triest voor woorden, ik heb de commentaren - ook naar anderen - altijd gezien als uitingen van frustratie door laag ingeschaalde ambtenaren die vroeger geen rood fietsje hebben gehad en op het moment waarop de krant online kwam even hun gal konden spuwen op om het even welk onderwerp.
René
img079b NRC 240908. NAAST Fokke en Sukke....jpg
img079b NRC 240908. NAAST Fokke en Sukke....jpg (83.11 KiB) 7222 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14383
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door Harry G. Hogeboom »

die vroeger geen rood fietsje hebben gehad
:lol: 8) :mrgreen: :roll:
Jaa...maaar Rene......ik zou toch b.v. dat beroemde navigatie boekie van Theo wel eens willen zien, wat denk jij daar nou van?? :roll: :lol:
Maar ja om d'r nou helemaal voor naar Griekenland te gaan??........en zeker nou het niet zo jofel gaat met de Brussels lof :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10559
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door jdbvos »

zeker nou het niet zo jofel gaat met de Brussels lof
ach...dat weet ik nou ook weer niet, Harry....
Het ene na het andere schouderkloppie valt Griekse politici ten deel vanuit Brussel.....
Als dat geen Brussels lof is ...! :lol:
Oost, west...ook best
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Even heel iets anders ....

Bericht door Geep »

Zaansezagerijzaagtandslijpmachientjes.
vrgr.Geep


Plaats reactie